اخبار داغ

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان:

کمپ سپاه آماده پذیرش معتادین متجاهر

کمپ سپاه آماده پذیرش معتادین متجاهر
ستایش نیا گفت: از شهرداری و دیگر دستگاه های مربوطه گلایه مند هستیم دستگاه هایی که متولی امر جمع آوری معتادین متجاهر هستند اما کاری انجام نمی دهند و سپاه در این امر نقشی ندارد اما داوطلبانه و مثل همیشه آماده هرگونه خدمات رسانی به مردم و دستگاه ها بوده و هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ستایش نیا معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان درگفتگو با راه آرمان اظهار کرد:با توجه به وسعت گسترده استان کرمان و گسترش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی، متاسفانه آمار معتادین متجاهر نیز رو به افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی گفت: بر طبق آمار بدست آمده توسط اداره کل بهزیستی،تعداد 1900 نفر معتاد متجاهر شناسنامه دار در استان کرمان وجود دارد، در حالی که ظرفیت کمپ های ماده 16 در سطح شهر کرمان محدود است.

,

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر موضوع بیماری کرونا بهانه ای شده است تا دستگاه های دولتی توپ بی کفایتی و بی توجهی را به زمین دیگری بیندازند ودیگری را مسئول معرفی کنند تا از جمع آوری معتادین متجاهر سرباز زنند.

,

ستایش نیا عنوان کرد: در صورتی که هم جمع آوری و هم پذیرش آنان مشکلات عدیده ای را به دنبال دارد که در این وضعیت کرونایی دو چندان شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: طی جلسات متفاوتی که با ستاد کرونای استان صورت گرفت، مصوب شد تا جمع آوری معتادین از سطح شهر با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود اما  برخی دستگاه های ذیربط نسبت به این موضوع بی توجهی نشان می دهند، سپاه اعلام کرد که کمپ کرامت آمادگی پذیرش از معتادین متجاهر را دارد.

,

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در ایام آخر ماه مبارک طی جلسه ای که با ریاست دکتر بصیری صورت گرفت جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تصویب شد و قرار بر این شد که بعد از عیدفطر مجموعه کمپ کرامت پذیرش معتادان را داشته باشد اما متاسفانه هنوز بعد از گذشت چندین ماه مجوزی در این رابطه در اختیار اردوگاه سپاه قرار نگرفته است.

,

ستایش نیا تصریح کرد: من نه به عنوان یک مسئول لشکری بلکه به عنوان یک شهروند از مجموعه شهرداری کرمان مطالبه دارم و می خواهم بدانم که شهرداری کرمان در امر جمع آوری معتادان متجاهر و آسیب های اجتماعی چه نقشی ایفا می کند.

,

وی در ادامه بیان کرد: من از مهران عالم زاده شهردار کرمان می پرسم آیا در حکم انتصاب سیف الهی به عنوان سرپرست معاونت خدمات شهری، کلمه ای در رابطه با آسیب های اجتماعی و معتادان بیان شده است؟.

,

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان اذعان کرد: البته یکی از وظایف معاونت خدمات شهری در بحث آسیب های اجتماعی و جمع آوری معتادان متجاهر و ایجاد گرم خانه است که متاسفانه هیچکدام از این بندها اشاره نشده و اصلا ذکر نشده است و این بواضح نشان می دهد که شهرداری به این امر مهم زیاد توجه ندارد و اهمیتی به این موضوع نمی دهد.

,

ستایش نیا افزود: اگر غیر از این بود بسیاری از مشکلات شهر به راحتی حل و فصل می شد و بسیاری از گره های کور آسیب های اجتماعی و معضلات شهری به دست شهرداری ها مرتفع می شد.

,

وی ادامه داد: در اوایل انتصاب سیف الهی با ایشان تماس حاصل نموده و از وی درخواست کردم تا از نزدیک شاهد بازدید از کمپ کرامت باشد تا بتوان برخی از کارها را مشترکا انجام داد اما هنوز ایشان الوعده وفا نکرده است.

,

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: از شهرداری و دیگر دستگاه های مربوطه گلایه مند هستیم دستگاه هایی که متولی امر هستند اما کاری انجام نمی دهند و سپاه در این امر نقشی ندارد اما داوطلبانه و مثل همیشه آماده هرگونه خدمات رسانی به مردم و دستگاه ها بوده و هست.

,

ستایش نیا با تاکید بر اینکه آیا دستگاه های مسئول نباید قدمی در امر مرتفع کردن معضلات اجتماعی شهر بردارند، عنوان کرد: سپاه نزدیک به 18 میلیارد تومان در بحث زمین، انشعابات و ساختمان برای احداث کمپ ماده 16 کرامت  بدون هیچگونه چشم داشتی هزینه کرد و البته هیچ دستگاهی هم اعلام آمادگی و یا مساعدت نکرد.

,

وی تصریح  کرد: حال که این کمپ با عظمت احداث شده از دیگر دستگاه های متولی نیز درخواست داریم که آنها نیز قدمی در راستای حل معضلات و آسیب های اجتماعی بردارند.

,

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله استان با ابراز اینکه شهرداری در این رابطه می تواند یاری رسان خوبی باشد، اذعان کرد: در دیگر استانها ما شاهد این هستیم که شهرداری در بحث ماده 16 ، ماهیانه به کمپ ها پول پرداخت می کند، وظیفه ای که خود شهرداری می بایست انجام میداد.

,

ستایش نیا اذعان کرد: در حال حاضر شهرداری در قبال معتادین متجاهری که در میدان مشتاق تجمع می کنند و حتی محل خواب و مصرف  آنها نیز هست چه کاری انجام داده است؟، مطالبه ما از شهردار کرمان این است که در این رابطه جلسه ای تشکیل دهد و در آن گزارش عملکرد خود را در حیطه کمک رسانی به حل آسیب های اجتماعی و معتادین متجاهر ارائه کند.

,

وی در پایان از کلیه دستگاه های اجرایی و دست اندار کار درخواست کرد که به یاری سپاه بشتابند و در حل معضلات شهری کمک رسان مردم باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه