اخبار داغ

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان تاکید کرد؛

سیری ناپذیری کولرها و بحران کم آبی در کرمان/ تنها راه رفع چالش آب انتقال از سد شهیدان "امیر تیموری"

سیری ناپذیری کولرها و بحران کم آبی در کرمان/ تنها راه رفع چالش آب انتقال از سد شهیدان "امیر تیموری"
صمدانی گفت: در کرمان بالغ بر 200 الی 250  هزار کولر با مصرف میانگین 500 لیتر در شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد که این حجم زیادی است و باعث افت فشار آب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، تابستان در حالی در کرمان هر روز داغ تر می شود که منابع آبی شهر در برخی از نقاط  با چالش مواجه شده و صرفه جویی در مصرف آب ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

استان کرمان هر چند در سال جاری با بارش‌های قابل توجهی مواجه بود اما حقیقت این است که به دلیل کمبود بارندگی در سال های گذشته منابع آب کرمان با افت بسیار شدید همراه شده است.

,

دلیل قطعی آب ناشی از افزایش مصرف توسط مشترکان است

, دلیل قطعی آب ناشی از افزایش مصرف توسط مشترکان است, دلیل قطعی آب ناشی از افزایش مصرف توسط مشترکان است,

کمبود آب ابتدا خود را در شهر کرمان نشان داد و دسترسی مردم به آب شرب محدود شده است هر چند شهروندان از قطعی آب خبر می‌دهند اما شرکت آب و فاضلاب استان کرمان می‌گوید این قطعی‌ها ناشی از افت فشار آب به دلیل افزایش مصرف توسط مشترکان است.

,

اما راهکار برای رفع مشکل شهر کرمان صرفه جویی بیشتر مردم بیان شده است.

, اما راهکار برای رفع مشکل شهر کرمان صرفه جویی بیشتر مردم بیان شده است., اما راهکار برای رفع مشکل شهر کرمان صرفه جویی بیشتر مردم بیان شده است.,

حمید صمدانی مدیر امور  آب و فاضلاب شهرستان کرمان در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه این روزها شهرک سیدی در بی آبی بسر می برد و بارها با تانکر به این منطقه آبرسانی شده است، گفت: توان تولیدی آب در کرمان 1950 لیتر در ثانیه و در پیک مصرف نزدیک به 3 هزار لیتر بر ثانیه است که هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد، در پیک گرما علاوه بر اینکه این 3 هزار لیتر مصرف شده است، کولرها نیز مزید بر علت شدند که هر کولری میانگین مصرف آن در شبانه روز 500 لیتر آب است.

,

شهرک سیدی به دلیل انشعابات غیرمجاز و رشد جمعیتی دچار قطعی آب شده است

, شهرک سیدی به دلیل انشعابات غیرمجاز و رشد جمعیتی دچار قطعی آب شده است, شهرک سیدی به دلیل انشعابات غیرمجاز و رشد جمعیتی دچار قطعی آب شده است,

وی گفت: در کرمان بالغ بر 200 الی 250  هزار کولر با مصرف میانگین 500 لیتر در شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد که این حجم زیادی است، علاوه بر آن شیوع گسترده کرونا که دامنگیر شهر شده نیز بر این معضل می افزاید. اما در خصوص شهرک سیدی باید گفت که این منطقه در ارتفاع قابل قبولی و آخر خط قرارگرفته و  دارای انشعابات غیرمجازی نیز می باشد، همچنین رشد جمعیتی و ساخت و ساز نیز مزید بر علت شده است.

,

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا آنچه در شهرک سیدی اتفاق می افتد با سایر نقاط شهر یکسان است، عنوان کرد: هفته گذشته از کلیه شهروندان عذرخواهی می کنیم که دچار قطعی آب شدند و همکاران به طور شبانه روز تلاش کردند تا توانستند جبران قطعی برق که روی خطوط انتقال آب ایجاد و باعث شد تا آبگیری مخازن به تاخیر افتد و ما مجبور شدیم تا شب ها زودتر آبگیری کنیم و روزها دیرتر آب را به سمت شهر هدایت کنیم که مردم با آرامش خاطری از این آب استفاده کنند.

,

صمدانی تصریح کرد:  شهرک سیدی نیز از  این امر مستثنی نبود و به همراه  این شهرک، در نقاطی همچون امام جمعه، 20 متری نادر، کمیل، والفجر جنوبی و شهرک مطهری با توجه به رشد مسکن های  مهر و آپارتمان نشینی و انبوه سازی درگیر این مسئله کم آبی شده بودند که خوشبختانه با همکاری، سپاه و ارتش و تانکرهایی که تهیه شد به صورت شبانه روز آب از طریق تانکر در اختیار مردم قرار گرفت.

,

تنها راه رفع چالش آب انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری است

, تنها راه رفع چالش آب انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری است, تنها راه رفع چالش آب انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری است,

وی با اشاره به اینکه آیا این وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند، اذعان کرد: با جلسات متعددی که با استاندار، فرماندار و مدیران مربوطه داشتیم مبنی براینکه هر چه زودتر بتوان برای رفع چالش آب، از انتقال آب سد شهیدان امیرتیموری استفاده کرد،( که این امر به سال  جاری نخواهد رسید).

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان بیان کرد: مردم هم در این رابطه باید صرفه جویی کنند و در ساعاتی که نیاز به کولر نیست از روشن کردن آن بپرهیزند و اگر چنین کنند و صرفه جویی را در برنامه خود داشته باشند تابستان امسال را پشت سر خواهیم گذاشت و امید که با تمهیداتی که اندیشیده شده بتوانیم کمبود آب را برای سال های بعد جبران کنیم.

,

تراکم جمعیتی معضل کم آبی و یا قطعی آب در برخی از نقاط شهر شده است

, تراکم جمعیتی معضل کم آبی و یا قطعی آب در برخی از نقاط شهر شده است , تراکم جمعیتی معضل کم آبی و یا قطعی آب در برخی از نقاط شهر شده است ,

 صمدانی همچنین به شهرک نیکزاد هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه حجم تراکمی جمعیتی که  در شهرک مطهری، نیکزاد، حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان ایثار و باب الحوائج (ع) و دانش هست مزید بر همین معضل شده است.این کم آبی تنها مربوط به یک منطقه از شهر نمی شود بلکه کل شهر را درگیر کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: قطعی آب فقط در تاریخ 10 تیر ماه به دلیل قطع برق منجر شد تا با تانکر به برخی از مناطق آب رسانی صورت گیرد و اگر هم اکنون با سامانه 122 تماس بگیرید ما در سطح شهر هیچگونه قطعی آب نداریم.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه شهرک علی بن ابیطالب مربوط به هفت باغ و از حوزه قناتغستان می باشد، عنوان کرد: این شهرک دارای دو معضل بزرگ است یکی اینکه ساخت و سازها در مسیر سیلاب صورت گرفته و دیگر اینکه بازرسی کل کشور و محیط زیست شکایتی  از این منطقه صورت گرفته که این شهرک روی زون آب است.

,

صمدانی تصریح کرد: این مشکلات و شکایت ها از 6 سال پیش از این شهرک صورت گرفته است و مردم این منطقه نمی توانند اشتراک و متقاضی باشند و از 3 هزار قطعه آب دار تنها 250 اشتراک وجود دارد و قرار بود مخازنی که در این منطقه وجود داشت افزایش یابد که به دلیل شکایت محیط زیست جلوی آن گرفته شده است. حال قرار شد جلساتی بر همین اساس در هفته های آینده گذاشته شود مبنی براینکه مشکل نهایی در این منطقه حل و فصل شود.

,

دلیل افت فشار آب در روستاها و مناطق گردشگری، کثرت جمعیت در اواخر هفته است

, دلیل افت فشار آب در روستاها و مناطق گردشگری، کثرت جمعیت در اواخر هفته است, دلیل افت فشار آب در روستاها و مناطق گردشگری، کثرت جمعیت در اواخر هفته است,

وی همچنین به کم آبی و گاهی اوقات قطعی آب در برخی مکان های گردشگری و روستاها در ایام تعطیل و اواخر هفته اشاره و  اذعان کرد: در شهرهای کوچکی همچون ماهان، جوپار، زنگی آباد و غیره به دلیل اینکه شهروندان در روزهای پنجشنبه و جمعه به زادگاه های خود بر می گردند مصرف آب زیاد  شده و به همین دلیل مردم با افت فشار روبرو می شوند.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان تصریح کرد: امور آب و فاضلاب از شنبه تا چهارشنبه ذخیره سازی آب را انجام می دهد تا اینکه شهرهای کوچک و روستاها در پنجشنبه ها دچار مشکل نشوند.

,

صمدانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه گفته می شود در شهرک الله آباد برخی خانواده ها از دو انشعاب آب استفاده می کنند،بیان کرد:  توسط دهیاری  انشعابات قدیم قطع و جدید نصب می شود و این امر توسط پلیس آب در حال بررسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه