اخبار داغ

در نیمه پاییز

قله های استوار دنا سفید پوش شدند+تصویر

قله های استوار دنا سفید پوش شدند+تصویر
قله های استوار و قد کشیده دنا در اولین روزهای آبان ماه و نیمه پاییز، رنگ زیبای برف را به خود دیدند و سفید پوش شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل ازبویرخبر، یاسوج که همه گان و طبیعت گردان آنرا به نام پایتخت طبیعت ایران می شناسند، دارای آب و هوایی سرد در زمستان و معتدل در تابستان بوده که در سر رود شمالی استان چهار فصل در سلسله جوار کوههای زاگرس و قله های دنا ، نشیمن گاه گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, بویرخبر,

امسال خیلی زودتر از سالهای گذشته سوزسرما و برف خود را در فصل پاییز در یایتخت طبیعت نمایان کرد و کو‌ه‌های بلند وسرو قامت دنا، سقل آسمانی و قاش مستان را سفید پوش کرد.

,

 بنا بر این گزارش، در دو روز گذشته با ورود یک سامانه بارش‌زا و خوب در آسمان استان چهارفصل شاهد ریزش باران زیبای پاییزی و متناوب آن بارش برف در ارتفاعات مناطق کوهستانی استان بودیم.

,

این در حالی بود که با تغییر ناگهانی هوا و کاهش دما در برخی از مناطق استان اداره‌کل هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب در دو روز گذشته هشدار داده بود.

,

ابن بارش‌های خوب که میزان آنها به 60میلی متر هم می رسید در برخی از مناطق یاسوج خوشحالی و سرور مردم به خصوص کشاورزان این مناطق را در بر داشت که  این نوید را می دهد که امسال سال خوب و پرآبی خواهیم داشت.

,

نبود آب کافی و خشکسالی های متدوال در سالهای گذشته باعث د لرنجی کشاورزان هم  استان شده بود که  با بارش باران های خوب مدیترانه ای در شهر یاسوج و مناطق کوهستانی نوید از سالی با برکت را به کشاورزان بخشیده است.

,

 

,
, ,
 
,
بارش برف
, بارش برف ,
 
,
بارش برف
, بارش برف ,
 
,
بارش برف
, بارش برف ,
 
,
بارش برف
, بارش برف ,
 
,

بارش برف

, بارش برف ,

 

,

انتهای پیام/ف

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه