اخبار داغ

شکست سنگین داعش و سایر تروریست ها از جبهه مقاومت در لبنان

شکست سنگین داعش و سایر تروریست ها از جبهه مقاومت در لبنان
ارتش لبنان با حمله ناگهانی به یک آپارتمان در شهرک عاصون شهرستان «الضنیه» در شمال لبنان باندی تروریستی تکفیری را متلاشی کرد و موفق شد سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی را به دام انداخته و بازداشت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از آفتاب ری، ارتش لبنان صبح پنجشنبه هفته گذشته با حمله ناگهانی به یک آپارتمان در شهرک عاصون شهرستان «الضنیه» در شمال لبنان باندی تروریستی تکفیری را متلاشی کرد و موفق شد سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی را به دام انداخته و بازداشت کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

«احمد سلیم میقاتی» معروف به ابوبکر و ابوالهدی در دوران بازداشت خود اعتراف‌هایی را عنوان کرده که در این اعترافات از «رویاهای ناتمام» خود برای ایجاد «امارت داعش» در شمال لبنان و متصل کردن القلمون سوریه به ساحل دریای مدیترانه از طریق شمال لبنان پرده بر می‌دارد.

,

ابوالهدی به بازجویان گفته است که تصمیم داشتیم بعد از اشغال برخی روستاها و شهرک‌ها در شمال لبنان که در آن‌ها خلاء امنیتی بود، پرچم داعش را برافراشته و ضمن اعلام امارت داعش، بیعت با ابوبکر البغدادی را اعلام کنیم.

,

 وی هدف دیگر از برنامه های بزرگ خود را ایجاد منطقه ای امن برای استقرار عناصر مسلح تروریستی تکفیری تحت عناوین جعلی «انقلابی و جنگجو» و همچنین نظامیان جدا شده از ارتش لبنان اعلام کرده است.

,

سرکرده داعش در شمال لبنان با بیان اینکه اقداماتی همزمان با برنامه های ما در شهر طرابلس و حومه آن در جریان بود که اجرای برنامه‌ها بزرگ ما را آسان می‌کرد.

,

 بعداز اعترافات ابوالهدی، ارتش لبنان عملیات پیش دستانه خود را از جمعه گذشته در شهر طرابلس و شهرک‌های بحنین، المحمره و المنیه در اطراف پایتخت شمالی لبنان شروع کرد که به متلاشی شدن چندین باند تروریستی تکفیری از جمله شادی المولوی و اسامه منصور و شیخ خالد الحبلص منجر شد.

,

ابوالهدی فاش کرده است که مرحله اول از برنامه های بزرگ ما متصل کردن القلمون سوریه به ساحل دریای مدیترانه از طریق شمال لبنان بود و شادی المولوی و اسامه منصور از این برنامه‌ها آگاه بودند و قرار بود حدود یک ماه دیگر عملیاتی شود.

,

 ژنرال «جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان چند پیش در گفت وگو با روزنامه لو فیگارو از این طرح تروریست‌های تکفیری وابسته به داعش و جبهه النصره خبر داده بود و حتی «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس هم این اظهارات ژنرال قهوجی را تایید کرده است.

,

ابوالهدی با بیان اینکه در ساختن مواد منفجره و بمب‌ها برای استفاده در برنامه های بزرگ خود تبحرخاصی دارد، گفته است که یکی از بمب‌ها را حدود یکسال قبل در منطقه زغرتای لبنان آزمایش کرده است.

,

این تروریست تکفیری تایید کرده است که سیطره بر جاده بین المللی شمال لبنان و کنارگذر دریا و بندر طرابلس با توجه به نیاز داعش و جبهه النصره به یک گذرگاه دریایی از برنامه های اصلی آنها بوده است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه