اخبار داغ

آیت الله مکارم شیرازی :

اشد مجازات برای اسیدپاش در نظر گرفته شود

اشد مجازات برای اسیدپاش در نظر گرفته شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: هم اکنون مساله امر به معروف و نهی از منکر در مجلس مطرح است و این بازی و توطئه اسیدپاشی اصفهان برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) افزود: اینک همه افکار متوجه مساله امر به معروف ونهی از منکر است که مجلس شورای اسلامی نیز در حال تدوین و تصویب این قانون است لذا سنگ اندازی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی افزود: مساله اسید پاشی اصفهان یک توطئه است که یک آدم دیوانه و مزدور چنین جنایتی را انجام داده است که شخصیت های سیاسی آمریکا این موضوع را ملاک اسلام ستیزی قرار داده اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آیا مراجع و علما باید اسلام را به مردم معرفی کنند یا یک دیوانه مزدور بی دین که به چنین جنایتی دست زده است اظهارداشت: مساله اسیدپاشی را انجام دادند که این جنایت را به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ربط دهند و جلوی آن را در مجلس بگیرید.

وی با بیان اینکه اسیدپاشی حرام و جنایت است و هرکسی این کار را کرده باید به اشد مجازات گرفتار شود اضافه کرد: دشمن بر طبق روال خود یک موضوع کوچک را بزرگ کرده و برنامه ریزی می کند تا با بهره برداری از آن به اهداف خود برسد که همه مردم باید در مقابل این توطئه ها هوشیار و آگاه باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: برخی مدعیان دین در شرایطی که در مجلس مساله امر به معروف مطرح است و در حال تدوین ماده قانون اساسی و برنامه اجرایی برای این مهم هستند، ناراحت هستند که چرا مجلس شورای اسلامی وارد چنین مساله ای شده است.

او با بیان اینکه علمای اسلام اجازه جنایت هایی مانند اسیدپاشی را نداده و کسانی که تبلیغات می کنند خیال خام دارند زیرا این چیزی نیست که مسلمانان آن را انجام دهند عنوان کرد: باید به این افراد گفت قرآن و قیام امام حسین(ع) و پیام عاشورا را که قبول دارید پس چرا ناراحت و نگران می شوید.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: برخی از اجرا و ریشه دار شدن امر به معروف و نهی از منکر به صورت همگانی ناراحت هستند.

وی گفت: با اجرایی شدن این دو فریضه الهی به صورت همگانی زمینه بسیاری از مفاسد برچیده می شود و رشوه خواری، کم فروشی، رباخواری، مواد مخدر، پولشویی و زمین خواری از بین می رود .

او بیان کرد: همه ما در یک جامعه و با سرنوشت مشترک زندگی می کنیم که اگر مفاسد اخلاقی و اجتماعی در یک جامعه پیدا شود همه را درگیر می کند لذا همه باید برای زندگی و سرنوشت خود احساس مسوولیت داشته باشیم که این یک دلیل منطقی روشن برای وجود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: گروهی به دنبال کمرنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر و دیگری نیز گمان می کنند که امر به معروف به معنای خشونت است درحالی که در این زمینه فعالیت ها باید غیر متسقیم و با زبان محترمانه و مودبانه انجام شود تا بهانه ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی و مسائل اخلاقی در پرتو دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر جان می گیرد اضافه کرد: این درحالی است که نص صریح قرآن مجید و اجماع علمای اسلام بر ضرورت دین و وجود دو فریضه مهم امر به معروف ونهی از منکر تاکید دارد لذا نمی توان این مهم را تغییر داد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: آحاد مردم وظیفه شان امر به معروف و نهی از منکر با زبان ادب و احترام است که گروه آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان حکومت اسلامی و ماموران حکومت باید در جامعه باشد تا در زمینه های لازم با قاچاقچی مواد مخدر، رباخواری، زمین خواری و مفاسد اخلاقی برخورد کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اکنون نیز برخورد با مفاسد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انجام می شود که این برخوردها مربوط به حکومت و نه مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ماه آینده کنگره ای برای تکفیری ها با حضور علمای شیعه و اهل سنت از 82 کشور در حوزه علمیه قم برگزار می شود.

مکارم شیرازی با بیان اینکه حدود 700 نفر از داخل و خارج از کشور برای شرکت در این برنامه دعوت شده اند گفت: اجماع علما بیانگر این است که تکفیری ها از اسلام بیگانه اند و ربطی به دین اسلام ندارند.

او بیان کرد: این کنگره با دو هدف معرفی داعش به عنوان دولت گروه تروریستی و نه دولت اسلامی و بیگانگی تکفیری ها و داعش از اسلام و شفاف سازی برای بهره برداری نامناسب از شعارهای اسلام برای جذب جوانان در دنیا برگزار خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه