اخبار داغ

حسن عباسی در دانشگاه تبریز:

مشکلات اقتصادی به دلیل فساد در لایه‌های مدیریتی است نه تحریم‌ها/نباید از مواضع ایدئولوژیک خود کوتاه بیاییم

مشکلات اقتصادی به دلیل فساد در لایه‌های مدیریتی است نه تحریم‌ها/نباید از مواضع ایدئولوژیک خود کوتاه بیاییم
عباسی گفت: موفقیت آمریکا در مواجهه با شوروی در مرحله ی بعدی این بود که بعد از مدتها وضعیت رابطه آشتی گونه مبتنی بر تقابل اجتناب ناپذیر ایجاد کند و در نهایت پس از طی این دو وضعیت، فرآیند شکست شوروی به نهایت رسید و ایدئولوژی کمونیسم شکست خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بسیج دانشجویی، حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک و رئیس اندیشکده یقین در کارگاه بررسی دکترین سیاست خارجی آمریکا علیه ایران در دانشگاه تبریز گفت:  بعد از ده سال روند سیاست خارجی ایران و تجربه کردن بازی های آمریکا علیه ایران باز هم به همان نقطه رسیده و دستاوردهای هسته ای را از دست داده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,



وی در همایشی که به همت بسیج دانشجوئی استان آذربایجان شرقی برگزار شد افزود: امروز صرف نظر اینکه نتیجه مذاکرات چه خواهد بود باید بفهمیم که چه چیزی در سیاست خارجی ما سایه افکنده و رویکرد سیاست خارجی ما چیست؟

,
,
,



عباسی گفت: انطباق بین چشم انداز و ماموریت ها بری هر مجموعه و کشوری حائز اهمیت است. فاصله ی بین ماموریت ها و اهداف یا به صورت گپ فزاینده بوده و یا در موازی هم قرار دارند یا به صورت گپ کاهنده میباشند. کشوری که فاصله اهداف آن نسبت به ماموریت هایش کاهنده باشد کشور موفقی  است.

,
,
,



رئیس اندیشکده یقین با اشاره به راهبردهای آمریکا نسبت به سقوط شوروی گفت: استراتژی آمریکا نسبت به مواجهه با رقبا و ایدئولوژیک های مخاصم، اتخاذ رویکرد گپ کاهنده میباشد. طوری که بعد از سی سال دشمنی، شوروی را به پای میز مذاکره آوردند و رابطه قهر آمیز مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز را برقرار کردند.

,
,
,



وی اظهار داشت: راهبرد آمریکا این بود که شوروی را از موضع ایدئولوژیک به موضع استراتژیک آورده و در این موضع، ایدئولوژی مارکسیسم و سوسیالیسم را به زانو درآورد. طوری که گورباچوف در اظهاراتی تامل برانگیز گفته بود دعوایی بین لیبرالیسم و مارکسیسم وجود ندارد.

,
,
,



عباسی گفت: موفقیت آمریکا در مواجهه با شوروی در مرحله ی بعدی این بود که بعد از مدتها وضعیت رابطه آشتی گونه مبتنی بر تقابل اجتناب ناپذیر ایجاد کند و در نهایت پس از طی این دو وضعیت، فرآیند شکست شوروی به نهایت رسید و ایدئولوژی کمونیسم شکست خورد.

,
,
,



وی با اشاره به مبارزه ی طولانی آمریکا با کشورهای رقیب و متخاصم گفت: برخلاف اظهارات متعدد، مبارزه ی آمریکا ایدئولوژیک است و نه استراتژیک. و راهبرد اصلی او در مقابله با کشورها اینست که آنها را از موضع ایدئولوژیک به وضعیت استراتژیک دعوت میکند و با فریب آنها را به زانو در می آورد. در حالی که مطالبه ی آنها از کشورها ایدئولوژیک است. طوری که تحت پوشش حقوق بشر، حکومت ها را متهم میکنند و از موضع خود ذره ای کوتاه نمی آیند.

,
,
,


 
کارشناس مسائل استراتژیک افزود: در تمامی سفرهای روسای جمهور ایران به نیویورک، از آنها در مورد همجنس بازی سوال و مطالبه شده است. اما ما هیچ مطالبه ای در مقابل این رویکرد نکرده ایم.

,
,
,



وی اظهار داشت: نرمش قهرمانانه مد نظر مقام معظم رهبری یعنی تاحدی نرمش داشته باشیم که به وضعیت رابطه قهرآمیز مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز نرسیم. و اگر رسیدیم شکست ما حتمی است. لذا براساس آموزه‌های دینی و آیه ی فاستقم کما امرت، این آمریکاست که باید از مواضع ایدئولوژیک خود کوتاه بیاید. و ما نباید از مواضع ایدئولوژیک خود در دانشگاهها و اقتصاد و جامعه کوتاه بیاییم.

,
,
,



عباسی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر توحیدی بودن معرفت حضرت علی(ع) گفت: غرب میگوید به علم نگاه متودولوژی داشته باشیم. اما اسلام میگوید که به علم نگاه ارزشی داشته باشیم. و این مشکلی است که اساتید و دانشجویان ما دچار آن شده اند.

,
,
,



وی با اشاره به موضع صریح قرآن در قبال شیطان و شیاطین انس و جن گفت: قرآن تعامل با شیطان را منع کرده و از نگاه مرد قرآنی یعنی حضرت امام، آمریکا شیطان بزرگ است. اما بازهم بعضی ها به دنبال تعامل با شیطان بزرگ هستند.

,
,
,



عباسی خاطرنشان کرد: علی رغم تهدیدات متعدد آمریکا علیه ایران، در مدت 8 سال منازعه ی بین حزب ا.. و حماس با اسراییل، 10هزار راکت ایرانی به طرف اسرائیل پرتاب شد و آمریکا و اسرائیل نتوانستند کاری بکنند.

,
,
,



وی تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دست هیچ یک از روسای جمهور فعلی و گذشته نبود و این امر فقط به دست رهبری اداره میشود.

,
,
,



وی با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا و ایران گفت: چاپ دلار و وابستگی کشور ها به دلار باعث سرزندگی آمریکا شده است. براساس گزارشات سایت های رسمی مراجع اقتصادی دنیا، آمریکا 17.8 تریلیون دلار، ژاپن 10 تریلیون دلار، یونان 5 تریلیون دلار، ایتالیا 2.5 تریلیون دلار، فرانسه 2.2 تریلیون دلار بدهی دارند. اما چاپ دلار تاحدودی آمریکا را سر پا نگه خواهد داشت.

,
,
,



وی افزود: وابستگی اقتصاد ما به دلار، درصد قابل توجهی از سود مبادلات ما را به آمریکا روانه میکند.

,
,
,



عباسی با اشاره به مسمویت علوم انسانی تدریس شده در دانشگاهها گفت: سیطره علوم انسانی غربی بر دانشگاهها و مسئولین ما، فکر غلط رابطه با آمریکا را القا کرده است. دلیل عدم توانایی کپی کردن محصولات خارجی توسط اکثر فارغ التحصیلان دانشگاههای ما، علوم انسانی غربی رایج در دانشگاه‌هاست.

,
,
,



وی اظهار داشت: دلیل موفقیت حسن تهرانی مقدم و دانشمندان هسته ای ما، دانشگاههای ما نیست بلکه، عدم سرسپردن به مبانی غربی و پشتکار خود آنهاست. هرنسلی تنبلی کند و به فکر وابستکگی باشد، ضررش را نسل های بعدی خواهند داد.

,
,
,



عباسی گفت: ضعف مدیریت و کارشناسان خود را گردن تحریم ها نیاندازیم. فساد موجود در لایه های مختلف مدیریتی باعث مشکلات اقتصادی شده است و نه تحریم ها.

,
,
,



وی با اشاره به استراتژی جدید آمریکا گفت: استراتژی جدید آمریکا این است که با کمک عربستان،  قیمت نفت را پایین بیاورد. که در اینصورت دولت ما 15 الی 20 دلار ضرر میکند و در سال آینده کسری بودجه خواهیم داشت. لذا بااین وضعیت، راه درمان، تدبیر برای رهایی از وابستگی نفت است.

,
,
,



انتهای پیام/خ

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه