اخبار داغ

ویکلی استاندارد گزارش داد

جنگ سرد با اسرائیل و مصالحه با ایران/ نفوذ بالای "سردار سلیمانی" در خاورمیانه

جنگ سرد با اسرائیل و مصالحه با ایران/ نفوذ بالای "سردار سلیمانی" در خاورمیانه
ویکلی استاندارد گزارش داد کاخ سفید هفته گذشته سیاست خارجی خود را در قبال خاورمیانه اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،نشریه "ویکلی استاندارد" در مطلبی به قلم "لی اسمیث" نوشت: کاخ سفید هفته گذشته سیاست خارجی خود را در قبال خاورمیانه اعلام کرد: جنگ سرد با اسرائیل و مصالحه با ایران. 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
از دید کاخ سفید، اسرائیل به خاطر دردسرهایی که نتانیاهو ایجاد می‌کنند، ارزش ندارد.
,
 
,
نشریه "ویکلی استاندارد" نوشت: به نظر می‌رسد هدفی راهبردی‌ای در پس طعنه زدن‌ها به نخست‌وزیر اسرائیل وجود دارد. از آنجایی که توافق احتمالی با ایران نزدیک به نظر می‌رسد، کاخ سفید می‌خواهد توان نتانیاهو برای به چالش کشیدن توافق با ایران را کاهش دهد.
,
 
,
این مقاله می افزاید: راهبرد اوباما در سال‌های اخیر همواره جلوگیری از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران بوده و در این مسیر از ابزارهای مختلف استفاده کرده است.
,
 
,
به نوشته این نشریه، ادامه مذاکرات با ایران هم خود یکی از ابزارهایی است که تل‌آویو را از اقدام نظامی بازداشته، چراکه نتانیاهو نمی‌خواهد با یک اقدام، خود را در صحنه بین‌المللی به یک سیاستمدار منزوی بدل کند. 
,
 
,
این نشریه می‌افزاید: از دید کاخ سفید، اسرائیل عامل بی‌ثباتی در منطقه است. علاوه بر این، کاخ سفید برخی از این منافع را با منافع خود مشترک می‌بیند، از جمله به عقب راندن داعش
,
 
,
ویکلی‌استاندارد با بیان این ادعا که اکنون سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران فعالیت‌ها در چهار پایتخت منطقه (بیروت، دمشق، بغداد و صنعا) را تحت کنترل دارد، نوشته است که این امر او را به مرد غیرقابل چشم پوشی در خاورمیانه تبدیل کرده است. در مقایسه با تمام کارهایی که تهران می‌تواند برای اوباما در راستای حل مشکلات خاورمیانه انجام دهد، اسرائیل چه چیزی برای ارائه دارد؟
,
 
,
در پایان این گزارش آمده است: امکان دارد دولت اوباما از نتانیاهو نیز شناخت درستی نداشته باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه