اخبار داغ

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اعزام 760 هزار نفر به سرزمین وحی از پانزدهم ماه صفر

اعزام 760 هزار نفر به سرزمین وحی از پانزدهم ماه صفر
رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام 760 هزار نفر به سرزمین وحی از پانزدهم ماه صفر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سعید اوحدی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد ظرفیت اعزام‌های امسال اظهار کرد: در بحث حج عمره برای 760 هزار نفر برنامه‌ریزی کردیم که از 15 صفر اعزام‌ها آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی در مورد برنامه‌های حج و زیارت برای زائران عتبات عالیات گفت: خدا را شکر می‌کنیم که برنامه زمینی عتبات هم با قوت خود ادامه دارد.

,

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در مورد مرز شلمچه هم نامه‌ای داشتیم از شورای امنیت ملی که انشاالله این مرز به زودی باز می‌شود.

,

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای ایام اربعین برنامه‌ریزی بسیار خوبی را سازمان حج و زیارت با هماهنگی دستگاه‌های همکار انجام دادند.

,

وی عنوان کرد: مجموعه استانداری‌های استان خوزستان، ایلام و وزارت کشور همه تلاششان بر این است که امسال یک ساماندهی را برای اعزام زائران اربعین داشته باشیم.

,

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: به همین منظور مجموعه کارگزاران آن محوریت کار را دارند، برنامه‌ها از ستاد دائمی اربعین در سازمان حج و زیارت به زودی اعلام می‌شود.

,

اوحدی ادامه داد: امسال مجموعه کارگزاران ما در کشور 6 موکب را محوریت راه‌اندازی و مدیریت را در مسیر راهپیمایی زائران به سمت کربلا انجام می‌دهند که این هم کار جدیدی است.

,

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تاریخ ثبت‌نام و اعزام‌ها گفت: تاریخ اعزام به عمره از نیمه صفر است و برنامه حج تمتع طبق سنوات گذشته از 17 ربیع‌الاول ثبت‌نام در کاروان‌ها شروع می‌شود.

,

اوحدی در مورد کاهش ظرفیت‌ها به دلیل توسعه مسجدالحرام نیز اظهار کرد: به دلیل طرح توسعه سهمیه سال 94 همچون سهمیه امسال یعنی 20 درصد کاهش برای همه کشورهای اسلامی است.

,

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: از حج سال 95 براساس قولی که وزارت حج عربستان داده این محدودیت‌ها برداشته شده و این کاهش ظرفیت‌ها باید جبران شود.

,

این مسئول در پایان در مورد ظرفیت اعزام‌ها بعد از برداشتن محدودیت‌ها، متذکر شد: هنوز رقمی را اعلام نکردند اما قرار است به صورت پلکانی جبران کنند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه