اخبار داغ

فیلمی از نتفلیکس که در ایران فیلمبرداری شده است + تصاویر

فیلمی از نتفلیکس که در ایران فیلمبرداری شده است + تصاویر
فیلم سینمایی «پارادوکس» که توسط کارگردان کویتی به سفارش شبکه نتفلیکس ساخته شده، در استان‌های یزد و مازندران مقابل دوربین رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حمد الصراف» کارگردان و تهیه‌کننده کویتی که فیلمی را با عنوان «پارادوکس» (در سایه تناقض | In Paradox) تولید کرده است، در مصاحبه با بخش فرهنگی روزنامه عمان، به ارایه توضیحاتی درباره تولید این فیلم در ایران و کاندیداتوری فیلم در گلدن گلوب پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عمان, عمان,

به گفته او، این فیلم با داستانی درباره تضاد‌ها و تناقض‌ها تولید شده که فرآیند پیش‌تولید تا نتیجه نهایی بیش از ۳ سال زمان برده است.

,

 

,

, ,

 

,

در ساخته الصراف، علاوه بر بازیگران کویتی، چند بازیگر از ملیت‌های مختلف عرب حضور دارند. او در این باره به العین گفته است: ابتدا «فیصل الامیری» و «جاسم النبهان» را از کویت در نقش پسر و پدر انتخاب کردم و سپس اسماعیل، جعفر یونس و نوار یوسف از سوریه و «غانم الزرلی» از تونس و «جمال حمدان» را از لبنان به فیلم اضافه کردم. انتخاب بازیگران از چند ملیت به این دلیل است که می خواستم این فیلم یک هویت برای جهان عرب باشد.

, العین, العین,

وی اضافه می‌کند: البته این ترکیب بازیگران با لهجه‌های مختلف عربی ریسک بود، چون مرسوم است که بازیگران در فیلم‌های عربی از یک کشور و یک گویش انتخاب شوند، اما ماهیت این داستان نیاز به حضور ملیت‌های مختلف عربی و تنوع گویش‌ها داشت. من دریافتم که پذیرش این موضوع برای مردم جهان عرب آسان است، من ایده‌هایی دارم که می‌تواند در همه جا اعمال شود و محدود به یک جامعه خاص نباشد.

,

به گفته کارگردان «پارادوکس» هر کارگردان و نویسنده‌ای در ذهن خود موضوعات خاصی دارد که دوست دارد به آنها بپردازد؛ او هم تمایل دارد چندین شخصیت از بیش از یک کشور را در خدمت داستان‌هایش درآورد.

,

طبق گفته رایزنی فرهنگی کشورمان در عمان، الصراف با اشاره به طبیعت، جغرافیا و پیشینه تاریخی ایران، ظرفیت بالقوه لوکیشن‌های موجود در ایران را مورد تأیید قرار داده و گفته است: این فیلم در شهرهای یزد و چالوس (کاخ ملکه مادر که در زمان محمدرضا پهلوی در استان مازندران بنا شده) مقابل دوربین رفته است.

,

 

,


کاخ ملکه مادر در شهرستان چالوس

, ,
,

 

,

سبک تعلیق، رمزآلود و هیجانی در اولین ساخته سینمایی این کارگردان کویتی به وضوح دیده می‌شود و همین امر شهر تاریخی یزد و همچنین کاخ ملکه مادر را (که قبلاً هم در سریال ایرانی «مُلکاوان» زیاد دیده شده) برای لوکیشن‌های این فیلم مناسب فیلمبرداری کرده است.

,

 

,

, ,

 

,

الصراف که پیش‌تر در جشنواره کازابلانکا تقدیر شده اسـت، ابراز امیدواری کرده: فیلم «پارادوکس» که میان ۱۰ فیلم برتر نتفیلکس قرار گرفته است؛ در نامزدهای نهایی «گلدن گلوب» هم بتواند به رقابت بپردازد.

,

این کارگردان کویتی به بوابةالأخبار گفته است: نمایش «پارادوکس» در شبکه نتفلیکس یک گام مهم برای بازاریابی فیلم‌های کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سطح بین‌المللی است. او خاطرنشان کرده: این فیلم با ترجمه به انگلیسی ارائه شده است. همچنین به اسپانیایی و فرانسوی نیز ترجمه خواهد شد.

, بوابةالأخبار, بوابةالأخبار,

طبق اعلام العربی، داستان «پارادوکس» درباره مردی است که از سوی برخی از مهاجمان فرار می‌کند و قبل از اینکه زندگی و امنیتش به خطر بیفتد، باید خاطرات عجیب خود را تحت کنترل درآورد.

, العربی, العربی,

انتهای پیام/

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه