اخبار داغ

یک کارگردان مطرح کرد؛

کرونا هنر تئاتر را در البرز تعطیل کرد/ اجرای نمایش طفلان مسلم در استان

کرونا هنر تئاتر را در البرز تعطیل کرد/ اجرای نمایش طفلان مسلم در استان
تئاتر مذهبی «عاشورایی دیگر» روایت گر شهادت طفلان مسلم به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیم حسنی در سه فرهنگسرای استان در فضای باز اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ تئاتر مذهبی «عاشورایی دیگر» روایت گر شهادت طفلان مسلم به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیم حسنی ۱۲  و ۱۳شهریور به مدت دو روز در فرهنگسرای امام رضا روی صحنه رفته و پس از ان روزهای۱۵ و ۱۶ و ۱۷ در فرهنگسرای مدافعان حرم و اجراهای پایانی از ۱۸ تا ۲۰ شهریور درمحوطه فرهنگسرای فردوسی کرج اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

کارگردان این تئاتر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" اظهار داشت: تئاتر مذهبی عاشورایی دیگر روایت بازنمایی ماجرای دردناک شهادت طفلان مسلم است .

, تیتریک,

حمیدرضا نعیم حسنی ادامه داد: نمایشهای ایینی و مذهبی که به شکل سنتی از بطن تعزیه نشات گرفته روایت گر و بازنمایی قسمتی از اتفاقات تاریخی دینی است.

,

وی افزود: نمایشهای ایینی و مذهبی در صورت رعایت اصول و برخورداری از استانداردهای اجرا قطعا مخاطب را با خود همراه می کند.

,

این کارگردان تصریح کرد: نبود سرمایه در تولید و ساخت اثر و نداشتن حامی چه در بخش دولتی و خصوصی و وجود واسطه ها که سدی بین هنرمندان ها و سازمان ها هستند، اعمال سلیقه های اشتباه از سوی برخی مسئولین ارشاد و دستگاههای فرهنگی در استان البرز ، وجود و حضور آدمهای سفارشی که عرصه فعالیت هنری را برای هنرمند واقعی با مشکل مواجه کرده است.

,

نعیم حسنی گفت: کرونا عملا و جدا فعالیت کاری و معاش هنرمندان را تعطیل نموده است و هنرمندان هیچ گونه حمایتی از نظر معیشتی ندارند و مخصوصا تئاتر عملا در استان البرز تعطیل است.

,

وی ادامه داد: مهمترین درخواست من هنرمند از مسئواین این است که از هنرمندان و آثارشان  پشتیبانی واقعی کنند و بودجه های فرهنگی جهت تولید اثار هنری به دست هنرمند بومی برسد.

,

این هنرمند در خاتمه خاطر نشان کرد: برای مردمی کردن تئاتر البرز ابتدا باید هنر نمایش را در این استان زنده نگه داشت و بعد با اجرای نمایش در مراکز شهر این هنر را مردمی کرد.

,

 در زیر عکس های مربوط به اجرای این نمایش را می بینید:

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه