اخبار داغ

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی اجرا می‌شود/ برگزاری کرسی تلاوت در ۲۰۰ بقعه متبرکه کشور

طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی اجرا می‌شود/ برگزاری کرسی تلاوت در ۲۰۰ بقعه متبرکه کشور
مهدی قره‌شیخلو، گفت: امیدواریم در ۶ ماه دوم سال‌جاری، طرح ساماندهی داوران را اجرایی کنیم و این طرح از اواخر مهرماه شروع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، مهدی قره‌شیخلو امروز (دوشنبه) در نشست تخصصی جامعه قرآنی در حسینیه امینی‌های قزوین اظهار کرد: ما باید آموزش حرفه‌ای در استان‌ها را تقویت و کارگاه تخصصی را در آنها برگزار کنیم؛ باید نخبگان شناسایی شوند و تدابیر حمایتی برای آنها صورت بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: شخصیت‌های قرآنی مانند سایر اقشار دارای مشکلاتی هستند که حلقه نخست بررسی این مشکلات، برگزاری چنین جلسات است؛ جامعه قرآنی باید برنامه ریزی کند و برنامه‌های مدونی داشته باشد و سازمان اوقاف نیز در کنار این جامعه خواهد بود.

,

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ظرفیت استان قزوین در حوزه قرآن بسیار بالاست و حمایت از فعالان قرآنی، مسلما رشد را به همراه خواهد داشت.

,

قره‌شیخلو بیان کرد: جلسات قرآنی روبه افول است زیرا سازماندهی در این بخش صورت نمی‌گیرد؛ البته فعالیت‌های تبلیغی و تدریجی و مسابقات قرآنی در اوقاف دنبال می‌شود.

,

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری چهل و یک دوره از برگزاری مسابقات قرآنی، نیاز است یک بازبینی جدی در مراحل مسابقات داشته باشیم؛ چراکه با مشکلات جدی در مسابقات روبه‌رو هستیم که موجب ریزش مخاطبان شده است.

,

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید دوره‌هایی را برای آئین‌نامه‌ها برگزار کنیم، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات حوزه مسابقات قرآنی، داوری‌ها‌ست که هیچ شاخصه‌ای در این حوزه وجود ندارد و در این چهل سال، داوری‌ها سنتی بوده است.

,

قره‌شیخلو عنوان کرد: امیدواریم در ۶ ماه دوم سال‌جاری، طرح ساماندهی داوران را اجرایی کنیم وامیدواریم اجرای آن از اواخر مهرماه شروع شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید داوری‌ها ضابطه‌مندی باشد، اضافه کرد: نیاز است که در موضوع برگزاری مسابقات قرآنی از مرحله ثبت‌نام تا زمان برگزاری و داوری، یک بازنگری کلی صورت بگیرد و در این حوزه، نیازمند کمک هستیم.

,

استفاده از فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی 

, استفاده از فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ,

این مقام مسئول گفت: درخواست داریم که فعالان تلاش کنند و فعالیت‌های مربوط به مسابقات قرآنی هرچه سریع‌تر شروع و مسابقات از حالت مهجوریت خارج شود.

,

 

,

قره‌شیخلو عنوان کرد: برگزاری محافل قرآن و ختم خوانی جزو وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات است.

,

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا به منظور ترویج فرهنگ تلاوت قرآن کریم، هفته‌ای یکبار کرسی تلاوت در ۲۰۰ بقاع شاخص درجه یک کشور برگزار شود تا هم عرصه برای معرفی قاریان و هم تلاوت و تفسیر با هم گره زده شود.

,

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه ما نیاز داریم که قاریان اهل فن و تخصص باشند، گفت: در نظرداریم از فضای مجازی برای فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم و حلقه آموزش در بقاع را تشکیل دهیم و معتقدیم که می‌توان در هر بقاع یک جلسه مناسب برگزار کرد.

,

قره‌شیخلو بیان کرد: ظرفیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت مناسبی است و به یک سازماندهی جدید و بازنگری نیاز دارد و اگر فعالان قرانی پای کار باشند تاثیرگذار خواهد بود.

,

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم فضای قرآنی را به سمت حضور جدی مردم ببریم کار اثرگذاری خواهد بود؛ زیرا فرهنگ انس با قرآن باید در جامعه نهادینه شود.

,

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان با اشاره به اینکه ما نگاه کیفی داریم و به دنبال آمار و ارقام نیستیم، گفت: ارتباط قرآن با مردم باید تعریف شود و حلقه ارتباطی آن جامعه قرآنی است و جامعه قرآنی باید کمک کنند تا این فرهنگ در کشور نهادینه شود.

,

گفتنی است؛ امروز با حضور رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در قزوین چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در بخش آقایان آغاز شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه