اخبار داغ

رییس سازمان بازرسی تصریح کرد

جلوگیری از وقوع جرم و فساد با هوشمند سازی سامانه های شهرداری

جلوگیری از وقوع جرم و فساد با هوشمند سازی سامانه های شهرداری
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: ضرورت دارد سامانه‌های شهرداری هوشمند شود تا تمام فعالیت‌ها قابل رصد، کنترل و نظارت بوده و جلوی وقوع تخلف و فساد گرفته شود.
[
به گزارش شبکه اطاع رسانی راه دانا،حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در جریان بازدید از شهرداری تهران در جلسه شورای معاونین، روسای سازمان های تابعه و شهرداران مناطق تهران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، نظارت را یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: اگر مجموعه‌ ای بهترین قوانین، برنامه و مجریان را داشته باشد ولی نظارت موثر و قوی وجود نداشته باشد، آن مجموعه به اهداف تعیین شده خود دست پیدا نمی‌کند.
,
 
,
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر اهیمت نظارت‌های درون دستگاهی تصریح کرد: حراست و بازرسی دستگاه ها طبق قانون مکلف هستند اگر ایراد و سوءجریانی مشاهده کردند، به سازمان بازرسی کل کشور گزارش کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شهرداری، اظهار داشت: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها، ضرورت دارد سامانه‌های شهرداری هوشمند شود تا تمام فعالیت‌ها قابل رصد، کنترل و نظارت بوده و جلوی وقوع تخلف و فساد گرفته شود.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به خسارت‌هایی که از ناحیه ترک فعل ها متوجه مردم و کشور می‌شود خاطرنشان کرد: در موضوع آلودگی هوا چندین دستگاه به وظایف خود در این موضوع عمل نکردند و هر مدیری که در زمان مسئولیت به وظیفه‌اش عمل نکرده باید مورد سوال قرار بگیرد.
,
 
,
عضو شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه منشا بخش قابل توجهی از موضوع ترافیک و آلودگی هوا شهرداری نیست و امکان رفع آن نیز به تنهایی از عهده شهرداری بر نمی‌آید، تصریح کرد: دولت باید سهم خود را در حمل و نقل عمومی ایفا کند؛ بنا بر گزارشی که ارائه شد، سهم مشارکت دولت در حمل و نقل عمومی نسبت به دهه‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.
,
 
,
وی با اشاره به ارائه گزارشی در خصوص انباشت مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان، گفت: بخش حقوقی شهرداری در زمینه وصول مطالبات باید تقویت و فعال‌تر شود، چراکه یکی از ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی عدم دفاع لازم و مناسب در دعاوی حقوقی است؛ در این راستا اگر دستگاه‌های اجرایی در پرداخت مطالبات شهرداری کوتاهی می‌کنند، آماده کمک در این زمینه هستیم.
,
 
,
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به قانون شهرداری که بعضا مربوط به دهه ۳۰ و ۵۰ است، گفت: حتما در جریان تعامل با مجلس شورای اسلامی اصلاح و به روزرسانی این قانون را دنبال می‌کنیم.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با تاکید بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها اظهار داشت: اینکه زمانی تصمیم گرفتند شهرداری‌ها خودشان کسب درآمد و خودشان هزینه کنند، منشا مشکلات امروز کلانشهرها همچون تراکم‌فروشی ها است که قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مصوب ۱۴ اردیبهشت سال جاری در مجلس تصویب شده و باید هرچه زودتر اجرایی شود.
,
 
,
عضو شورای عالی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید جلوی تخلف هر فرد و دستگاهی گرفته شود گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی، عمومی و غیر دولتی از قوانین شهرداری تخطی می‌کنند، مانند ساخت و ساز غیر مجاز و پرداخت نکردن مطالبات، به سازمان بازرسی کل کشور منتقل کنید تا جلوی تخلف‌شان را بگیریم.
,
 
,
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدیران و نیروی انسانی را جزو سرمایه‌های نظام می‌دانیم و در پی صیانت از آن هستیم، گفت: از مدیران پاک دست، شجاع، ریسک‌پذیر و قانون‌مند به طور قاطع حمایت می‌کنیم و در کنار حمایت اگر فسادی رخ دهد، برخورد می‌کنیم.
,
 
,
پیروز حناچی شهردار تهران نیز در ابتدا از حضور حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در شهرداری تهران قدردانی و تشکر کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های مهم و تاثیرگذار در اصلاح روابط و ارتقای سلامت نظام اداری است.
,
 
,
وی اظهار داشت: از شما می‌خواهم همانطور که سوال و نظارت می‌کنید و باید این کار را انجام دهید، با توجه به شرایط سخت کنونی از مدیرانی که وظایف خود را انجام می‌دهد حمایت کنید.
,
 
,
انتهای خبر/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه