اخبار داغ

واکنش نتانیاهو به تحقیرشدنش در آمریکا

واکنش نتانیاهو به تحقیرشدنش در آمریکا
نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در کنست این رژیم گفت که از زمان تشکیل اسرائیل اختلافاتی با آمریکا داشته‌ایم و همچنان این اختلافات وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مشرق، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی در کنست گفت: زمانی که اسرائیل تحت فشار قرار می‌گیرد تا درباره امنیت خود امتیازدهی کند، اعطای این امتیازات بسیار ساده است و پس از آن شادی سرور و جشن برپا خواهد شد اما سپس موشک‌ها و تونل‌ها می‌آیند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی افزود: به عنوان نخست وزیر، مسئول امنیت اسرائیل هستم و مراقب زندگی تمامی شهروندان و نظامیان هستم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: من بارها در میدان نبرد بوده‌ام و زندگی خود را برای اسرائیل بارها به خطر انداخته‌ام و آمادگی اعطای امتیازاتی که اسرائیل را به خطر بیاندازد نیستم.

وی گفت: من باید درک کنم که منافع عالی ما که در راس آنها امنیت و تمامیت قدس است در میان نگرانی اصلی آن افراد بی نامی که من و ما را مورد حمله قرار می‌دهند، قرار ندارد.

نتانیاهو اضافه کرد: اگر من با شور و نشاط از منافع امنیتی و ملی‌مان حمایت نکنم آنها من را مورد هجوم قرار نخواهند داد اما با وجود تمامی هجمه‌ها علیه من، به دفاع از اسرائیل ادامه می‌دهم و به دفاع از شهروندان اسرائیل همچنان ادامه خواهم داد.

وی گفت: مایل هستم که اعلام کنم من به روابط عمیق با آمریکا احترام گذاشته و آن را ستایش می‌کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: از زمان تشکیل اسرائیل ما اختلافاتی با آمریکا داشته‌ایم و همچنان نیز اختلافات وجود دارد اما این اختلافات مانعی در راه روابط عمیق میان مردم و کشورهای نبوده است.

وی گفت: اتحاد استراتژیک و ائتلاف در ارزشها میان دو دولت همچنان ادامه دارد و ادامه خواهد یافت.

اختلافات میان آمریکا و اسرائیل طی روزهای اخیر بار دیگر آشکار شده است.

روز گذشته یک مقام بلندپایه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا  گفت گزینه حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران منتفی شده است. این مقام ارشد آمریکایی، بنیامین نتانیاهو را فردی «بزدل» خوانده و گفت نکته مثبت درباره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل این است که وی از آغاز کردن جنگ می‌هراسد.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری آتلانتیک ضمن تأیید اینکه نتانیاهو فردی بزدل است گفته که نتانیاهو از اقدام در موضوع برنامه هسته‌ای ایران می‌هراسد. وی اضافه کرده که اعتقاد دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دیگر این نیست که نتانیاهو ممکن است یک حمله پیشگیرانه علیه برنامه هسته‌ای ایران آغاز کند.

وی گفت: «برای او خیلی دیر است که کاری انجام دهد. دو یا سه سال پیش حمله، یک احتمال بود. اما در نهایت او نتوانست جنگ را آغاز کند. این مسئله به خاطر فشار ما و عدم تمایل خود وی برای انجام کاری مهم بود. حالا دیگر خیلی دیر شده است».

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه