اخبار داغ

اینجا پوشش‌های محجبه کیمیاست؛

کم‌کاری فرهنگی در مقابله با بدحجابی/ سکوت نهادهای متولی عفاف در برابر هنجارشکنان

کم‌کاری فرهنگی در مقابله با بدحجابی/ سکوت نهادهای متولی عفاف در برابر هنجارشکنان
کم‌کاری فرهنگی در مقابله با بدحجابی و سکوت نهادهای متولی عفاف در برابر هنجارشکنان پوشش‌های اسلامی و محجبه را کیمیا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز، هر سال که روبرو جلوتر می‌رویم در این شبیخون فرهنگی دشمن، بدحجابی شکل و شمایل وقیحانه‌تری به خود می‌گیرد؛ از شنل‌های کوتاهی که جای مانتو را گرفته تا پوشش‌های تنگی که به مراتب جذاب‌تر از برهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز،,

ویترین‌های رنگارنگ مغازه های لباس فروشی این پوشش‌های زننده را با قیمت‌های بسیار نازل و اغواکننده به مشتریان عرضه می‌کنند و در مقابل پوشش‌های محجبه روز به روز با سیر صعودی قیمت‌ها مواجه می‌شوند و برخی‌ها که قدرت خرید ندارند از آنها صرف نظر می‌کنند.

,

در این میان عده ای هم با برنامه ریزی دقیق مدل هایی از لباس را تبدیل به الگو می کنند که هیچ سنخیتی با عرف و فرهنگ مردم ندارد؛ البته بخشی از این لباس ها به شکل قاچاق وارد کشور ما می شود و بخشی دیگر توسط تولیدکنندگان داخلی کپی برداری و تولید می شود.

,

این مدل ها به مغازه ها و بازار فروش راه می یابند و کم‌کم به مد روز تبدیل می‌شوند و جای پوشش اصیل این دیار را می‌گیرند و این طور می‌شود که حالا پوشش محجبه و اسلامی در بازار کیمیا می‌شود.

,

آنچه در قانون قید شده است مسئولیت 26 نهاد در رابطه با قانون گسترش حجاب و عفاف است، اما وضعیت نگران‌کننده بدحجابی در جامعه نشان از نوعی قصور در برخورد با عرضه‌کنندگان این البسه و البته سکوت متولیان در برابر هنجارشکنان است.

,

در کرمانشاه هم متاسفانه وضعیت مناسبی در حوزه حجاب به ویژه عرضه ملزومات و البسه محجبه وجود ندارد.

,

با برخوردهای قهری نمی‌توان با بدحجابی برخورد کرد

, با برخوردهای قهری نمی‌توان با بدحجابی برخورد کرد,

حجت الاسلام احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اسلام و آیات قرآن بر روی لزوم رعایت عفاف و حجاب تاکید دارد و میان زنان و مردان برای رعایت آن تفاوت قائل نشده است.

,

وی افزود: در چند سال اخیر تهاجم فرهنگی به جوامع اسلامی به ویژه ایران به عنوان پرچمدار اسلام از سوی استکبار جهانی طراحی شده که هدف از آن فاصله گذاری بین اعضای خانواده بوده است.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این شبیخون فرهنگی از طریق سایت ها، ماهواره ها و ابزارهای که آنها در دست دارند به منظور فروپاشی و افزایش فاصله میان خانواده ها انجام شده است.

,

حجت اسلام احمدی بیان کرد: بسیاری از خانواده ها از نظر اخلاقی با یکدیگر تفاوت رتبه‌ای دارند که یکی از عوامل آن تلاش استکبار جهانی به منظور فروپاشی خانواده‌ها است که اصل آن به عدم رعایت عفاف و حجاب بر می گردد.

,

وی گفت: متاسفانه در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شده و مردم نسبت به هم بی‌تفاوت شده اند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ به سخنان یکی از مسئولان مبنی بر اینکه ما مسئول بهشت بردن مردم نیستیم فرمودند اتّفاقاً ما مسئول به بهشت بردن مردم هستیم.

,

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد: باید جامعه را به گونه ای قرار دهیم که هر کس می‌خواهد نفس بکشد راحت نفس بکشد.

,

این کارشناس مذهبی بیان داشت: به وسیله بدحجابی امنیت از جامعه رخت برمی بندد و عقاید جوانان تضعیف می‌شود.

,

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: از نظر حقوقی و اجتماعی قوانینی داریم که وقتی فرد وارد اجتماع می شود اجتماع تنها مختص به وی نیست بلکه در آن یک مطالبه عمومی وجود دارد.

,

وی گفت: با دستگیری و برخوردهای قهری نمی‌توان با بدحجابی برخورد کرد زیرا مردم ما فهیم هستند اما با آنها تفاوت زبان داریم و هنوز نتوانسته ایم وجوب حجاب را برای آنها تبیین کنیم و به چرایی های حجاب پاسخ دهیم.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: هنوز نتوانسته ایم پاسخ دهیم که چرا باید در جامعه با حجاب حضور یابیم و حجاب چه پیامدهای روحی و روانی را به دنبال دارد در واقع اگر این تفاوتها تفهیم شود و الگوهای رفتاری مناسب به جامعه القا شود می توانیم شاهد کاهش موارد بدحجابی باشیم.

,

بسیاری از بدحجابان متوجه پیامدهای بدحجابی خود در جامعه نیستند

, بسیاری از بدحجابان متوجه پیامدهای بدحجابی خود در جامعه نیستند,

حجت الاسلام احمدی افزود: بسیاری از بدحجابان متوجه پیامدهای بدحجابی خود در جامعه نیستند بر همین مبنا باید دستگاه‌های فرهنگی نظیر صدا و سیما، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش وارد عمل شوند که متاسفانه تاکنون با یکدیگر جلسه‌ای به منظور پرداختن به مشکلات بدحجابی با این نگاه که مردم از خود ما هستند برگزار نشده است.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری قبلا فرمودند که عده ای از نظر حجاب مشکل دارند اما دل آنها در گرو این جبهه است، گفت: متاسفانه شماری از این افراد در راهپیمایی‌ها، مراسمات و مناسبت‌های مختلف مذهبی حضور می‌یابند اما هنوز زمینه‌ ای فراهم نشده که دستگاه‌های متولی، آموزش‌های اجتماعی را به آنها ارائه دهند اگر چنین اقداماتی انجام شود آنگاه می توانیم مطالبه گر باشیم.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بسیاری از آمارهای ارائه شده با واقعیت مطابقت ندارد، افزود: آمار بالای عفاف و حجاب امروز در جامعه ظهور و بروز نکرده است.

,

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: تا زمانی که دستگاه‌های متولی پای کار نیایند این موضوع بدحجابی حل نخواهد شد .

,

وی عنوان کرد: ایران اسلامی از نظر وضعیت حجاب از جوامع مسلمان عقب نیست، بلکه ایران از نظر حجاب وضع بهتری نسبت به دیگر جوامع اسلامی دارد اما تا آنچه که مورد نظر اسلام و امام زمان(عج) است فاصله بسیار است.

,

بر اساس این گزارش،‌ بی حجابی و بد حجابی با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان مبنی بر کم کاری فرهنگی در این حوزه در حال تبدیل شدن به یک آسیب جدی است و نهادهایی که بستر رواج پوشاک اسلامی را در جامعه فراهم نمی‌کنند و همچنین نهادهایی که در برابر هنجارشکنان سکوت می‌کنند باید پاسخگوی عواقب آن باشند.

, بر اساس این گزارش،‌ بی حجابی و بد حجابی با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان مبنی بر کم کاری فرهنگی در این حوزه در حال تبدیل شدن به یک آسیب جدی است و نهادهایی که بستر رواج پوشاک اسلامی را در جامعه فراهم نمی‌کنند و همچنین نهادهایی که در برابر هنجارشکنان سکوت می‌کنند باید پاسخگوی عواقب آن باشند.,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه