اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

رفع تحریم های تسلیحاتی مدیون پیروزی های جبهه مقاومت است/ استکبارستیز بودن جوانان ایرانی ناشی از عقلانیت انقلابی

رفع تحریم های تسلیحاتی مدیون پیروزی های جبهه مقاومت است/ استکبارستیز بودن جوانان ایرانی ناشی از عقلانیت انقلابی
خطیب جمعه فاریاب گفت: رفع این تحریم تسلیحاتی را مدیون پیروزی ها در عرصه مقاومت و در راس آنها حاج قاسم سلیمانی، تحمل سختی های ملت شریف در جنگ ناجوانمردانه اقتصادی می دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان با توجه به شیوع ویروس کرونا امروز آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه تنها در برخی شهرستانهای کرمان که وضعیت مناسبتری نسبت به فراگیری این ویروس داشتند برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 

,

امام جمعه نرماشیر: فشار تحریم ها ملت را قوی تر کرده است

, امام جمعه نرماشیر: فشار تحریم ها ملت را قوی تر کرده است, امام جمعه نرماشیر: فشار تحریم ها ملت را قوی تر کرده است,

حجت الاسلام روح الله ایران‌نژاد امام‌جمعه نرماشیر در خطبه های‌ نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت هفته ناجا گفت: امنیت برای ما نعمت بزرگی است که آن را مدیرون نیروهای مسلح کشور هستیم.

,

وی بابیان‌اینکه دشمنان ما دنبال  تحمیل سازش به ما هستند، افزود: آنها فکر می کنند فشار تحریم ها ما را به سازش می رساند، اما باید بدانند صلح حسنی درکار نیس، بلکه قیام عاشورایی درکار است.

,

ایران‌نژاد در ادامه با بیان اینکه فشار تحریم ها ملت ایران را‌ مقتدرتر می کند بیان کرد: ملت ایران فشار تحریم ها را تحمل می کنند و قدرتمندتر می شوند، اما برخی مسئولان دولتی در کنار مردم نیستند و واهمه دارند.

,

خطیب جمعه‌ نرماشیر در پایان گفت: مردم ما کشورشان را دوست دارند، ملت ما پای‌تمام سختی ها ایستاده اند، مسئولان باید به فکر مردم باشند و مردم را درک کنند.

,

 

,

امام جمعه فهرج: توسل به استکبار نشانه کم خردی سردمداران عربی است

, امام جمعه فهرج: توسل به استکبار نشانه کم خردی سردمداران عربی است, امام جمعه فهرج: توسل به استکبار نشانه کم خردی سردمداران عربی است,

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک هفته ناجا به سبزقامتان نیروی انتظامی بیان کرد: پلیس در کشور ما جز خدوم ترین و پرتلاش ترین مجموعه هاست که در حفظ امنیت و آسایش از تمام توان و ظرفیت خود استفاده می کند.

,

ابراهیمی با اشاره به در پیش رو بودن آغاز هفته وحدت اظهار کرد: متاسفانه در زمانی که جبهه کفر در برابر اسلام تمام قد ایستاده است برخی از سردمداران عربی به ظاهر اسلامی در دامن صهیونیست ها قرارداد امضا می کنند.

,

وی افزود: رها کردن اجتماع اهل دین و توسل به آمریکا و اسرائیلی که در سراشیبی سقوط قرار دارند نشانه کم خردی و کم عقلی است.

,

خطیب جمعه فهرج خاطرنشان کرد: تحریم های اقتصادی مسیر به سمت قله است و قطعا ایران اسلامی و کشورهای همجوار با ایستادگی در برابر استکبار پیروزی را به دست می آورند.

,

 

,

امام جمعه عنبرآباد: نتیجه انتخابات آمریکا هیچ تاثیری بر اوضاع ایران ندارد

, امام جمعه عنبرآباد: نتیجه انتخابات آمریکا هیچ تاثیری بر اوضاع ایران ندارد, امام جمعه عنبرآباد: نتیجه انتخابات آمریکا هیچ تاثیری بر اوضاع ایران ندارد,

حجت الاسلام والمسلمین رضا سالاری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا سرمایه شرافت و کمال واقعی برای انسان است.

,

وی افزود: عصر امامت امام عسکری(ع) ویژگی خاص و منحصر به فردی داشته و آن، انتقال عصر حضور به عصر غیبت بوده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین رضا سالاری عنوان کرد: اصلی ترین راهبرد دوران شش ساله امامت امام عسکری(ع) برنامه ریزی دقیق در خصوص استقلال کامل گفتمان فرهنگ مهدوی بوده است.

,

سالاری با مهم دانستن دعا در حق امام عصر(عج) گفت: دعای برای فرج امام زمان(ع) بایستی جنبه عملی داشته باشد یعنی زمینه سازی جهانی برای فرج حضرت بشود چراکه طبق فرمایش امام رئوف، دعا بدون عمل بی ثمر است.

,

وی افزود: کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران میز، وقت و کارشان را عرضه کنند به محضر امام عصر(عج) تا ببینند حضرت از ایشان راضی است یا نه.

,

حجت الاسلام والمسلمین رضا سالاری امام جمعه شهرستان عنبرآباد با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: تاکید بر اهمیت نیروی انتظامی توسط رهبر معظم انقلاب، ناشی از اهمیت ماموریت این نیروهای مخلص و انقلابی که همان استقرار امنیت در کشور است.

,

وی عنوان کرد: همانطور که امنیت در کشور حرف اول را می‌زند ان شاءالله به کمک مسئولان امر، اقتصاد و معیشت در کشور هم حرف اول را بزند.

,

حجت الاسلام سالاری ابراز کرد: آن روی سکه امنیت نا امنی است که باید محیط برای خلافکاران، هنجار شکنان مفسد، اختلاس گران و دزدان از خدا بی خبر نا امن شود.

,

وی گفت: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ پایان تحریم تسلیحاتی ایران صورت گرفت که این ثمره استقامت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن بود که دستاورد مهمی در برابر آمریکا محسوب می شود.

,

امام جمعه عنبرآباد در ادامه عنوان کرد: امروز راه مقابله، عدم اعتماد به اروپایی ها و تداوم بدون تاخیر کاهش تعهدات هسته ای است.

,

وی افزود: انتخابات آمریکا هیچ تاثیری بر اوضاع کشور ایران ندارد بلکه امروز آمریکایی ها از ایران هراس دارند، چون ایران ابهت آن ها را در جهان شکسته است.

,

 

,

امام جمعه رودبارجنوب:گفتمان مقاومت تمام تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است

, امام جمعه رودبارجنوب:گفتمان مقاومت تمام تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است, امام جمعه رودبارجنوب:گفتمان مقاومت تمام تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است,

حجت الاسلام والمسلمین گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع رودبارجنوب گفت :عده ای بر این باورند که هر کدام از دو کاندید آمریکایی در انتخابات رای بیاورند زوال آمریکا را در پی دارد و این چیزی است که ان شاء الله رخ خواهد داد و آمریکا روبه افول است.

,

امام جمعه رودبارجنوب بیان کرد:ما با گفتمان مقاومت تمامی تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم و همین گفتمان باعث شکست داعش شد و همین مقاومت باعث پیروزی های انقلاب شده است

,

گروهی تاکید کرد:با گفتمان مقاومت،تحریم تسلیحاتی پایان یافت و این مسئله، شکست آمریکا را در پی داشت،نکته مهم این جریان به ویژه برای مسئولان کشور این است که بیشتر مراقب ترفند های آمریکا باشند چرا که در این مسئله زخم خورده است.

,

 

,

امام جمعه ریگان: استکبارستیز بودن جوانان ایرانی از عقلانیت انقلابی است

, امام جمعه ریگان: استکبارستیز بودن جوانان ایرانی از عقلانیت انقلابی است, امام جمعه ریگان: استکبارستیز بودن جوانان ایرانی از عقلانیت انقلابی است,

حجت الاسلام حبیب رضا زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اظهار کرد: وحدت شیعه و سنی خوار چشم دشمنان اسلام و قرآن است.

,

امام جمعه ریگان با اشاره به انتخابات کشور آمریکا افزود: پیروز انتخابات در آمریکا هرکس که باشد، اقتدار ایران برایش درد آور است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه به دشمن دل نبندید، عنوان کرد: عدم اعتماد به دشمن و مقاومت در مقابل دشمن حقیقتا موفقیت ها ی زیادی در پیش دارد.

,

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد: اگر پیشرفت علمی کشور را می خواهید باید عقلانیت انقلابی داشته باشید، صحیح فکر کردن از عقلانیت انقلابی نشأت می‌گیرد.

,

رضا زاده افزود: استکبار ستیز بودن جوان های شجاع و غیور ایران اسلامی از عقلانیت انقلابی است.

,

امام جمعه ریگان با بیان اینکه مسئولان به فکر مشکلات اقتصادی و گرانی باشند، عنوان کرد: برای مردم تامین معیشت و مشکلات اقتصادی مهم است.

,

 

,

امام جمعه فاریاب: رفع تحریم های تسلیحاتی مدیون پیروزی های جبهه مقاومت است

, امام جمعه فاریاب: رفع تحریم های تسلیحاتی مدیون پیروزی های جبهه مقاومت است, امام جمعه فاریاب: رفع تحریم های تسلیحاتی مدیون پیروزی های جبهه مقاومت است,

خطبه های این هفته نماز جمعه فاریاب توسط حجت‌الاسلام رفیعی امام جمعه اقامه شد؛ خطیب نماز جمعه فاریاب ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله اعظم را تبریک گفت.

,

وی به رفع تحریم تسلیحاتی کشورمان اشاره و ابراز کرد: رفع این تحریم تسلیحاتی را مدیون پیروزی ها در عرصه مقاومت و در راس آنها حاج قاسم سلیمانی، تحمل سختی های ملت شریف در جنگ ناجوانمردانه اقتصادی می دانیم.

,

وی گفت :کشور ما از نظر صنایع دفاعی 85 درصد خود اتکا است،این رفع تحریم یک فرصت است برای کشورمان که آن 15 درصد صنعت دفاعی خودمان را تقویت کنیم واینکه در فروش اسلحه ارز وارد کشورکنیم، البته مواظب باشیم قطعا آمریکا شیطنت می کند و به اروپا هم اعتمادی نیست.

,

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد:باید از عقلانیت رحمانی و عقلانیت غربی و تحریف دوری کنیم و نگاه به نتیجه انتخابات آمریکا نداشته باشیم چرا که هرکس رئیس جمهور شود سیاست آنها نسبت به ما تغییر نمی کند.

,

خطیب نماز جمعه فاریاب در پایان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل اظهار کرد: شهر ما فاقد هلال احمر و امکانات پزشکی است لذا مردم برای مبارزه با بیماری کرونا حتما پروتکل ها را رعایت کنند و ستاد کرونا هم دارای برنامه باشد و با متخلفان برخورد کند و به تجمعاتی مثل عروسی ها نظارت داشته باشند.

,

 

,

امام جمعه رابر: وحدت در عرصه اقتصادی و علمی لازمه امروز جهان اسلام است

, امام جمعه رابر: وحدت در عرصه اقتصادی و علمی لازمه امروز جهان اسلام است, امام جمعه رابر: وحدت در عرصه اقتصادی و علمی لازمه امروز جهان اسلام است,

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تسلیت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت بقیه الله مهدی موعود (عج) گفت: عصرنورانی امامت امام عسکری با اینکه کوتاهترین دوران امامت ائمه هدی (ع) بود، یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آن، انتقال «عصر حضور» به «عصر غیبت» بود.

,

وی افزود: ازاین‌رو می‌توان گفت اصلی‌ترین راهبرد استراتژی دوران شش‌ساله امامت آن حضرت، برنامه‌ریزی دقیق در خصوص تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود، به همین جهت در بیانات آن امام بزرگوار روایات متعدد گفتمان ساز این فرهنگ مهدویت مشهود است.

,

امام جمعه رابر بیان کرد: حضرت عسکری (ع) روایتی از امام سجاد (ع) را باز روایی می‌فرمایند که موجز آن به این مضمون است «خداوند متعال به موسی علیه‌السلام فرمود: اگر می‌خواهی ثواب یک‌عمر عبادت در نامه عملت ثبت شود، مردم را با امام زمانشان آشنا کن!».

,

وی ادامه داد: از روایات متعدد چنین استفاده می شود ظهور امام زمان منوط به تربیت و ظهور نسل است.

,

خطیب جمعه رابر بااشاره به ویژگی های یک نسل منتظر از دیدگاه شهید مطهری عنوان کرد: نسل منتظر نسلی است که صالح هستند نه مصلح یکی از اصلی ترین تفاوت های صالح و مصلح در نسبت تعهد به مسئولیت اجتماعی تعریف می شود مصلح به جای انزوا و جامع گریزی، جامعه گزین با تجهیزات لازم آن هم تقوای الهی است.

,

وی تصریح کرد: تقوای الهی یعنی مجهز شدن به زره مقاوم در مقابل آسیب گناه و معصیت که انسان ها را از این لجن زار گناه و معصیت نجات دهد.

,

خطیب جمعه رابر بیان کرد: مصلح گوشه گیری ندارد سعی می کند آن انسان آلوده ای که در گناه و معصیت غرق شده او را نجات دهد از این کرشمه های شیطانی که پیرامون انسان است و از این رذایل اخلاقی که نفس را آلوده کرده؛ مصلح دنبال نجات انسان از این رذایل اخلاقی است.

,

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: مصلح می کوشد تا جامعه را به سعادت و خوشبختی و سیادت نائل کند اینها زمینه ساز ظهورامام زمان می شود.

,

وی با اشاره به 12 ربیع الاول ولادت حضرت رسول اکرم بنا به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت گفت: وحدت جهان اسلام راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

,

خطیب جمعه رابر افزود: امامین انقلاب اسلامی همواره به‌طور نظری و عملی، پیگیر تقریب و وحدت جهان اسلام بودند و تصریح داشتند: «ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم، واحد و مسلمان و برادر هستیم، اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان‌ها شود، یا جاهل است یا از کسانی است که می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند؛ قضیه شیعه و سنی اصلاً در کار نیست، ماهمه با هم برادریم.» .

,

وی با بیان اینکه وحدت جهان اسلام را می توان در عرصه های مختلفی شاهد باشیم تصریح کرد: وحدت در عرصه اقتصادی و علمی لازمه امروز جهان اسلام است که در تبادلات حوزوی، علمی و دانشگاهی و تحقیقی تا حدودی شکل گرفته است و باید افزایش یابد .

,

خطیب جمعه رابر ، وحدت در همکاری اجتماعی و امدادی رایکی دیگر از نیازهای امروز جهان خواند و افزود : کرونا ضعف غرب در مدیریت را نشان داد و باطن زشت و کریه غرب را هویدا کرد که در مقابل ایران زیباترین صحنه ها در جهان اسلام را پدید آورد.

,

وی افزود : ایران، پرچمدار مواسات مومنانه شناخته شد و یک الگوی راهبردی و تجربه بسیار خوب برای سایر کشور ها به اشتراک گذاشت .

,

 

,

امام جمعه راین: دعای فرج بدون عمل در جامعه بی ثمر است

, امام جمعه راین: دعای فرج بدون عمل در جامعه بی ثمر است, امام جمعه راین: دعای فرج بدون عمل در جامعه بی ثمر است,

حجت‌الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی امام جمعه راین در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر اظهار کرد: عصر امام حسن عسکری(ع) علی رغم کوتاه بودن دوران امامت ایشان یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آن هم انتقال عصر حضور به عصر غیبت بود.

,

امام جمعه راین گفت:این امام بزرگوار چند کار مهم برای راه اسلام ناب محمدی و تشیع انجام داده است ،یکی آن  که امام بعد خود را به خوبی معرفی کرد،حفظ این امامت کار بسیار مهمی بود که امام حسن عسکری(ع) به خوبی آن را انجام داد.

,

وی بیان داشت : دومین کار امام معصوم این بود که باید مردم را برای پذیرش امام زمان(عج) آماده کند، که مردم در دوره های بعد دچار گمراهی نشوند لذا این دو راهبرد نجات بخش را امام حسن عسکری(ع) در دوره خود انجام داد.

,

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: ما که در عصر امام زمان (ع) هستیم باید نسبت به امام خود معرفت داشته باشیم،بنده گمشده آن بنده ای است که امام زمان خود را نشناخته باشد و لذا به مرگ جاهیلیت مرده است.

,

وی با اشاره به کلامی از امام حسن عسکری(ع) گفت: اگر می خواهید به هلاکت نرسید باید به قول کلامی از قرآن کریم عمل کنید و امام زمان خود را به خوبی بشناسید.

,

وی خاطرنشان کرد: درخواست اول امام حسن عسکری (ع) امام شناسی بوده است و درخواست دوم دعا برای تعجیل امام زمان(عج) بنابراین دعا برای تعجیل امام زمان(عج) باید جلوه عملی داشته باشد،یعنی این دعا بدون عمل در جامعه بی ثمر است.

,

علیدادی سلیمانی گفت:ما باید در دوران غیبت برای امام زمان شاگرد تربیت کنیم،باید برای امام زمان بستر ظهور آماده کنیم و امام زمان را شاهد اعمال خود بدانیم و کسی که بی عمل دست به دعا بردارد انگار که خدا و امام خود را مورد تمسخر قرار داده است.

,

وی در پایان گفت: دعاهای همه ما باید در وهله اول جلوه عملی داشته باشد انجام واجباب و ترک محرمات و سوق دادن مردم به سوی امام زمان باعث تعجیل در ظهور امام مهدی(عج) می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه