اخبار داغ

اخلاص مهمترین ویژگی یک مداح است

اخلاص مهمترین ویژگی یک مداح است
اسماعیل حیدری یکی از مداحان شهرستان سرپل ذهاب اخلاص را مهمترین ویژگی یک مداح دانست و ادامه داد : اخلاص مهمترین ویژگی یک ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت (ع) است، یعنی قصدش رضایت خداوند متعال باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بازی دراز 1404/ اسماعیل حیدری ، یکی از خادمان و مداحان اهل بیت در شهرستان سرپل ذهاب است که از یک محبوبیت خاصی نیز در این شهرستان برخوردار می باشد ، وی در گفتگو با خبرنگارما  حرفه ی مداحی را در بین نیاکان خود موروثی دانست و ادامه داد :  به لطف خداوند متعال عزاداری را از نیاکان خود در سایه مکتب اسلام وسیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیتش فراگرفته ام ، و لازم می بینم  این سنت حسنه را به نسل های آینده نیز منتقل کنم تا آثار و برکات آن هیچ گاه از بین نرود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, بازی دراز 1404,

ایشان از تعابیر مختلفی از عزاداری یاد کرد و گفت : عزاداری یعنی صبر ومقاومت امام حسین(ع) را ببین ویاد بگیر، عزاداری یعنی تنظیم شعائر و از این عزاداری باید بتوانیم نتیجه بگیریم که اگر امام حسین همه چیز خود را برای دین داد ، پس مانیز باید دین محور باشیم. عزاداری یعنی خود را در آیینه کمال دیدن،باید اندیشید که  امام حسین(ع)  از جان ومال ، فرزند، وطن ،همسر، مسکن، طفل جوان اصحاب خود گذشت و فقط از دین نگذشت، ماچه کرده ایم.

,

وی مهمترین درس عزاداری را رضایت از خداوند دانست و گفت : در عزاداری می آموزیم که در سخت ترین شرایط از خدا راضی باشیم چرا که امام حسین(ع) فرمود سخت ترین شرایط به سراغ غیر خدا نرویم.

,

حیدری در همین راستا ادامه داد : در عزاداری می آموزیم به ولایت الهی وفادار باشیم اگرچه دودستمان قطع شود،  در کربلا می آموزیم سراز بدن جدا می  شود ولی از قرآن جدا نمی شود چرا که سر امام حسین(ع) بالای نی قرآن می خواند ودر عزاداری می آموزیم که هفتاد دو نفر در یک روز می توانند برای ابد الگو باشند.

,

ایشان با اشاره به فرموده امام راحل (ره) گفت : ما هر چه داریم از محرم و صفر است ، در این شهرستان به رسم هرساله در ایام ماه محرم با حضور پر شور مردم همیشه مراسم عزاداری برگزار می شود و مطمئنا هر ساله برگزار خواهد شد.

,

وی در خطاب به مداحان اهل بیت (ع) گفت : در پایان یک توصیه دارم به مداحان عزیز وبزرگوار که افتخار نوکری امام حسین(ع)  واهل بیت وعلمدار را دارند ودر نوحه خوانی وذکر مصیبت ها اخلاص، تواضع، سخاوت، مودب به آداب اسلامی، خوش قولی، وقت شناسی، روحیه انتقادپذیری و احترام گذاشتن را در خودشان پرورش دهند.

,

حیدری اخلاص را مهمترین ویژگی مداح دانست و افزود : اخلاص مهمترین ویژگی یک ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت (ع) است، یعنی قصدش رضایت خداوند متعال باشد وبه دنبال رقابت منفی نباشد وآخرت را به دنیا معامله نکند ، سعی کند این اخلاص را در عمل هم نشان دهد تا هم خود را به ساحل رستگارس برساند وهم دیگران را به راه فلاح ورستگاری هدایت کند. مداح تنها هدفش رسیدن به قرب الهی ورضایت اهل بیت(ع)  باشد اگر هدفش چیزی جز این بود آن را تغییر داده وبه هدف مقدس قربه الی الله تبدیل کند.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه