اخبار داغ

ماهواره LADEE روی ماه سقوط کرد

ماهواره LADEE روی ماه سقوط کرد
چندی پیش، مدارگرد LADEE پس از اتمام ماموریت 7 ماهه خود به سطح ماه سقوط کرد و منظره ای جالب را رقم زد که خود پدیده ای قابل تحقیق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، چندی پیش، مدارگرد LADEE پس از اتمام ماموریت خود به سطح ماه سقوط کرد. حالا مدارگرد دیگر ناسا، LRO اثر برخورد این جسم زمینی را روی سطح ماه بررسی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
ماهواره LADEE روی ماه سقوط کرد
, ماهواره LADEE روی ماه سقوط کرد,

این مدارگرد اثری از یک دهانه ی برخوردی کوچک را در سطح پشت ماه رصد کرده است که در واقع دهانه ی برخوردی مدارگرد LADEE است.

LADEE در سپتامبر 2013 به فضا پرتاب شد و در ماموریت 7 ماهه خود به دور ماه، جو بسیار رقیق این قمر را مورد مطالعه قرار داد. اما با پایان این مطالعات، سوخت این مدارگرد نیز کاهش یافت و آرام آرام به سطح ماه نزدیک شد.

در این میان دانشمندان ناسا اطلاعات ارزشمندی را از LADEE دریافت کردند اما با برخورد او به سطح ماه در تاریخ 8 آوریل 2014 ارتباطش با زمین قطع و به زباله ای فضایی تبدیل شد.

با این وجود، برخورد زباله ی فضایی LADEE به سطح پشتی ماه نیز خود پدیده ای قابل بررسی است. دانشمندان در حال حاضر با استفاده از مدارگرد LRO در حال بررسی این برخورد تاریخی هستند.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه