اخبار داغ

مستند نامزد اسکار در راه تهران

مستند نامزد اسکار در راه تهران
مستند «دلبر و بوکسور» ساخته «زاچری هاین زلینگ» از کشور آمریکا که کاندید بهترین مستند بلند اسکار 2014 بوده و در جشنواره ساندنس آمریکا هم به نمایش درآمده، در بخش مرور سینمای ژاپن هشتمین دوره جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» روی پرده می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا، در خلاصه داستان مستند «دلبر و بوکسور» آمده است: پیرمردی بوکسور به همراه همسرش با تکنیک های این ورزش رزمی به خلق هنری می‌پردازند که تاثیر عمیقی بر زندگی آنها دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

بنابر گفته کارگردان، تولید این فیلم مستند از 5 سال گذشته و زمانی ‌که با اوشیو 80 ساله (پیرمرد داستان) مواجه شده، آغاز شده است. پیرمردی که با وجود کهولت سن، تشنه ادامه زندگی بود و علاقه بیش از حد او به زندگی باعث تولید این مستند شده است.

,

زاچری‌هاین زلینگ درباره ساخت این مستند می گوید: «وجود همسری فداکار در زندگی این پیرمرد موجب شد تا برای ساخت یک مستند پرتره اصرار بیشتری داشته باشم.»

,

روزنامه بریتانیایی گاردین نیز درباره این فیلم نوشته است: این مستند، پرتره‌ای فوق‌العاده از افرادی است که هنر می‌تواند چالشی جدید را در زندگی آنها به وجود آورد.

,

نیویورک تایمز هم در مورد «بوکسور و دلبر» می‌نویسد: این مستند داستان ساده‌ای از زندگی مشترک دو هنرمند 80 ساله ژاپنی است که غریزه طبیعی انسان از جمله خلاقیت و استعداد باعث ارتقای زندگی آنها می شود. روزنامه ایندیپندنت هم این مستند را یک فیلم لطیف از کالبد زندگی نامید و به آن چهار ستاره داد.

,

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه