اخبار داغ

قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دانا:

مجلس نسبت به توانایی های "نیلی" برای اداره وزارت علوم خوشبین نیست/برآورد من این است که نیلی فردا رأی نمی‌آورد/این موضوع به دولتی ها هم اعلام شده

مجلس نسبت به توانایی های "نیلی" برای اداره وزارت علوم خوشبین نیست/برآورد من این است که نیلی فردا رأی نمی‌آورد/این موضوع به دولتی ها هم اعلام شده
قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که شرایط رای آوردن برای آقای نیلی محدود است، گفت: درباره آقای نیلی موضوعی که غالباً مطرح می شود موضوع عدم توانایی وی در اداره کردن وزارتخانه است؛ چرا که سوابق اجرایی کمی دارد.
[

جواد جهانگیرزاده، قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص جلسه روز گذشته نیلی احمدآبادی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برآورد من از جلسات دیروز وزیر پیشنهادی علوم در مجلس شورای اسلامی این است که آقای نیلی فردا رأی نمی‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ضمن بیان اینکه این جمع بندی به دوستان دولتی هم اعلام شده است گفت: جمع‌بندی ما این بود که مجلس نسبت به توانایی های آقای نیلی برای اداره این وزارتخانه خیلی خوشبین نیست چرا که وزارت علوم یک وزارتخانه کاملاً کلیدی و حساس بوده و به تعبیر امام خمینی مبدأ همه تحولات است و موضوع بعد این است که این تحولات می تواند سمت و سوهای مثبت یا منفی به خود بگیرد.

,

قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شکاف هایی هم که در دانشگاه وجود دارد اخیراً زیاد شده است مانند شکاف‌های سیاسی، سنت و مدرنیته و ... که اگر وزیر علوم تجربه کافی نداشته باشد این شکاف‌ها فعال شده و آسیب جدی به کشور وارد می شود.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس برای برخی از وزارتخانه ها حساسیت بیشتری قائل است و نکته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حد و مرز فتنه به عنوان خط قرمز نظام است، همیشه مورد توجه نمایندگان مجلس قرار می گیرد و مجلس به آن اعتقاد دارد.

,

جهانگیرزاده با بیان این موضوع که شرایط رای آوردن برای آقای نیلی محدود است، گفت: درباره آقای نیلی موضوعی که غالباً مطرح می شود موضوع عدم توانایی وی در اداره کردن وزارتخانه است؛ چرا که سوابق اجرایی کمتری دارد و عملکرد وی در دانشگاه تهران خیلی مؤید این موضوع نیست که وی می تواند این ظرفیت را داشته باشند.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت تعمداً گزینه هایی را مطرح می کند که با رأی نیاوردن آنها رابطه دولت و مجلس به چالش کشیده شود اظهار داشت: چنین دیدگاهی وجود ندارد و مجلس در پی چنین برخوردهایی نبوده؛ چرا که کار مجلس نیت خوانی نیست.

,

قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و شخص رئیس جمهور به این نتیجه رسیده است که این فرد بر اساس قانون اساسی فرد شایسته ای است؛ اما مجلس نیز باید به این فرد اعتماد کرده و در نهایت رای اعتماد بدهد و این طبیعی است که ما نمی توانیم بگوییم مجلس هم اگر رأی نداد لج بازی کرده است.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس تأکید کرد: اگر قبل از معرفی وزاری پیشنهادی به مجلس، رابطه بین دولت و مجلس، بیشتر تنظیم شود و به درستی این رابطه وجود داشته باشد، می توان انتظار داشت مجلس به راحتی نسبت به وزرایی که توسط دولت معرفی می شوند، اظهار اعتماد کند و به آنها رای اعتماد بدهد.

,

جهانگیرزاده افزود: نکته مورد غفلت آنجاست که پیش از معرفی رسمی این افراد دولت می تواند با مجلس صحبت کرده و حساسیت‌های مجلس را بداند و در نهایت به این نتیجه برسد که آیا می توان این فرد را معرفی کرد یا خیر.

,

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی من ناشی از نوع نگاه حساس مجلس نسبت به وزارت علوم است و این روش هم خود نوعی کمک به دولت در جهت ارتقاء ظرفیت موجود در بدنه دولت است.

,

قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه برخی با گذشت ماه‌ها از استیضاح فرجی دانا، همچنان بورسیه را عامل اصلی استیضاح وی می دانند اظهار داشت: پرونده ای به نام فرجی دانا دیگر بسته شده است و وی یک بار مورد اعتماد مجلس واقع شد و در مرحله بعد از دیدگاه مجلس نتوانست این اعتماد را برای خود محفوظ نگه دارد.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: گشودن مجدد پرونده استیضاح فرجی دانا چیزی جز به هم زدن رابطه میان دولت و مجلس به دنبال نداشته و هرکس در این میان اظهاراتی بیان می کند که قطعا درست نیست. در کلیات به نظر می رسد بیشترین عاملی که به فرجی دانا اسیب زد عدم رعایت خط قرمز نظام بود و کسی در دانش، اخلاق، تعهد و ... فرجی دانا تردیدی نداشت و وی همچنان در دایره نظام است.

,

جهانگیرزاده تصریح کرد: آقای فرجی دانا، چیزی که در قانون اساسی کشور ما آمده بود را خیلی مورد اهتمام قرار نداد و شرط کافی که همان گرفتن رأی اعتماد از مجلس بود را نتوانست به دست آورد؛ وی می توانست با اصلاحاتی زودهنگام مانند آن‌چیزی که در آخر به آن رسید، فضا را به نفع خودش تغییر دهد و مطمئناً ادامه کار فرجی دانا با اصلاحاتی که انجام می‌شد بیشتر به نفع وزارت علوم بود تا معرفی یک وزیر دیگر توسط رئیس جمهور.

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه