اخبار داغ

شاخص‌های زنان زینبی عصر حاضر/قسمت دوم

حق‌طلبی، باطل‌ستیزی و بازیابی هویت حقیقی مهم‌ترین شاخصه زینبی بودن در عصر حاضر

حق‌طلبی، باطل‌ستیزی و بازیابی هویت حقیقی مهم‌ترین شاخصه زینبی بودن در عصر حاضر
اسلام از زن می خواهد که با کسب آموزش های لازم آگاهی و شناخت؛ تحلیل درست از مسایل اجتماع داشته باشد و آن را در خانواده و اجتماع پیرامون خود نشر دهد تا هم خود عنصری فعال در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه باشد و هم منشأ پرورش فکری مردان و زنان متفکر و آزادی خواه و حق طلب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ به نقل از طنین یاس، شاخص‌ترین نقش های زنان زینبی عصر حاضر برای پیشبرد شئونات اسلامی که نمایانگر رسالت و مسئولیت خطیر زن مسلمان در جامعه اسلامی می باشد عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی دانا, طنین یاس,

 

زنان، مربی نسل‌ها:

زنان در پی ریزی شخصیت و ساختار انسان نقشی مهم دارند و نقش پذیری کودکان خانواده از رفتارها و نگرش های مادران می تواند از آنها انسان های وارسته و زنانی بزرگ و مردانی بزرگ و با فضیلت بسازد. در جامعه ای که مادرانی اینچنین فهیم و آگاه به شرایط اجتماع دارد، مسلماً نسل هایی بالنده و مصلحانی حق طلب رشد خواهند کرد که نمود عینی آن را امروزه در جریان انقلاب اسلامی در حماسه آفرینی زنان مسلمان ایران در وقایع هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

 

آری! مردان و زنان انقلابی و مقاومی که اینچنین حماسه آفریدند دست پرورده و پرورش یافته دامان پاک مادرانی هستند که با تبعیت از الگوهای برجسته زنان همچون حضرت زینب کبری(س) نقش خود را در خانواده و جامعه به زیبایی ایفا کردند.

 

زنان، مصلحان حق طلب و باطل ستیز:

از دید قرآن کریم، همکاری در سازندگی جامعه از طریق فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر دوش هر دو جنس زن و مرد نهاده شده و از شاخصه های ایمان آنان بشمار آمده است: «والمؤُمنون والمؤُمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر(توبه؛ 71)» این فریضه عامل سازنده افراد جامعه و بزرگ ترین قیام ها و تحولات سیاسی- اجتماعی در طول تاریخ اسلام بوده است و تا کنون ادامه دارد.

 

به موجب این فریضه، زن موظف است که نقش تربیت و اصلاح جامعه را داشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در این باره می فرماید:« در عرصه های اجتماعی و سیاسی، دینی و ... زنان مسلمان، همانند مردان، حق دارند با توجه به شرایط زمانی، به وظایف خود در قبال جامعه عمل می کنند. زنان، همانند مردان، موظفند تا در جامعه حضور یابند تا دردهای جامعه را درک کرده و در درمان آنها بکوشند.»

 

حال به حمدالهی زنان مسلمان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس، درد استبداد، ظلم، نابرابری، عدم امنیت را درک کرده اند و با بینش اسلامی خود هم دوش مردان برای درمان و اصلاح جامعه پای در راه قیام علیه حاکمان جور و فساد نهادند و تا امروز جانانه و با تحمل رنج شهادت همسران و فرزندان، شکنجه شدن و حتی شهادت بر مأموریت الهی خود تا محقق شدن خواسته هایشان پای می فشارند.

 

زنان، بینش و بصیرت سیاسی:

بصیرت به معنای بازشناسی حق و باطل است. یکی از کارکردهای اسلام برای زنان مسلمان، فراهم کردن زمینه های رسیدن به این ساحت از حیات زنان از طریق حضور مستقیم او در اجتماعات سیاسی- اجتماعی چون بیعت، جنگ، نمازهای جمعه و جماعت و ... است که وجود الگوهای علمی بصیرت و آگاهی چون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) که خود در متن مسائل و بحران های اجتماعی و سیاسی جامعه رشد کرده بودند و با بینش صحیح و راهبرد عملی چهره نظام ظالم حاکم بر جامعه را محکوم و نظام مصلحانه را معرفی می کردند و آموزه های خود را به طریق مختلف به زنان تعلیم می دادند. جلوه های این بصیرت افزایی را دو چندان می‌کند.

 

بنابراین اسلام از زن می خواهد که با کسب آموزش های لازم آگاهی و شناخت؛ تحلیل درست از مسایل اجتماع داشته باشد و آن را در خانواده و اجتماع پیرامون خود نشر دهد تا هم خود عنصری فعال در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه باشد و هم منشأ پرورش فکری مردان و زنان متفکر و آزادی خواه و حق طلب شود. امروزه در سایه همین بصیرت و بینش برخاسته از تعلیمات مکتب اسلام است که زنان زینبی کشورمان همدوش رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با سردادن شعار ظلم ستیزی در سنگر مبارزه با ظالمان و صدامیان از هیچ فداکاری و جان فشانی کوتاهی نکردند.

 

زن و بازشناسی هویت حقیقی خود:

انقلاب اسلامی باعث شد که یکبار دیگر زنان مسلمان ایرانی به بازخوانی هویت اصیل خود بپردازد و آن را در قالبی زیبا چون جهاد فی سبیل الله علیه ظالمان برای زنان جهان روایت کند. آری! زن زینبی عصر حاضر پاره ای از اجتماع بشری است و دارای حقوق فردی و اجتماعی و سیاسی که ملازم کرامت و عزت و لطافت اوست که همواره از مسیر صحیح برای تحقق این حقوق تلاش می کند و سعی بر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر علمی و فرهنگی ... دارد و هر جا که مصلحت ملی و دینی او تقاضا کند با حفظ شئون اسلامی و الهی در صحنه حاضر می شود در عین حال که از خانواده و وظایفش در قبال همسر و فرزندان غافل نیست.

 

زنان، پایگاه حجاب و حیا:

اساساً معنویت گرایی و میل به حجاب و حیا جزء نیازهای روحی انسان است تا فرد و جامعه فارغ از بند شهوات مسیر رشد و تکامل را طی کند. خلاء معرفت به این مطلوب فطری، عامل سرگردانی هویتی برای زنان و از بین برده عزت و کرامت آنان می شود، با توجه به ماهیت ایدئولوژیکی اسلام می توان دریافت که حجاب و حیا از جمله مقوله های کلان اجتماعی است که از مصادیق کمال یک جامعه می باشد. بنابراین در اسلام حجاب و حیا پیش از آنکه برای زنان یک تکلیف باشد یک حق تلقی می شود و پیش از آنکه یک جریان عمومی باشد یک نیاز و خواهش درونی است تا در پناه این حق زنان بتوانند زندگی امن تر و با نشاط تر و جامعه ای سالمتر و رو به رشد و تعالی داشته باشند.

 

از منظر سیاسی حجاب نمود و صورت بیرونی اسلام است و عامل ارتقاء و پویایی جامعه اسلامی و همین امر غرب را به انفعال و به مقابله ای همه جانبه با ارزش های زن مسلمان کشانده است تا از آنها تصویری ناشایست جلوه دهد و حق طبیعی آنها را از بین ببرد اما زنان زینبی عصر حاضر همواره حافظان عقیده و مسلک حق خود بوده اند. اکنون نیز بار این مبارزه فرهنگی – سیاسی مقدس در خط مقدم جهبه ( هشت سال دفاع مقدس) را بر دوش گرفتند بطوری که برای حفظ این عقیده، سختی محرومیت از تحصیل، تمسخرها و اهانت ها، سخت گیری ها، حتی شکنجه و شهادت را به جان خریدند تا چهره و ارزش زن مسلمان را در تاریخ ثبت کردند.

 

آری! زن زینبی مسلمان کشورمان مصادیق بارزی می باشند که تلاش ها و سختی های آنان برای حفظ هویت اسلامی خود و به چالش کشاندن توطئه های صدامیان مثال زدنی است. حضور زنان با حجاب اسلامی این حقیقت را اثبات می کند که زنان می توانند علاوه بر ایفای نقش پرارزش همسری و مادری در خانواده در تمامی امور جامعه خویش حتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، نیز نقش آفرین باشند و همچون حضرت زینب(س) با حفظ متانت و وقار و حیا جلوه ای زیبا در اجتماع ترسیم کنند و همسان مردان در میدان رزم و جهاد و مبارزه هم با رعایت اصول شرع و ارزش های انسانی در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

 

در قرآن کریم، اوصاف کمالی برای زنان نمونه بیان شده که برخی از آنها از این قرار است: «به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع امر خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه دار و زنان روزه‌دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن، مردانی که بسیار به یاد خدا هستند و زنانی که بسیار به یاد خدا هستند، خداوند برای همه آنها مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است.»

 

منابع:

  1. زنان و بیداری اسلامی . نازپرور. ویژه نامه هم اندیشی فعالان بین الملل جبهه فکری انقلاب اسلامی.
  2. زنان در آخرالزمان. آسیب ها و درمان. تقی علیپور. امان، شماره 31 ، مرداد و شهریور 1390
  3. تالش پور، فریبا. پوتین های مریم، خاطرات مریم امجدی. تهران: سوره مهر، 1389
  4. محمدی، لیلا، دختران اُ. پ. دی، خاطرات مینا کمایی. سوره مهر. 1386
  5. رامهرمزی، معصومه. یکشنبه آخر، خاطرات معصومه رامهرمزی. تهران، سوره مهر 13858
  6. مساوات(سیستانی)، اشرف السادات. کنار رودخانه خین، یادداشت های روزانه یک مادر. تهران: سوره مهر، 1386

 

انتهای پیام/خ

,

 

زنان، مربی نسل‌ها:

زنان در پی ریزی شخصیت و ساختار انسان نقشی مهم دارند و نقش پذیری کودکان خانواده از رفتارها و نگرش های مادران می تواند از آنها انسان های وارسته و زنانی بزرگ و مردانی بزرگ و با فضیلت بسازد. در جامعه ای که مادرانی اینچنین فهیم و آگاه به شرایط اجتماع دارد، مسلماً نسل هایی بالنده و مصلحانی حق طلب رشد خواهند کرد که نمود عینی آن را امروزه در جریان انقلاب اسلامی در حماسه آفرینی زنان مسلمان ایران در وقایع هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

 

آری! مردان و زنان انقلابی و مقاومی که اینچنین حماسه آفریدند دست پرورده و پرورش یافته دامان پاک مادرانی هستند که با تبعیت از الگوهای برجسته زنان همچون حضرت زینب کبری(س) نقش خود را در خانواده و جامعه به زیبایی ایفا کردند.

 

زنان، مصلحان حق طلب و باطل ستیز:

از دید قرآن کریم، همکاری در سازندگی جامعه از طریق فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر دوش هر دو جنس زن و مرد نهاده شده و از شاخصه های ایمان آنان بشمار آمده است: «والمؤُمنون والمؤُمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر(توبه؛ 71)» این فریضه عامل سازنده افراد جامعه و بزرگ ترین قیام ها و تحولات سیاسی- اجتماعی در طول تاریخ اسلام بوده است و تا کنون ادامه دارد.

 

به موجب این فریضه، زن موظف است که نقش تربیت و اصلاح جامعه را داشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در این باره می فرماید:« در عرصه های اجتماعی و سیاسی، دینی و ... زنان مسلمان، همانند مردان، حق دارند با توجه به شرایط زمانی، به وظایف خود در قبال جامعه عمل می کنند. زنان، همانند مردان، موظفند تا در جامعه حضور یابند تا دردهای جامعه را درک کرده و در درمان آنها بکوشند.»

 

حال به حمدالهی زنان مسلمان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس، درد استبداد، ظلم، نابرابری، عدم امنیت را درک کرده اند و با بینش اسلامی خود هم دوش مردان برای درمان و اصلاح جامعه پای در راه قیام علیه حاکمان جور و فساد نهادند و تا امروز جانانه و با تحمل رنج شهادت همسران و فرزندان، شکنجه شدن و حتی شهادت بر مأموریت الهی خود تا محقق شدن خواسته هایشان پای می فشارند.

 

زنان، بینش و بصیرت سیاسی:

بصیرت به معنای بازشناسی حق و باطل است. یکی از کارکردهای اسلام برای زنان مسلمان، فراهم کردن زمینه های رسیدن به این ساحت از حیات زنان از طریق حضور مستقیم او در اجتماعات سیاسی- اجتماعی چون بیعت، جنگ، نمازهای جمعه و جماعت و ... است که وجود الگوهای علمی بصیرت و آگاهی چون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) که خود در متن مسائل و بحران های اجتماعی و سیاسی جامعه رشد کرده بودند و با بینش صحیح و راهبرد عملی چهره نظام ظالم حاکم بر جامعه را محکوم و نظام مصلحانه را معرفی می کردند و آموزه های خود را به طریق مختلف به زنان تعلیم می دادند. جلوه های این بصیرت افزایی را دو چندان می‌کند.

 

بنابراین اسلام از زن می خواهد که با کسب آموزش های لازم آگاهی و شناخت؛ تحلیل درست از مسایل اجتماع داشته باشد و آن را در خانواده و اجتماع پیرامون خود نشر دهد تا هم خود عنصری فعال در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه باشد و هم منشأ پرورش فکری مردان و زنان متفکر و آزادی خواه و حق طلب شود. امروزه در سایه همین بصیرت و بینش برخاسته از تعلیمات مکتب اسلام است که زنان زینبی کشورمان همدوش رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با سردادن شعار ظلم ستیزی در سنگر مبارزه با ظالمان و صدامیان از هیچ فداکاری و جان فشانی کوتاهی نکردند.

 

زن و بازشناسی هویت حقیقی خود:

انقلاب اسلامی باعث شد که یکبار دیگر زنان مسلمان ایرانی به بازخوانی هویت اصیل خود بپردازد و آن را در قالبی زیبا چون جهاد فی سبیل الله علیه ظالمان برای زنان جهان روایت کند. آری! زن زینبی عصر حاضر پاره ای از اجتماع بشری است و دارای حقوق فردی و اجتماعی و سیاسی که ملازم کرامت و عزت و لطافت اوست که همواره از مسیر صحیح برای تحقق این حقوق تلاش می کند و سعی بر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر علمی و فرهنگی ... دارد و هر جا که مصلحت ملی و دینی او تقاضا کند با حفظ شئون اسلامی و الهی در صحنه حاضر می شود در عین حال که از خانواده و وظایفش در قبال همسر و فرزندان غافل نیست.

 

زنان، پایگاه حجاب و حیا:

اساساً معنویت گرایی و میل به حجاب و حیا جزء نیازهای روحی انسان است تا فرد و جامعه فارغ از بند شهوات مسیر رشد و تکامل را طی کند. خلاء معرفت به این مطلوب فطری، عامل سرگردانی هویتی برای زنان و از بین برده عزت و کرامت آنان می شود، با توجه به ماهیت ایدئولوژیکی اسلام می توان دریافت که حجاب و حیا از جمله مقوله های کلان اجتماعی است که از مصادیق کمال یک جامعه می باشد. بنابراین در اسلام حجاب و حیا پیش از آنکه برای زنان یک تکلیف باشد یک حق تلقی می شود و پیش از آنکه یک جریان عمومی باشد یک نیاز و خواهش درونی است تا در پناه این حق زنان بتوانند زندگی امن تر و با نشاط تر و جامعه ای سالمتر و رو به رشد و تعالی داشته باشند.

 

از منظر سیاسی حجاب نمود و صورت بیرونی اسلام است و عامل ارتقاء و پویایی جامعه اسلامی و همین امر غرب را به انفعال و به مقابله ای همه جانبه با ارزش های زن مسلمان کشانده است تا از آنها تصویری ناشایست جلوه دهد و حق طبیعی آنها را از بین ببرد اما زنان زینبی عصر حاضر همواره حافظان عقیده و مسلک حق خود بوده اند. اکنون نیز بار این مبارزه فرهنگی – سیاسی مقدس در خط مقدم جهبه ( هشت سال دفاع مقدس) را بر دوش گرفتند بطوری که برای حفظ این عقیده، سختی محرومیت از تحصیل، تمسخرها و اهانت ها، سخت گیری ها، حتی شکنجه و شهادت را به جان خریدند تا چهره و ارزش زن مسلمان را در تاریخ ثبت کردند.

 

آری! زن زینبی مسلمان کشورمان مصادیق بارزی می باشند که تلاش ها و سختی های آنان برای حفظ هویت اسلامی خود و به چالش کشاندن توطئه های صدامیان مثال زدنی است. حضور زنان با حجاب اسلامی این حقیقت را اثبات می کند که زنان می توانند علاوه بر ایفای نقش پرارزش همسری و مادری در خانواده در تمامی امور جامعه خویش حتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، نیز نقش آفرین باشند و همچون حضرت زینب(س) با حفظ متانت و وقار و حیا جلوه ای زیبا در اجتماع ترسیم کنند و همسان مردان در میدان رزم و جهاد و مبارزه هم با رعایت اصول شرع و ارزش های انسانی در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

 

در قرآن کریم، اوصاف کمالی برای زنان نمونه بیان شده که برخی از آنها از این قرار است: «به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع امر خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه دار و زنان روزه‌دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن، مردانی که بسیار به یاد خدا هستند و زنانی که بسیار به یاد خدا هستند، خداوند برای همه آنها مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است.»

 

منابع:

  1. زنان و بیداری اسلامی . نازپرور. ویژه نامه هم اندیشی فعالان بین الملل جبهه فکری انقلاب اسلامی.
  2. زنان در آخرالزمان. آسیب ها و درمان. تقی علیپور. امان، شماره 31 ، مرداد و شهریور 1390
  3. تالش پور، فریبا. پوتین های مریم، خاطرات مریم امجدی. تهران: سوره مهر، 1389
  4. محمدی، لیلا، دختران اُ. پ. دی، خاطرات مینا کمایی. سوره مهر. 1386
  5. رامهرمزی، معصومه. یکشنبه آخر، خاطرات معصومه رامهرمزی. تهران، سوره مهر 13858
  6. مساوات(سیستانی)، اشرف السادات. کنار رودخانه خین، یادداشت های روزانه یک مادر. تهران: سوره مهر، 1386

 

انتهای پیام/خ

,

 

زنان، مربی نسل‌ها:

زنان در پی ریزی شخصیت و ساختار انسان نقشی مهم دارند و نقش پذیری کودکان خانواده از رفتارها و نگرش های مادران می تواند از آنها انسان های وارسته و زنانی بزرگ و مردانی بزرگ و با فضیلت بسازد. در جامعه ای که مادرانی اینچنین فهیم و آگاه به شرایط اجتماع دارد، مسلماً نسل هایی بالنده و مصلحانی حق طلب رشد خواهند کرد که نمود عینی آن را امروزه در جریان انقلاب اسلامی در حماسه آفرینی زنان مسلمان ایران در وقایع هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

 

آری! مردان و زنان انقلابی و مقاومی که اینچنین حماسه آفریدند دست پرورده و پرورش یافته دامان پاک مادرانی هستند که با تبعیت از الگوهای برجسته زنان همچون حضرت زینب کبری(س) نقش خود را در خانواده و جامعه به زیبایی ایفا کردند.

 

زنان، مصلحان حق طلب و باطل ستیز:

از دید قرآن کریم، همکاری در سازندگی جامعه از طریق فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر دوش هر دو جنس زن و مرد نهاده شده و از شاخصه های ایمان آنان بشمار آمده است: «والمؤُمنون والمؤُمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر(توبه؛ 71)» این فریضه عامل سازنده افراد جامعه و بزرگ ترین قیام ها و تحولات سیاسی- اجتماعی در طول تاریخ اسلام بوده است و تا کنون ادامه دارد.

 

به موجب این فریضه، زن موظف است که نقش تربیت و اصلاح جامعه را داشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در این باره می فرماید:« در عرصه های اجتماعی و سیاسی، دینی و ... زنان مسلمان، همانند مردان، حق دارند با توجه به شرایط زمانی، به وظایف خود در قبال جامعه عمل می کنند. زنان، همانند مردان، موظفند تا در جامعه حضور یابند تا دردهای جامعه را درک کرده و در درمان آنها بکوشند.»

 

حال به حمدالهی زنان مسلمان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس، درد استبداد، ظلم، نابرابری، عدم امنیت را درک کرده اند و با بینش اسلامی خود هم دوش مردان برای درمان و اصلاح جامعه پای در راه قیام علیه حاکمان جور و فساد نهادند و تا امروز جانانه و با تحمل رنج شهادت همسران و فرزندان، شکنجه شدن و حتی شهادت بر مأموریت الهی خود تا محقق شدن خواسته هایشان پای می فشارند.

 

زنان، بینش و بصیرت سیاسی:

بصیرت به معنای بازشناسی حق و باطل است. یکی از کارکردهای اسلام برای زنان مسلمان، فراهم کردن زمینه های رسیدن به این ساحت از حیات زنان از طریق حضور مستقیم او در اجتماعات سیاسی- اجتماعی چون بیعت، جنگ، نمازهای جمعه و جماعت و ... است که وجود الگوهای علمی بصیرت و آگاهی چون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) که خود در متن مسائل و بحران های اجتماعی و سیاسی جامعه رشد کرده بودند و با بینش صحیح و راهبرد عملی چهره نظام ظالم حاکم بر جامعه را محکوم و نظام مصلحانه را معرفی می کردند و آموزه های خود را به طریق مختلف به زنان تعلیم می دادند. جلوه های این بصیرت افزایی را دو چندان می‌کند.

 

بنابراین اسلام از زن می خواهد که با کسب آموزش های لازم آگاهی و شناخت؛ تحلیل درست از مسایل اجتماع داشته باشد و آن را در خانواده و اجتماع پیرامون خود نشر دهد تا هم خود عنصری فعال در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه باشد و هم منشأ پرورش فکری مردان و زنان متفکر و آزادی خواه و حق طلب شود. امروزه در سایه همین بصیرت و بینش برخاسته از تعلیمات مکتب اسلام است که زنان زینبی کشورمان همدوش رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با سردادن شعار ظلم ستیزی در سنگر مبارزه با ظالمان و صدامیان از هیچ فداکاری و جان فشانی کوتاهی نکردند.

 

زن و بازشناسی هویت حقیقی خود:

انقلاب اسلامی باعث شد که یکبار دیگر زنان مسلمان ایرانی به بازخوانی هویت اصیل خود بپردازد و آن را در قالبی زیبا چون جهاد فی سبیل الله علیه ظالمان برای زنان جهان روایت کند. آری! زن زینبی عصر حاضر پاره ای از اجتماع بشری است و دارای حقوق فردی و اجتماعی و سیاسی که ملازم کرامت و عزت و لطافت اوست که همواره از مسیر صحیح برای تحقق این حقوق تلاش می کند و سعی بر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر علمی و فرهنگی ... دارد و هر جا که مصلحت ملی و دینی او تقاضا کند با حفظ شئون اسلامی و الهی در صحنه حاضر می شود در عین حال که از خانواده و وظایفش در قبال همسر و فرزندان غافل نیست.

 

زنان، پایگاه حجاب و حیا:

اساساً معنویت گرایی و میل به حجاب و حیا جزء نیازهای روحی انسان است تا فرد و جامعه فارغ از بند شهوات مسیر رشد و تکامل را طی کند. خلاء معرفت به این مطلوب فطری، عامل سرگردانی هویتی برای زنان و از بین برده عزت و کرامت آنان می شود، با توجه به ماهیت ایدئولوژیکی اسلام می توان دریافت که حجاب و حیا از جمله مقوله های کلان اجتماعی است که از مصادیق کمال یک جامعه می باشد. بنابراین در اسلام حجاب و حیا پیش از آنکه برای زنان یک تکلیف باشد یک حق تلقی می شود و پیش از آنکه یک جریان عمومی باشد یک نیاز و خواهش درونی است تا در پناه این حق زنان بتوانند زندگی امن تر و با نشاط تر و جامعه ای سالمتر و رو به رشد و تعالی داشته باشند.

 

از منظر سیاسی حجاب نمود و صورت بیرونی اسلام است و عامل ارتقاء و پویایی جامعه اسلامی و همین امر غرب را به انفعال و به مقابله ای همه جانبه با ارزش های زن مسلمان کشانده است تا از آنها تصویری ناشایست جلوه دهد و حق طبیعی آنها را از بین ببرد اما زنان زینبی عصر حاضر همواره حافظان عقیده و مسلک حق خود بوده اند. اکنون نیز بار این مبارزه فرهنگی – سیاسی مقدس در خط مقدم جهبه ( هشت سال دفاع مقدس) را بر دوش گرفتند بطوری که برای حفظ این عقیده، سختی محرومیت از تحصیل، تمسخرها و اهانت ها، سخت گیری ها، حتی شکنجه و شهادت را به جان خریدند تا چهره و ارزش زن مسلمان را در تاریخ ثبت کردند.

 

آری! زن زینبی مسلمان کشورمان مصادیق بارزی می باشند که تلاش ها و سختی های آنان برای حفظ هویت اسلامی خود و به چالش کشاندن توطئه های صدامیان مثال زدنی است. حضور زنان با حجاب اسلامی این حقیقت را اثبات می کند که زنان می توانند علاوه بر ایفای نقش پرارزش همسری و مادری در خانواده در تمامی امور جامعه خویش حتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، نیز نقش آفرین باشند و همچون حضرت زینب(س) با حفظ متانت و وقار و حیا جلوه ای زیبا در اجتماع ترسیم کنند و همسان مردان در میدان رزم و جهاد و مبارزه هم با رعایت اصول شرع و ارزش های انسانی در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

 

در قرآن کریم، اوصاف کمالی برای زنان نمونه بیان شده که برخی از آنها از این قرار است: «به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع امر خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه دار و زنان روزه‌دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن، مردانی که بسیار به یاد خدا هستند و زنانی که بسیار به یاد خدا هستند، خداوند برای همه آنها مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است.»

 

منابع:

  1. زنان و بیداری اسلامی . نازپرور. ویژه نامه هم اندیشی فعالان بین الملل جبهه فکری انقلاب اسلامی.
  2. زنان در آخرالزمان. آسیب ها و درمان. تقی علیپور. امان، شماره 31 ، مرداد و شهریور 1390
  3. تالش پور، فریبا. پوتین های مریم، خاطرات مریم امجدی. تهران: سوره مهر، 1389
  4. محمدی، لیلا، دختران اُ. پ. دی، خاطرات مینا کمایی. سوره مهر. 1386
  5. رامهرمزی، معصومه. یکشنبه آخر، خاطرات معصومه رامهرمزی. تهران، سوره مهر 13858
  6. مساوات(سیستانی)، اشرف السادات. کنار رودخانه خین، یادداشت های روزانه یک مادر. تهران: سوره مهر، 1386

 

انتهای پیام/خ

,

 

زنان، مربی نسل‌ها:

زنان در پی ریزی شخصیت و ساختار انسان نقشی مهم دارند و نقش پذیری کودکان خانواده از رفتارها و نگرش های مادران می تواند از آنها انسان های وارسته و زنانی بزرگ و مردانی بزرگ و با فضیلت بسازد. در جامعه ای که مادرانی اینچنین فهیم و آگاه به شرایط اجتماع دارد، مسلماً نسل هایی بالنده و مصلحانی حق طلب رشد خواهند کرد که نمود عینی آن را امروزه در جریان انقلاب اسلامی در حماسه آفرینی زنان مسلمان ایران در وقایع هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

 

آری! مردان و زنان انقلابی و مقاومی که اینچنین حماسه آفریدند دست پرورده و پرورش یافته دامان پاک مادرانی هستند که با تبعیت از الگوهای برجسته زنان همچون حضرت زینب کبری(س) نقش خود را در خانواده و جامعه به زیبایی ایفا کردند.

 

زنان، مصلحان حق طلب و باطل ستیز:

از دید قرآن کریم، همکاری در سازندگی جامعه از طریق فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر دوش هر دو جنس زن و مرد نهاده شده و از شاخصه های ایمان آنان بشمار آمده است: «والمؤُمنون والمؤُمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر(توبه؛ 71)» این فریضه عامل سازنده افراد جامعه و بزرگ ترین قیام ها و تحولات سیاسی- اجتماعی در طول تاریخ اسلام بوده است و تا کنون ادامه دارد.

 

به موجب این فریضه، زن موظف است که نقش تربیت و اصلاح جامعه را داشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در این باره می فرماید:« در عرصه های اجتماعی و سیاسی، دینی و ... زنان مسلمان، همانند مردان، حق دارند با توجه به شرایط زمانی، به وظایف خود در قبال جامعه عمل می کنند. زنان، همانند مردان، موظفند تا در جامعه حضور یابند تا دردهای جامعه را درک کرده و در درمان آنها بکوشند.»

 

حال به حمدالهی زنان مسلمان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس، درد استبداد، ظلم، نابرابری، عدم امنیت را درک کرده اند و با بینش اسلامی خود هم دوش مردان برای درمان و اصلاح جامعه پای در راه قیام علیه حاکمان جور و فساد نهادند و تا امروز جانانه و با تحمل رنج شهادت همسران و فرزندان، شکنجه شدن و حتی شهادت بر مأموریت الهی خود تا محقق شدن خواسته هایشان پای می فشارند.

 

زنان، بینش و بصیرت سیاسی:

بصیرت به معنای بازشناسی حق و باطل است. یکی از کارکردهای اسلام برای زنان مسلمان، فراهم کردن زمینه های رسیدن به این ساحت از حیات زنان از طریق حضور مستقیم او در اجتماعات سیاسی- اجتماعی چون بیعت، جنگ، نمازهای جمعه و جماعت و ... است که وجود الگوهای علمی بصیرت و آگاهی چون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) که خود در متن مسائل و بحران های اجتماعی و سیاسی جامعه رشد کرده بودند و با بینش صحیح و راهبرد عملی چهره نظام ظالم حاکم بر جامعه را محکوم و نظام مصلحانه را معرفی می کردند و آموزه های خود را به طریق مختلف به زنان تعلیم می دادند. جلوه های این بصیرت افزایی را دو چندان می‌کند.

 

بنابراین اسلام از زن می خواهد که با کسب آموزش های لازم آگاهی و شناخت؛ تحلیل درست از مسایل اجتماع داشته باشد و آن را در خانواده و اجتماع پیرامون خود نشر دهد تا هم خود عنصری فعال در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه باشد و هم منشأ پرورش فکری مردان و زنان متفکر و آزادی خواه و حق طلب شود. امروزه در سایه همین بصیرت و بینش برخاسته از تعلیمات مکتب اسلام است که زنان زینبی کشورمان همدوش رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با سردادن شعار ظلم ستیزی در سنگر مبارزه با ظالمان و صدامیان از هیچ فداکاری و جان فشانی کوتاهی نکردند.

 

زن و بازشناسی هویت حقیقی خود:

انقلاب اسلامی باعث شد که یکبار دیگر زنان مسلمان ایرانی به بازخوانی هویت اصیل خود بپردازد و آن را در قالبی زیبا چون جهاد فی سبیل الله علیه ظالمان برای زنان جهان روایت کند. آری! زن زینبی عصر حاضر پاره ای از اجتماع بشری است و دارای حقوق فردی و اجتماعی و سیاسی که ملازم کرامت و عزت و لطافت اوست که همواره از مسیر صحیح برای تحقق این حقوق تلاش می کند و سعی بر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر علمی و فرهنگی ... دارد و هر جا که مصلحت ملی و دینی او تقاضا کند با حفظ شئون اسلامی و الهی در صحنه حاضر می شود در عین حال که از خانواده و وظایفش در قبال همسر و فرزندان غافل نیست.

 

زنان، پایگاه حجاب و حیا:

اساساً معنویت گرایی و میل به حجاب و حیا جزء نیازهای روحی انسان است تا فرد و جامعه فارغ از بند شهوات مسیر رشد و تکامل را طی کند. خلاء معرفت به این مطلوب فطری، عامل سرگردانی هویتی برای زنان و از بین برده عزت و کرامت آنان می شود، با توجه به ماهیت ایدئولوژیکی اسلام می توان دریافت که حجاب و حیا از جمله مقوله های کلان اجتماعی است که از مصادیق کمال یک جامعه می باشد. بنابراین در اسلام حجاب و حیا پیش از آنکه برای زنان یک تکلیف باشد یک حق تلقی می شود و پیش از آنکه یک جریان عمومی باشد یک نیاز و خواهش درونی است تا در پناه این حق زنان بتوانند زندگی امن تر و با نشاط تر و جامعه ای سالمتر و رو به رشد و تعالی داشته باشند.

 

از منظر سیاسی حجاب نمود و صورت بیرونی اسلام است و عامل ارتقاء و پویایی جامعه اسلامی و همین امر غرب را به انفعال و به مقابله ای همه جانبه با ارزش های زن مسلمان کشانده است تا از آنها تصویری ناشایست جلوه دهد و حق طبیعی آنها را از بین ببرد اما زنان زینبی عصر حاضر همواره حافظان عقیده و مسلک حق خود بوده اند. اکنون نیز بار این مبارزه فرهنگی – سیاسی مقدس در خط مقدم جهبه ( هشت سال دفاع مقدس) را بر دوش گرفتند بطوری که برای حفظ این عقیده، سختی محرومیت از تحصیل، تمسخرها و اهانت ها، سخت گیری ها، حتی شکنجه و شهادت را به جان خریدند تا چهره و ارزش زن مسلمان را در تاریخ ثبت کردند.

 

آری! زن زینبی مسلمان کشورمان مصادیق بارزی می باشند که تلاش ها و سختی های آنان برای حفظ هویت اسلامی خود و به چالش کشاندن توطئه های صدامیان مثال زدنی است. حضور زنان با حجاب اسلامی این حقیقت را اثبات می کند که زنان می توانند علاوه بر ایفای نقش پرارزش همسری و مادری در خانواده در تمامی امور جامعه خویش حتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، نیز نقش آفرین باشند و همچون حضرت زینب(س) با حفظ متانت و وقار و حیا جلوه ای زیبا در اجتماع ترسیم کنند و همسان مردان در میدان رزم و جهاد و مبارزه هم با رعایت اصول شرع و ارزش های انسانی در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

 

در قرآن کریم، اوصاف کمالی برای زنان نمونه بیان شده که برخی از آنها از این قرار است: «به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع امر خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه دار و زنان روزه‌دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن، مردانی که بسیار به یاد خدا هستند و زنانی که بسیار به یاد خدا هستند، خداوند برای همه آنها مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است.»

 

منابع:

  1. زنان و بیداری اسلامی . نازپرور. ویژه نامه هم اندیشی فعالان بین الملل جبهه فکری انقلاب اسلامی.
  2. زنان در آخرالزمان. آسیب ها و درمان. تقی علیپور. امان، شماره 31 ، مرداد و شهریور 1390
  3. تالش پور، فریبا. پوتین های مریم، خاطرات مریم امجدی. تهران: سوره مهر، 1389
  4. محمدی، لیلا، دختران اُ. پ. دی، خاطرات مینا کمایی. سوره مهر. 1386
  5. رامهرمزی، معصومه. یکشنبه آخر، خاطرات معصومه رامهرمزی. تهران، سوره مهر 13858
  6. مساوات(سیستانی)، اشرف السادات. کنار رودخانه خین، یادداشت های روزانه یک مادر. تهران: سوره مهر، 1386

 

انتهای پیام/خ

,

 

,

زنان، مربی نسل‌ها:

, زنان، مربی نسل‌ها:,

زنان در پی ریزی شخصیت و ساختار انسان نقشی مهم دارند و نقش پذیری کودکان خانواده از رفتارها و نگرش های مادران می تواند از آنها انسان های وارسته و زنانی بزرگ و مردانی بزرگ و با فضیلت بسازد. در جامعه ای که مادرانی اینچنین فهیم و آگاه به شرایط اجتماع دارد، مسلماً نسل هایی بالنده و مصلحانی حق طلب رشد خواهند کرد که نمود عینی آن را امروزه در جریان انقلاب اسلامی در حماسه آفرینی زنان مسلمان ایران در وقایع هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

,

 

,

آری! مردان و زنان انقلابی و مقاومی که اینچنین حماسه آفریدند دست پرورده و پرورش یافته دامان پاک مادرانی هستند که با تبعیت از الگوهای برجسته زنان همچون حضرت زینب کبری(س) نقش خود را در خانواده و جامعه به زیبایی ایفا کردند.

,

 

,

زنان، مصلحان حق طلب و باطل ستیز:

, زنان، مصلحان حق طلب و باطل ستیز:,

از دید قرآن کریم، همکاری در سازندگی جامعه از طریق فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر دوش هر دو جنس زن و مرد نهاده شده و از شاخصه های ایمان آنان بشمار آمده است: «والمؤُمنون والمؤُمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر(توبه؛ 71)» این فریضه عامل سازنده افراد جامعه و بزرگ ترین قیام ها و تحولات سیاسی- اجتماعی در طول تاریخ اسلام بوده است و تا کنون ادامه دارد.

,

 

,

به موجب این فریضه، زن موظف است که نقش تربیت و اصلاح جامعه را داشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در این باره می فرماید:« در عرصه های اجتماعی و سیاسی، دینی و ... زنان مسلمان، همانند مردان، حق دارند با توجه به شرایط زمانی، به وظایف خود در قبال جامعه عمل می کنند. زنان، همانند مردان، موظفند تا در جامعه حضور یابند تا دردهای جامعه را درک کرده و در درمان آنها بکوشند.»

,

 

,

حال به حمدالهی زنان مسلمان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس، درد استبداد، ظلم، نابرابری، عدم امنیت را درک کرده اند و با بینش اسلامی خود هم دوش مردان برای درمان و اصلاح جامعه پای در راه قیام علیه حاکمان جور و فساد نهادند و تا امروز جانانه و با تحمل رنج شهادت همسران و فرزندان، شکنجه شدن و حتی شهادت بر مأموریت الهی خود تا محقق شدن خواسته هایشان پای می فشارند.

,

 

,

زنان، بینش و بصیرت سیاسی:

, زنان، بینش و بصیرت سیاسی:,

بصیرت به معنای بازشناسی حق و باطل است. یکی از کارکردهای اسلام برای زنان مسلمان، فراهم کردن زمینه های رسیدن به این ساحت از حیات زنان از طریق حضور مستقیم او در اجتماعات سیاسی- اجتماعی چون بیعت، جنگ، نمازهای جمعه و جماعت و ... است که وجود الگوهای علمی بصیرت و آگاهی چون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) که خود در متن مسائل و بحران های اجتماعی و سیاسی جامعه رشد کرده بودند و با بینش صحیح و راهبرد عملی چهره نظام ظالم حاکم بر جامعه را محکوم و نظام مصلحانه را معرفی می کردند و آموزه های خود را به طریق مختلف به زنان تعلیم می دادند. جلوه های این بصیرت افزایی را دو چندان می‌کند.

,

 

,

بنابراین اسلام از زن می خواهد که با کسب آموزش های لازم آگاهی و شناخت؛ تحلیل درست از مسایل اجتماع داشته باشد و آن را در خانواده و اجتماع پیرامون خود نشر دهد تا هم خود عنصری فعال در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه باشد و هم منشأ پرورش فکری مردان و زنان متفکر و آزادی خواه و حق طلب شود. امروزه در سایه همین بصیرت و بینش برخاسته از تعلیمات مکتب اسلام است که زنان زینبی کشورمان همدوش رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با سردادن شعار ظلم ستیزی در سنگر مبارزه با ظالمان و صدامیان از هیچ فداکاری و جان فشانی کوتاهی نکردند.

,

 

,

زن و بازشناسی هویت حقیقی خود:

, زن و بازشناسی هویت حقیقی خود:,

انقلاب اسلامی باعث شد که یکبار دیگر زنان مسلمان ایرانی به بازخوانی هویت اصیل خود بپردازد و آن را در قالبی زیبا چون جهاد فی سبیل الله علیه ظالمان برای زنان جهان روایت کند. آری! زن زینبی عصر حاضر پاره ای از اجتماع بشری است و دارای حقوق فردی و اجتماعی و سیاسی که ملازم کرامت و عزت و لطافت اوست که همواره از مسیر صحیح برای تحقق این حقوق تلاش می کند و سعی بر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر علمی و فرهنگی ... دارد و هر جا که مصلحت ملی و دینی او تقاضا کند با حفظ شئون اسلامی و الهی در صحنه حاضر می شود در عین حال که از خانواده و وظایفش در قبال همسر و فرزندان غافل نیست.

,

 

,

زنان، پایگاه حجاب و حیا:

, زنان، پایگاه حجاب و حیا:,

اساساً معنویت گرایی و میل به حجاب و حیا جزء نیازهای روحی انسان است تا فرد و جامعه فارغ از بند شهوات مسیر رشد و تکامل را طی کند. خلاء معرفت به این مطلوب فطری، عامل سرگردانی هویتی برای زنان و از بین برده عزت و کرامت آنان می شود، با توجه به ماهیت ایدئولوژیکی اسلام می توان دریافت که حجاب و حیا از جمله مقوله های کلان اجتماعی است که از مصادیق کمال یک جامعه می باشد. بنابراین در اسلام حجاب و حیا پیش از آنکه برای زنان یک تکلیف باشد یک حق تلقی می شود و پیش از آنکه یک جریان عمومی باشد یک نیاز و خواهش درونی است تا در پناه این حق زنان بتوانند زندگی امن تر و با نشاط تر و جامعه ای سالمتر و رو به رشد و تعالی داشته باشند.

,

 

,

از منظر سیاسی حجاب نمود و صورت بیرونی اسلام است و عامل ارتقاء و پویایی جامعه اسلامی و همین امر غرب را به انفعال و به مقابله ای همه جانبه با ارزش های زن مسلمان کشانده است تا از آنها تصویری ناشایست جلوه دهد و حق طبیعی آنها را از بین ببرد اما زنان زینبی عصر حاضر همواره حافظان عقیده و مسلک حق خود بوده اند. اکنون نیز بار این مبارزه فرهنگی – سیاسی مقدس در خط مقدم جهبه ( هشت سال دفاع مقدس) را بر دوش گرفتند بطوری که برای حفظ این عقیده، سختی محرومیت از تحصیل، تمسخرها و اهانت ها، سخت گیری ها، حتی شکنجه و شهادت را به جان خریدند تا چهره و ارزش زن مسلمان را در تاریخ ثبت کردند.

,

 

,

آری! زن زینبی مسلمان کشورمان مصادیق بارزی می باشند که تلاش ها و سختی های آنان برای حفظ هویت اسلامی خود و به چالش کشاندن توطئه های صدامیان مثال زدنی است. حضور زنان با حجاب اسلامی این حقیقت را اثبات می کند که زنان می توانند علاوه بر ایفای نقش پرارزش همسری و مادری در خانواده در تمامی امور جامعه خویش حتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، نیز نقش آفرین باشند و همچون حضرت زینب(س) با حفظ متانت و وقار و حیا جلوه ای زیبا در اجتماع ترسیم کنند و همسان مردان در میدان رزم و جهاد و مبارزه هم با رعایت اصول شرع و ارزش های انسانی در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

,

 

,

در قرآن کریم، اوصاف کمالی برای زنان نمونه بیان شده که برخی از آنها از این قرار است: «به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع امر خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه دار و زنان روزه‌دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن، مردانی که بسیار به یاد خدا هستند و زنانی که بسیار به یاد خدا هستند، خداوند برای همه آنها مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است.»

,

 

,

منابع:

,
  1. زنان و بیداری اسلامی . نازپرور. ویژه نامه هم اندیشی فعالان بین الملل جبهه فکری انقلاب اسلامی.
  2. زنان در آخرالزمان. آسیب ها و درمان. تقی علیپور. امان، شماره 31 ، مرداد و شهریور 1390
  3. تالش پور، فریبا. پوتین های مریم، خاطرات مریم امجدی. تهران: سوره مهر، 1389
  4. محمدی، لیلا، دختران اُ. پ. دی، خاطرات مینا کمایی. سوره مهر. 1386
  5. رامهرمزی، معصومه. یکشنبه آخر، خاطرات معصومه رامهرمزی. تهران، سوره مهر 13858
  6. مساوات(سیستانی)، اشرف السادات. کنار رودخانه خین، یادداشت های روزانه یک مادر. تهران: سوره مهر، 1386
,
  1. زنان و بیداری اسلامی . نازپرور. ویژه نامه هم اندیشی فعالان بین الملل جبهه فکری انقلاب اسلامی.
  2. زنان در آخرالزمان. آسیب ها و درمان. تقی علیپور. امان، شماره 31 ، مرداد و شهریور 1390
  3. تالش پور، فریبا. پوتین های مریم، خاطرات مریم امجدی. تهران: سوره مهر، 1389
  4. محمدی، لیلا، دختران اُ. پ. دی، خاطرات مینا کمایی. سوره مهر. 1386
  5. رامهرمزی، معصومه. یکشنبه آخر، خاطرات معصومه رامهرمزی. تهران، سوره مهر 13858
  6. مساوات(سیستانی)، اشرف السادات. کنار رودخانه خین، یادداشت های روزانه یک مادر. تهران: سوره مهر، 1386
,
  • زنان و بیداری اسلامی . نازپرور. ویژه نامه هم اندیشی فعالان بین الملل جبهه فکری انقلاب اسلامی.
  • ,
  • زنان در آخرالزمان. آسیب ها و درمان. تقی علیپور. امان، شماره 31 ، مرداد و شهریور 1390
  • ,
  • تالش پور، فریبا. پوتین های مریم، خاطرات مریم امجدی. تهران: سوره مهر، 1389
  • ,
  • محمدی، لیلا، دختران اُ. پ. دی، خاطرات مینا کمایی. سوره مهر. 1386
  • ,
  • رامهرمزی، معصومه. یکشنبه آخر، خاطرات معصومه رامهرمزی. تهران، سوره مهر 13858
  • ,
  • مساوات(سیستانی)، اشرف السادات. کنار رودخانه خین، یادداشت های روزانه یک مادر. تهران: سوره مهر، 1386
  • ,

     

    ,

    انتهای پیام/خ

    ,

     

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه