اخبار داغ

آیین تعزیه در نقاط مختلف استان سمنان برگزار می شود

آیین تعزیه در نقاط مختلف استان سمنان برگزار می شود
مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری مراسم تعزیه در نقاط مختلف شهرستان سمنان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از شاخه طوبی، 'محمدحسین بحرالعلومی' مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: با هدف سوگواری شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت و احیای مراسم تعزیه، این آئین نمایشی - مذهبی در نقاط مختلف استان و شهرستان سمنان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, به نقل از شاخه طوبی،, شاخه طوبی,

وی با تاکید بر اینکه اجرای این مراسم در جلوگیری از رواج بدعت در اجرای این آیین سنتی ایرانیان و احیای عزاداری سنتی موثر است، افزود: بر این اساس با آغاز ماه محرم، ویژه برنامه های اجرای مراسم تعزیه در سمنان آغاز شد و تا دهم محرم ادامه دارد.

,


,
, ,

بحرالعلومی با اشاره به اجرای مراسم تعزیه در محل تکیه ناسار سمنان گفت: علاقمندان می توانند امروز (چهارشنبه چهارم محرم)، شنبه هفتم محرم و یکشنبه هشتم محرم با حضور در تکیه ناسار سمنان از ساعت 19:30 تا 22 در برنامه های تعزیه شرکت کنند.

,

, ,

 

,

وی در ادامه افزود: اجرای برنامه تعزیه در روستای اعلاء سمنان نیز از جمله این برنامه هاست و علاقمندان می توانند امروز از ساعت 14 تا 17 در محل روستای اعلاء در این برنامه شرکت کنند.

,

به گفته این مسئول، از دیگر برنامه های تعزیه در روستای اعلاء شامل پنجشنبه پنجم محرم از ساعت هشت تا 10:30 صبح، جمعه ششم محرم از ساعت 7:30 تا 10صبح، شنبه هفتم محرم و یکشنبه هشتم محرم از ساعت 14 تا 17 عصر است.
 

,
,

, ,

وی با اشاره به اینکه در روز تاسوعای حسینی نیز از ساعت هشت تا 10:30 صبح تعزیه شهادت حضرت عباس(ع) در روستای اعلاء برگزار می شود، گفت: پنجشنبه و جمعه پنجم و ششم محرم نیز از ساعت 14 تا 17 مراسم تعزیه در محل روستای کندو (یوسف آباد) برگزار می شود.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: این برنامه ها با حمایت اداره کل و توسط 'علی اعلایی' از تعزیه خوانان برجسته استان سمنان برگزار می شود.

,

تعزیه از جمله هنرهای نمایشی بومی ایرانیان است که هدف از اجرای آن نمایش نمادین وقایع جانسوز کربلا و مصیبت های وارده به امامان معصوم (ع) است.

,

 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه