اخبار داغ

وقتی مسئولان کرمان از احداث اماکن فرهنگی خبر ندارند؛

معمای ناتمام مسجد 40 ساله در کرمان

معمای ناتمام مسجد 40 ساله در کرمان
مسجد المهدی (ع) در خیابان سرباز کرمان از قبل از انقلاب بنای آن نهاده شده و همچنان نیمه ساز مانده است، نه تنها مردم که حتی مسئولین نیز از مجوز ساخت مسجد گرفته تا سبک معماری هیچ اطلاعی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مسجد المهدی (ع) واقع در خیابان سرباز دارای سبک معماری خاصی است که این بنا را از کلیه مساجد سطح شهر متمایز می کند. مسجدی عظیم با شبستان های فراوان در دو طبقه.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

, ,

, ,

, ,

اکثر اهالی محله سرباز از زمان شروع و یا اینکه بانی این بنا چه کسی هست اظهار بی اطلاعی می کنند و برخی هم می گویند: این بنا در ابتدا به نیت مسجد ساخته شده و قرار است بزودی تغییر کاربری داده و به حوزه علمیه تبدیل شود.

,

بالاخره اینکه هیچ کس از اهالی خیابان سرباز اطلاع دقیقی از نحوه ساخت، شروع ساخت و بانی آن نداشت.

,

برای پی گیری سوژه  با سازمان تبلیغات تماس گرفته و این موضوع را بیان کردم، اما متاسفانه مدیرکل سازمان اصلا از این موضوع خبر نداشت.

,

مدیر اداره اوقاف شهرستان از وقفی بودن بنای مسجد خبر نداشت

, مدیر اداره اوقاف شهرستان از وقفی بودن بنای مسجد خبر نداشت, مدیر اداره اوقاف شهرستان از وقفی بودن بنای مسجد خبر نداشت,

سپس به گفته برخی از اهالی اینکه ممکن است این ملک وقفی باشد با اداره اوقاف شهرستان، حجت الاسلام فاطمی ارتباط گرفته  که او نیز از این موضوع کاملا بی اطلاع بود.

,

امور مساجد شهر، اطلاعی از ساخت مسجد المهدی (ع) در خیابان سرباز نداشت

, امور مساجد شهر، اطلاعی از ساخت مسجد المهدی (ع) در خیابان سرباز نداشت, امور مساجد شهر، اطلاعی از ساخت مسجد المهدی (ع) در خیابان سرباز نداشت,

متاسفانه امور مساجد نیز از این موضوع هیچگونه آگاهی نداشت، بالاخره اینکه پی گیری های من باعث شد تا مسئولینی که اظهار بی اطلاعی می کردند پی گیر این مسجد شوند.

,

درست یک ماه بعد وقتی دیدم باز خبری نشد خودم وارد صحنه شده و دوباره به محل رفتم و از شهروندان خواستار اطلاعات بیشتر شدم،  تا اینکه با پرس و جو های بسیار به کلید معما دست یافتم.

,

بنای مسجد المهدی (ع) از قبل از انقلاب گذاشته شد

, بنای مسجد المهدی (ع) از قبل از انقلاب گذاشته شد, بنای مسجد المهدی (ع) از قبل از انقلاب گذاشته شد,

آقای کامیابی فرزند مرحوم احمد کامیابی بانی اصلی مسجد در این رابطه چنین گفت: در سال های خیلی پیش یعنی قبل از انقلاب پدر مرحومم تصمیم گرفت که مسجدی در محل کنونی بنا کند و نام آن را «مسجد المهدی (ع)» گذارد. ساخت این بنا در سال 73 به دلیل فوت پدر تا مدتی به تاخیر افتاد، اما اینکه گفته می شود این مسجد با سبک معماری خاصی بنا شده است باید بگویم این سبک زیبا و ساده ، نظر خود پدر مرحومم بود.

,

آقای کامیابی در پاسخ به این سوال که تاکنون چقدر بابت این ملک هزینه شده و اینکه مسجد چه وقت به اتمام می رسد؟ بیان کرد: متراژ این زمین بسیار زیاد است و نیازی نیست که برآورد هزینه کنیم زیرا در کنار سودی که از کارمان بدست می آوریم مقداری نیز هزینه مسجد می کنیم، بنابراین نمی توانم زمان خاصی را برای اتمام اعلام کنیم.

,

سند این مسجد به نام ولایت فقیه گرفته شده است

, سند این مسجد به نام ولایت فقیه گرفته شده است, سند این مسجد به نام ولایت فقیه گرفته شده است,

خیلی جالب است بدانید وقتی از آقای کامیابی سوال کردم که آیا مسجد سند دارد وی در پاسخ گفت: سند این زمین به نام ولایت فقیه گرفته شده است و این در حالی است که بنای مسجد از قبل از انقلاب احداث شده است و آیا اینکه این مسجد دارای مجوز ساخت از سازمان مربوطه را دارد و آیا می شود سبک معماری این مسجد را به همین شکل که هست باشد؟

,

هنوز سوالات زیادی برای مطرح کردن وجود داشت که وی از ادامه آن منصرف شد.

,

 هنوز نمی دانیم این مسجد مجوز ساخت دارد یا نه؟

,  هنوز نمی دانیم این مسجد مجوز ساخت دارد یا نه؟,  هنوز نمی دانیم این مسجد مجوز ساخت دارد یا نه؟,

حسنی مدیر امور مساجد شهر کرمان نیز در این زمینه بیان کرد: این مسجد شبهه برانگیز نیست و مسجدی برای شیعیان است، اما هنوز نمی دانیم که این مسجد مجوز ساخت دارد یا نه؟ که بتوانیم مابقی ماجرا را دنبال کنیم.

,

به گزارش راه آرمان، خبرنگار ما همچنان پی گیر این سوژه هست تا به پاسخ سوالات مطرح شده که شاید سوال بسیاری از شما مخاطبین هم باشد دست یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه