اخبار داغ

نشانی بی خانمان ها کجاست؟

جولان فقر و محرومیت تنها در چند قدمی شهر کرمان/شهرک صنعتی یا شهرک کارتن خوابها

جولان فقر و محرومیت تنها در چند قدمی شهر کرمان/شهرک صنعتی یا شهرک کارتن خوابها
از بزرگراه امام به طرف میدان بیرم آباد، تنها 200 متر بعد از دانشگاه باهنر به کندرو می رسید که تابلویی با عنوان شهرک صنعتی شما را به محله ای فقیرنشین و کارتن خواب راهنمایی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، در 200 متری بعد از دانشگاه باهنر به سمت میدان بیرم آباد، به کندرو می رسید تابلوی کوچکی آدرس یک شهرک صنعتی را به شما نشان می دهد، قبل از ورود به شهرک با خود تصور می کنید که باید کارگاه های تولیدی و صنایع خرد فعالی در این شهرک باشند و از همه مهمتر مردمانی که در این منطقه زندگی می کنند باید مرفه باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما متاسفانه در این منطقه هیچ خبری از امکانات رفاهی وجود ندارد، خیابان اصلی تنها تا چند متر آسفالت شده است آن هم آسفالت بی کیفیتی که با رفت و آمد کامیون ها و ماشین های سنگین بزودی از بین خواهد رفت، اکثر کوچه های این محله خاکی است و در زمان بارندگی پر از گل و لای می شود.

,

شهردار محله که یک خانم است می گوید خود من حدود 25 سال است که در این شهرک زندگی می کنم و سند خانه ام نیز محضری است، در ابتدا این منطقه را حاشیه شهر اعلام کردند اما به مرور زمان و با ساکن شدن تعداد زیادی از مردم شهردار منطقه و سایر مسئولین قول دادند که به این محله رسیدگی شود، اما همه اش در حد حرف بوده وتاکنون به مرحله اجرا و عمل نرسیده است.

,

, ,

وی بیان کرد: محرومیت در این شهرک بیداد می کند و تنها در چندقدمی شهر وجود دارد اما متاسفانه اسم شهرک غلط انداز است و همه فکر می کنند واقعا این محله شهرک صنعتی است در حالیکه تنها 14 کوره آهک پزی در آن وجود دارد که برخی از آنها غیر فعال هستند که این کوره ها برای اهالی محله مزاحمت ایجاد کرده و با عبور و مرور ماشین های سنگین و کامیون آسایش مردم را صلب کرده است و علاوه بر آن باعث آلودگی محیط زیست نیز شده است.

,

خالقی شهردار محله عنوان کرد: این کوره ها مامنی برای معتادان و کارتن خواب ها شده است، آنها روزها پی گدایی و دزدی می روند و شبها در کنار کوره روشن کارتنی زیرانداز و قسمتی از آن را روانداز خود می کنند که این منطقه اصلا امنیت ندارد.

,

او تصریح کرد: با آنکه قسمتی از این منطقه مجاز شناخته شده و جزو طرح تفضیلی قرار گرفته است اما برخی به دلیل فقر شدید نتوانستند از انشعاب مجاز آب، برق و گاز بهره مند شوند.

,

خالقی گفت: بارها مردم به ادارات مربوطه برای دریافت انشعاب مراجعه کردند و از مسئولین خواستند تا این امتیازات را به صورت اقساطی در اختیار آنان قرار دهند که مسئولین قبول نکردند و به همین دلیل مردم اکثرا از آب، برق و گاز غیر مجاز  و به قول خودشان صلواتی استفاده می کنند.

,

او افزود: این منطقه به دلیل وجود کارتن خوابها و معتادان اصلا امنیت نداشته و از سر شب به بعد هیچ کس جرأت بیرون آمدن از منزل را ندارد.

,

مرد میانسالی که با اهل خانواده تنها دو روز به این محله آمده بود به خبرنگار ما گفت : شامگاه گذشته که در خانه نبودیم دزد منزلمان را زده است و آن را کاملا خالی کرده است به نظر شما چه کسی باید جوابگو باشد؟

,

یکی از خانم های محله نیز از نبود بهداشت محیط، امکانات رفاهی برای کودکان گلایه کرد و بیان کرد: کوچه اصلی این شهرک که به کوره ها ختم می شود به دلیل عبور و مرور کامیون های سنگین خاک آلود است و اکثر خانم ها و بچه ها دچار بیماری آصم شده اند.

,

, ,

کارگری با لباس سیاه اما سفید از آهک  که چندین سال است در یکی از کوره های آهک پزی کار می کند می گوید: «موسسه خیریه طلوع» هر از گاهی به این منطقه می آید و برای کارتن خوابها مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز می آورد که معتادان تمامی مواد را به جز غذا را به مغازه های اطراف می فروشند و هزینه آن را صرف اعتیاد خود می کنند.

,

او می گوید: بارها از صدا و سیما و خبرگزاریها برای تهیه گزارش به این منطقه آمده اند، حتی مسئولینی همچون رئیس کل دادگستری، شهردار منطقه، نمایندگان مجلس اما همگی آمدند و جلسه ای در مسجد محل گذاشتند و قول هایی دادند اما هنوز که هنوز است اجرایی نشده است.

,

کارگر کوره آهک پزی که نخواست نامش برده شود ادامه داد: مسئولین قول دادند که بزودی این کوره ها را از این منطقه خارج خواهند کرد اما هنوز خبری از این مسئله نیست.

,

حاج آقا کریمدادی روحانی است از خیابان نماز برای کارهای جهادی و فرهنگی به این منطقه می آید او نیز مشکلات مردم را تایید می کند و می گوید متاسفانه این منطقه تنها در چند قدمی شهر قرار دارد اما محرومیت در آن بیداد می کند، کودکان این منطقه جز با خاک چیز دیگری برای بازی ندارند.

,

او در ادامه بیان کرد: شما می توانید جولان فقر را در انتهای این شهرک ملاحظه کنید که در آنجا همین مقدار امکانات هم دیگر وجود ندارد و چندخانواری که در آن محله زندگی می کنند از نداری است که به آن منطقه پناه آورده اند.

,

به گزارش راه آرمان، کاش مسئولین کمی تنها کمی روحیه جهادی داشتند و کمی هم گوش شنوا و چشم بینا تا بتوانند زنگ فقر و نداری مردم را که تنها در چند قدمی شهر به صدا در آمده بشنوند و واقعا کاری کنند. احادیث زیادی داریم که می فرماید: «مبادا شب ها سیر سر بر بالین بگذارید و همسایه شما گرسنه باشد».

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه