اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد؛

توزیع واکسن آنفولانزا در استان کرمان از اوایل مهر ماه/کمبود داروی کرونایی در کرمان نداریم

توزیع  واکسن آنفولانزا در استان کرمان از اوایل مهر ماه/کمبود داروی کرونایی در کرمان نداریم
اسدی پور گفت: در حال حاضر واکسن آنفولانزا به استان کرمان وارد نشده  و احتمالا از اوایل مهر ماه این واکسن در اختیار تمامی داروخانه های سطح شهر قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ علی اسدی پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان، در رابطه با رسیدن فصل پاییز و استفاده از واکسن آنفولانزا اظهار کرد: احتمالا این واکسن از اوایل مهر ماه در همه داروخانه های سطح شهر کرمان پخش خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: قیمت واکسن در سال جاری 40 هزار تومان خواهد بود اما قیمت نهایی آن زمانی که واکسن وارد استان شود مشخص خواهد شد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه واکسن آنفولانزا هنوز  وارد استان نشده است، افزود: این واکسن قرار است در اختیار افراد بالای 65 سال، بیماران سرطانی، کودکان زیر 5 سال، زنان باردار و بیمارانی که دارای بیماری زمینه ای هستند قرار گیرد.

,

اسدی پور بیان کرد: این گونه اشخاص می توانند با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود واکسن را از داروخانه ها دریافت کنند.

,

وی اذعان کرد: در فاز بعد محموله های بعدی واکسن آنفولانزا که بین داروخانه ها توزیع می شود سایر اشخاص نیز می توانند با مراجعه به داروخانه و ارائه کد ملی واکسن را تهیه کنند.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین در خصوص آخرین وضعیت داروهای کرونایی در استان کرمان گفت: در گذشته حدود ۱۰۰ عدد رمدسیوبر ایرانی  به استان کرمان داده شده بود که در  محموله جدید، حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ عدد از این دارو در اختیار استان کرمان قرار گرفت.

,

اسدی با بیان این مطلب که نوع خارجی داروی رمدسیویر دیگر نداریم، به موضوع کمبود دارو برای بیماران کرونایی اشاره و اظهار کرد: فقط در بحث داروی رمدسیویر کمبودی وجود داشت که با ورود این محموله جدید رمدسیویر، دیگر در استان کمبود داروی کرونایی نخواهیم داشت.

,

وی با اشاره به قیمت داروی رمدسیویر عنوان کرد: قیمت داروی رمدسیویر ایرانی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که بعضی وقت ها پرداخت قیمت این دارو از طرف دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفته و این داروها به صورت رایگان در اختیاران بیماران می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه