اخبار داغ

یادداشت/

بسیج دانش‌ آموزی خیزشگاهی ارزشمند برای نوجوانان کشور

بسیج دانش‌ آموزی خیزشگاهی ارزشمند برای نوجوانان کشور
آیا اگر صدها نوجوان و جوان فهمیده کشور ما با روحیه‌ای همواره به اصطلاح سر به پایین و مطیع هر کسی تربیت شوند وضع مطلوب است؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند، حسین صادقیان در یادداشتی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

انقلاب رهایی‌بخش اسلامی ایران با رهنمودهای امام راحل عظیم‌الشأن و نیروی محرکه نوجوانان و جوانانی به ثمر رسید که مطابق فرمایش امام روح‌ا... به مأموران شاه معدوم در هنگام تبعید به ترکیه در سال 1343 در گهواره‌ها بودند و آموزه‌های دینی با روحیه‌ای بسیجی توانست ریشه رژیم منحوسی را برکند که خود را ژاندارم منطقه می‌خواند و رمز و راز این موفقیت عظیم چیزی نبود جز تکیه بر تعالیم دینی، اطاعت از رهبری نهضت و استفاده از نیروی جوانی، و این مقوله‌ای است که عده‌ای از ما متولیان امور جوانان و خانواده‌ها در عمل و رفتار علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری از آن غافلیم، به خصوص این که نوجوان و جوان باید ظلم‌ستیز و حق‌طلب تربیت شود و اهل نقد باشد.

,

پدر و مادری که می‌خواهند فرزند خود را بدون سر و صدا و رام بار بیاورند، متولی‌ای که به دنبال اشخاص بله‌قربان‌گو می‌گردد همان کسی است که جوهره جوانی را از او می‌گیرد و در این میان هم نوجوان و جوان را کم جوهره و بی‌خاصیت بار می‌آورد و هم جامعه را از نعمت منافع نقد شجاعانه محروم می‌کند؛ گرچه وجود هیچ یک از خصلت‌های مذکور، نافی رعایت آداب و احترام نیست.

,

سؤال این است آیا اگر شهید حسین فهمیده که یکی از دلایل نامگذاری هشتم آبان‌ماه به عنوان روز نوجوان شهادت این نوجوان تربیت شده در مکتب حسین‌بن علی علیه‌السلام است فردی منفعل و به اصطلاح آرام بود آنگونه که شاهد بودیم در مقابل ستمگران قد علم می‌کرد و آیا اگر صدها نوجوان و جوان فهمیده کشور ما با روحیه‌ای همواره به اصطلاح سر به پایین و مطیع هر کسی تربیت شوند وضع مطلوب است؟! بلی باید در قبال پدر و مادر، معلم، فرمانده نظامی و به خصوص امر امامت و ولایت مطیع بود ولی نه اینکه هر کسی که در این جایگاه‌ها نیست از نوجوان و جوان انتظار داشته باشد که کوتاه بیاید تا راحت‌تر برخی به خواست‌های دنیایی یا نادرست خود برسند.

,

چه خوب، این روز مقارن شده با ایام قیام حسین‌بن علی علیه‌السلام سیدالشهدا بر ضد ستم‌پیشگان و فهمیده کسی است که همچون حسین فهمیده با تأسی به سالار شهیدان کربلا اهل امر به معروف و نهی از منکر شود و با همه مظاهر باطل در هر جا و لباسی که هست با رعایت آداب، شرایط و حفظ حرمت‌ها مخالفت کند و بزرگان تربیتی و آموزشی هم موظفند نوجوانان و جوانان مؤدب و اهل اندیشه و علمی تربیت کنند که بی‌تفاوت و منفعل نباشند و لازم است بزرگترها در قبال کم‌تجربگی و خامی‌های احتمالی نوجوانان و جوانان، ظرفیت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

,

نکند به اسم دفاع از جهت بزرگترها، سرمایه‌های انسانی جامعه و آینده‌ساز را کم‌تحرک و بی‌تحرک و طوری بار بیاوریم که ظلم‌ستیز و دشمن‌شکن تربیت نشوند. اگر فرایندهای تربیتی ما به چنین جایی ختم شود مطمئن باشیم که افراد را حسینی رشد نداده‌ایم چون میلیون‌ها انسان منفعل و بی‌خاصیت نمی‌توانند استمراردهنده انقلاب و پیشبرنده کشور و امتی باشند که انقلابش، انقلابی الهی و تکاملی است و صدها دشمن پیدا و پنهان دارد، پس از نهاد مبنایی خانواده تا نهادهای دانش‌آموزی انتظار می‌رود در راستایی گام بردارند که نوجوان و جوان با پیروی قاطع و آگاهانه از ولایت مطلقه فقیه در رفتار و منش از منتظران حقیقی حضرت صاحب‌الامر علیه‌السلام باشند.

,

ان‌شاءا...

,

انتهای پیام/پ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه