اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

وزارت صمت در خصوص روابط تجاری با کره تجدید نظر کند

وزارت صمت در خصوص روابط تجاری با کره تجدید نظر کند
سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه چنانچه ممانعتی در زمینه پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی وجود دارد، بر اساس قراردادها می تواند شکایت کرد، گفت: درسی که ما از این مسئله باید بیاموزیم این است که در آینده ما باید برخی از کشورهایی که وابسته به آمریکا هستند، مراوداتمان را کم کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به کارشکنی‌های کره جنوبی در برابر جمهوری اسلامی ایران و همچنین بلوکه کردن دارایی‌های کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس پروتکل ها و توافق نامه هایی که وجود دارد، باید این مسئله را از طریق وزارت امور خارجه در خصوص احقاق حق ملت ایران و پول های بلوکه شده پیگیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چنانچه ممانعتی در این زمینه وجود دارد، بر اساس قراردادها می تواند شکایت کرد، عنوان کرد: درسی که ما از این مسئله باید بیاموزیم این است که در آینده ما باید برخی از کشورهایی که وابسته به آمریکا هستند، مراوداتمان را کم کنیم.

,

وی ابراز کرد: به منظور تعامل با کشورها باید به سمت کشورهایی برویم و مراودات مالی داشته باشیم که استقلال بهتری دارند که اگر در آینده آمریکا نسبت به آنها موضع گرفت؛ آن کشورها بتوانند استقلال خود را حفظ کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا با تأکید بر اینکه کره جنوبی مبادلات خود را بر هم زد و پول های بلوکه شده کشورمان را در اختیار نمی گذاریم، تصریح کرد: رسالت وزارت امور خارجه نسبت به پیگیری این مسئله بسیار جدی است که ان شاالله بتواند از طریق راه های مقتضی این هزینه ها را پس بگیرد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این عرصه رسالتش سنگین تر می شود و باید به بازرگانان که به صورت دولتی مبادله کالا با کره جنوبی دارند، توصیه کنند که تجدید نظر در عرصه مبادله کالا با این کشور، داشته باشند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در این عرصه می تواند کمک کند که چنانچه مسئله جدی شد، نسبت به اخراج سفیر کره و بستن سفارتخانه این کشور اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه