اخبار داغ

تریبون رسانه ملی برای بیان نگرانی «فمینیست‌ها»/گبرلو در دام روشنفکرنمایی در سینما!

تریبون رسانه ملی برای بیان نگرانی «فمینیست‌ها»/گبرلو در دام روشنفکرنمایی در سینما!
آیا «گبرلو» که یک چهره مذهبی، انقلابی و شناخته شده است نیز به دام جامعه روشنفکرنمای سینما افتاده ؟! آیا «هفتِ گبرلو» قرار است به سمت «هفتِ جیرانی» تغییر مسیر دهد؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تهران پرس، شب گذشته و مصادف با هفتمین شب از محرم حسینی، تهمینه میلانی کارگردان فمینیست و خالق آثاری با محوریت زنان در سینمای ایران در برنامه تلویزیونی هفت حاضر شد. شب گذشته تهمینه میلانی در حالی در برنامه هفت حاضر شد که از قبل نیز می‌شد پیش‌بینی کرد که چه اظهاراتی قرار است از سوی او مطرح شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, , تهران پرس,

 

,

برخی خانواده‌ها دختران را در خانه مخفی می‌کنند!

, برخی خانواده‌ها دختران را در خانه مخفی می‌کنند!,

این کارگردان سینما ضمن آشکار نمودن عقاید فمینیستی خود، با اشاره به اینکه هنوز هم عقایدی در ایران وجود دارد که به دنبال مخفی کردن دختران در خانه‌هاست گفت: «ما یکسری سنت هایی مثل مخفی کردن زن داریم که الان هم این اتفاق می افتد اما علت آن که اتفاقا درست هم بوده را نمی دانیم.  علت اصلی پنهان کردن زن ها به دوره حمله تاتارها و مغول ها بر می گردد که آنها در حمله های خود به کشورها علاوه بر اموال و دارایی ها، زن ها را نیز با خود می بردند به گونه ای که هنوز در زنجان شکاف هایی در دیوارها برای پنهان کردن زنان وجود دارد.  با توجه به از بین رفتن آن نوع حملات، باید این رفتار ها هم اصلاح می شد اما متاسفانه آن نگاه از بین نرفته است و هنوز هم برخی با توجه به همان رفتار سنتی و بدون دلیل زن ها را مخفی می کنند.»

,

 

,

, ,

 

,

زن‌ها باید به جای پدربزرگ یا عمو حضانت فرزندان را بر عهده بگیرند!

, زن‌ها باید به جای پدربزرگ یا عمو حضانت فرزندان را بر عهده بگیرند!,

البته اظهارات فمینیستی این کارگردان به همین‌جا ختم نشد و در ادامه این برنامه گفت: « در کشور ما قانونی وجود دارد که بعد از مرگ پدر حضانت فرزند را به پدربزرگ یا عمو می دهند. اما الان این شرایط عوض شده است و زن‌های شاغل ما می توانند به راحتی فرزند خود را بزرگ کنند. بنابراین من این فیلم را ساختم نه به این معنی که در مقابل این قانون بایستم بلکه خواستم بگویم هر چند این سنت شریف و درست است اما الان باید نگاه دوباره ای به آن داشته باشیم.»

,

 

,

تایید دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج!

, تایید دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج!,

وی به نفوذ مدرنیته در دنیای امروز ایران نیز اشاره می کند و می گوید: « مدرنیته در دنیای ما بسیار بد تعریف شده است. در غرب دختر و پسر با هم دوست می شوند و اگر با هم تفاهم داشه باشند با هم ازدواج می کنند اما این موضوع در کشور ما چطور تعریف شده است. »

,

 

,

فیلم سیاه نداریم!

, فیلم سیاه نداریم!,

این کارگردان سینما ضمن رد این موضوع که فیلم سیاه نداریم گفت: « نگاه های ما متفاوت است وگرنه فیلم ها هر کدام به موضوع و مشکلاتی از جامعه می پردازند. بنابراین بدون اینکه بخواهیم همه مسائل را عریان مطرح کنیم می توانیم با گفت و گو موضوعات را مورد بررسی قرار هیم. »

,

 

,

تهاجم فرهنگی وجود ندارد! چرا برای خود دشمن می‌تراشیم؟!

, تهاجم فرهنگی وجود ندارد! چرا برای خود دشمن می‌تراشیم؟!,

شاید بتوان این بخش از اظهارات میلانی را نقطه اوج حرف‌های او در برنامه هفت قلمداد کرد. وی با اشاره به  موفقیت فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی، افزود: «چرا فکر می کنیم که فستیوال های دنیا با ما مخالف هستند. مگر آنها بیکارند که به ما الکی جایزه بدهند! چرا دائما دشمن برای خود می تراشیم. اینها همه افسانه است ما باید به خود باوری برسیم که به عنوان یک ایرانی می توانیم بهترین انسان روی زمین شویم. »

,

 

,

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه نت با کلمه «آبرو » بسیار مشکل دارم و باید مفهوم آن عوض شود، گفت: «چرا مثلا شخصی که توسط محارم به او تجاوز شده وقتی چنین کلمه ای در باره اش به کار می رود در آینده عکس العمل نشان خواهد داد! چرا به خاطر اینکه آبرویمان می رود بر روی همه اتفاقات تلخ سرپوش می گذاریم و می گوییم باید حفظ آبرو شود. آتش بس 2 می گوید ما باید با نگاه علمی خودمان را اصلاح و شعارهای قدیمی را فراموش کنیم. به بچه هایمان باید تعلیم دهیم که چگونه در دنیای امروز زندگی کنند.»

,

 

,

تغییر مسیر «هفتِ گبرلو» پس از «هفتِ جیرانی»؟!

, تغییر مسیر «هفتِ گبرلو» پس از «هفتِ جیرانی»؟!,

اما در این بین یک سوال بوجود می آید و آن این است که براستی «گبرلو» که یک چهره مذهبی، انقلابی و شناخته شده است نیز به دام جامعه روشنفکرنمای سینما افتاده است؟! آیا قرار است او در برنامه هفت نیز همان مسیری را در پیش بگیرد که پیش از جیرانی تا انتهای آن را رفته بود؟! آیا «هفتِ گبرلو» قرار است به سمت «هفتِ جیرانی» تغییر مسیر دهد؟!

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه