اخبار داغ

رییس سازمان بازرسی:

همه معاملات دستگاه های دولتی به طور دقیق رصد می شود/7 هزار تذکر به مدیران به دلیل عدم رعایت قوانین

همه معاملات دستگاه های دولتی به طور دقیق رصد می شود/7 هزار تذکر به مدیران به دلیل عدم رعایت قوانین
رییس سازمان بازرسی کل کشور از نظارت این سازمان بر 20 هزار مناقصه و مزایده دولتی خبر داد و گفت: طی این نظارت‌ها در 7000 مورد به دلیل عدم رعایت قوانین به مدیران تذکر داده شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، ناصر سراج در جمع خبرنگاران سمنانی با اشاره به حساسیت این سازمان نظارتی در خصوص بیت المال، افزود: همه معاملات دستگاه‌های دولتی و از جمله مناقصه‌ها و مزایده‌های دستگاه‌های اجرایی به‌طور دقیق رصد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی با بیان اینکه سه نوع بازرسی در وظایف این سازمان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نخستین نوع بازرسی، بازرسی برنامه‌ای است که برای انجام آن از پیش برنامه‌ریزی می‌شود و بر اساس آن محیط هایی را که حدس زده می‌شود که ممکن است مشکلاتی داشته باشند و یا قوانین در آن به درستی اجرا نمی‌شود، بازرسی می شود.

,

وی ادامه داد: در بازرسی برنامه‌ای برای هر بازرس مشخص است که باید طی سال چه برنامه‌ها و بازرسی‌هایی را باید انجام دهد.

,

سراج بازرسی‌های فوق‌العاده را یکی دیگر از انواع بازرسی‌ها خواند و افزود: معمولا این بازرسی‌های خاص به دستور مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، رییس قوه قضاییه، کمیسیون اصل 90 و رئیس سازمان بازرسی‌ اجرایی می‌شود. ضمن اینکه این بازرسی‌ها به صورت فوق‌العاده برگزار و نتیجه آن به اطلاع مقام مربوطه می رسد.

,

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازرسی‌های موردی به عنوان مهمترین نوع بازرسی ها یاد کرد و گفت: این بازرسی ها معمولا بیشتر در ارتباط با مردم است و با اطلاعات و گزارش هایی که از سوی مردم به ما می رسد انجام می شود.

,

وی اضافه کرد: معمولا مردم به صورت مستقیم و از طریق سامانه ارتباطی سازمان بازرسی کشور به این سازمان موارد و شکایات خود را اطلاع و متعاقب آن بازرسی انجام می شود.

,

سراج با اشاره به اینکه گزارشات مردمی مورد بررسی دقیق انجام می گیرد اظهار کرد: معمولا در بازرسی های موردی گزارشات پس از بررسی و تحقیقات و بعد از یک ماه به دستگاهی که از آن شکایت شده ارسال و مدیر آن موظف است حداکثر ظرف یک ماه به سازمان بازرسی پاسخ دهد.

,

این مقام مسول با اشاره به حجم بالای بازرسی‌ها در کشور و مشکل نیروی انسانی در سازمان تصریح کرد: از آنجا که امکان و توان بازرسی فیزیکی از یک میلیون محیط بازرسی برای سازمان وجود ندارد معمولا این سازمان به صورت اتفاقی از ادارات و نهادها و... بازرسی می کند. ضمن اینکه اگر گزارشی مبنی بر تخلفی ارایه و یا اگر سازمان به موردی در زمینه احتمال تخلف برسد بطور ویژه بازرسی انجام می شود.

,

وی با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در بازرسی کل کشور گفت: برنامه ما استفاده بیشتر از این فناوری ها است و در حال حاضر بسیاری از فعالیت‌های نهادهای دولتی که به سیستم دولت الکترونیک مجهزند مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرد البته متاسفانه هنوز بطور کامل دولت الکترونیک در ایران محقق نشده است.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه