اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد؛

پروژه های اقتصاد مقاومتی فرصتی استثنایی برای شکل گیری واحدهای صنعتی کوچک/ گردش مالی ۷ هزار میلیاردی صنایع بزرگ کرمان در خدمت توسعه صنعت

پروژه های اقتصاد مقاومتی فرصتی استثنایی برای شکل گیری واحدهای صنعتی کوچک/ گردش مالی ۷ هزار میلیاردی صنایع بزرگ کرمان در خدمت توسعه صنعت
مهدی حسینی نژاد گفت: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف شده که فرصتی استثنایی برای شکل گیری صنایع کوچک و متوسط در استان کرمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه تولید ناخالص داخلی استان کرمان در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹/۳۹ درصد است که نشان می دهد، استان کرمان به سرعت به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: بر اساس برنامه هایی که برای پایان برنامه ششم پیش بینی شده است، در نظر داریم تا این درصد را به حدود ۴۸ درصد برسانیم و خوشبختانه برای اینکه از پتانسیل های استان استفاده کنیم، به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی حرکت کردیم.

,

تخصیص اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی به پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان

, تخصیص اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی به پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان, تخصیص اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی به پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز کرد: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف شده که غالبا در حوزه تکمیل زنجیره ارزش افزوده است.

,

حسینی نژاد بیان کرد: این اقدام سبب شده تا یک فرصت استثنایی و مجددی برای شکل گیری صنایع کوچک و متوسط در استان به ویژه در حوزه های قطعه سازی و خدمات شکل گیرد.

,

وی یادآور شد: در شمال استان کرمان حدودا هزار و ۲۸۰ واحد صنعتی قرار داد که ۷۰ درصد از آن ها در شهرک های صنعتی مستقر هستند، در این مناطق ۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی قرار دارد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: بر اساس عارضه یابی که انجام شده بیش از ۶۴ درصد از واحدهای صنعتی استان کرمان مشکل تامین منابع مالی دارند و ۴۳ درصد از آن ها با مشکل بازاریابی دست و پنجه نرم می کنند.

,

قوانین فضای کسب و کار، چالشی که صنایع کوچک با آن دست و پنجه نرم می کنند

, قوانین فضای کسب و کار، چالشی که صنایع کوچک با آن دست و پنجه نرم می کنند, قوانین فضای کسب و کار، چالشی که صنایع کوچک با آن دست و پنجه نرم می کنند,

حسینی نژاد اظهار کرد: قوانین فضای کسب و کار یکی از چالش های پیش روی واحدهای کوچک و متوسط در صنایع ما است، علاوه بر پیگیری راهکارهای ملی، یکی از ظرفیت های استان کرمان برای رفع مشکلات صنایع کوچک، استفاده از شورای معادن استان است.

,

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از گردش حساب های صنایع بزرگ به بانک های استان انتقال یافته تا به کمک این ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای کوچک پرداخت شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: علاوه بر این با استفاده از ظرفیت های استان در سال گذشته ۵/۱۶ میلیارد تومان نیز از محل کمک های فنی و مالی برای رونق واحدهای صنعتی استان تخصیص یافت.

,

حسینی نژاد توضیح داد: برای رفع مشکل بازاریابی واحدهای صنعتی کوچک یکی از سیاست هایی که دنبال می شود، برقراری ارتباط میان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با واحدهای بزرگ است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته توانستیم ۱۰۰ واحد صنعتی کوچک را به واحدهای بزرگ متصل کردیم و در نظر داریم این تعداد را در سال جاری به ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک برسانیم تا مشکل این واحدهای صنعتی نیز برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه