اخبار داغ

ائمه جمعه اهل سنت شرق استان کرمان تأکید کردند؛

لزوم اتحاد مسلمانان جهان در مقابل استکبار/ وحدت شیعه و سنی در ایران الگویی برای دیگر ملل است

لزوم اتحاد مسلمانان جهان در مقابل استکبار/ وحدت شیعه و سنی در ایران الگویی برای دیگر ملل است
ائمه جمعه اهل سنت شرق استان کرمان با تأکید بر اینکه مسلمانان جهان از شرق تا غرب باید در مقابل استکبار و دشمنان متحد شوند، گفتند: وحدت بین شیعه و سنی از دیر باز در کشور ما زبانزد خاص و عام بوده و این مسئله الگویی مناسب برای دیگرکشورهای اسلامی و حتی دیگر ملل بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت پیامبر اسلام(ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی ره، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

مقام معظم رهبری در اجتماع مردم پاوه در تاریخ ۱۳۹۰/۰۷/۲۵ بیان کردند"یکی از ابزارهای همیشه مورد استفاده‌ی دشمنان ملتهای مسلمان برای اختلاف، مسئله‌ی اختلافات مذهبی، شیعه و سنی و از این قبیل بوده. دعوا درست کنند، اختلاف ایجاد کنند، برادران را به جان هم بیندازند، اختلافات را بزرگ کنند، برجسته کنند، موارد اشتراک و اتحاد را ضعیف کنند، کمرنگ کنند، یک چیز کوچک را بزرگ کنند، برجسته کنند؛ این همه نقاط اشتراک را که بین برادران سنی و شیعه هست، کوچک کنند، ضعیف کنند؛ این کاری است که دائم انجام گرفته است، الان هم دارد انجام میگیرد".

, ۱۳۹۰/۰۷/۲۵,

, ,

هفته وحدت از اقدامات مثبت جمهوری اسلامی است/ لزوم اتحاد مسلمانان جهان در مقابل استکبار

, هفته وحدت از اقدامات مثبت جمهوری اسلامی است/ لزوم اتحاد مسلمانان جهان در مقابل استکبار, هفته وحدت از اقدامات مثبت جمهوری اسلامی است/ لزوم اتحاد مسلمانان جهان در مقابل استکبار,

مولوی دلشاد نارویی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه وحدت و برادری نیاز همیشگی ما است و هفته وحدت تبلور این مهم است، گفت: وحدت بین شیعه و سنی مختص به یک هفته نیست.

,

امام جمعه اهل سنت شهرستان ریگان با بیان اینکه هفته وحدت از اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: در شرایطی که بیت المقدس قبله اول مسلمانان تحت تصرف و اشغال صهیونیسم است وحدت بیشتراحساس می شود.

,

وی با اشاره به آیه 64 سوره آل عمران اظهار کرد: شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند و ما نباید فریب مشرکان و دشمنان را بخوریم؛ بنابراین وظیفه علمای شیعه و سنی سنگین تر است.

,

مولوی دلشاد خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که دشمن قصد ایجاد اختلاف دارد، وحدت بین شیعه و سنی ضروری تر خواهد بود؛ بنابراین مسلمانان جهان از شرق تا غرب باید در مقابل استکبار و دشمنان متحد شوند.

,

, ,

وحدت شیعه و سنی در ایران الگویی برای دیگر ملل است

, وحدت شیعه و سنی در ایران الگویی برای دیگر ملل است , وحدت شیعه و سنی در ایران الگویی برای دیگر ملل است,

مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه وحدت، هم صدایی، هم گرایی و باهم بودن امر و مقوله ای مهم و به نوعی تعیین کننده در تمامی زمینه ها یک جامعه موفق است، گفت: جوامع بشری در دنیای امروز پیشرفت خود را مدیون وحدت هم هستند و جوامع اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

,

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم بارها به امر وحدت تأکید و اشاره کرده است و نبی رحمت صلوات الله علیه نیز در ابتدای شکل گیری اسلام ناب محمدی بین یاران خود وحدت و برادری ایجاد کردند.

,

وی تأکید کرد: وحدت بین شیعه و سنی از دیر باز در کشور ما زبانزد خاص و عام بوده و این مسئله الگویی مناسب برای دیگرکشورهای اسلامی و حتی دیگر ملل بوده است.

,

مولوی شهیکی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور که به اصطلاح قدرت های پوشالی جهان همه توان و پتانسیل خود را برای بر زمین زدن جمهوری اسلامی و تفرقه بین امت اسلامی به کاربسته اند؛ وحدت بین شیعه و سنی در داخل کشور یکی از ضروری ترین امور مربوطه است؛ چرا که تمام سیاست ها و ددمنشی‌های دشمن به در بسته خورده است و آنان به سیاست استعمار پیر که همان تفرقه اندازی است، روی آورده اند.

,

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج افزود: وحدت بین امت امری ضروری و ازاهم واجبات است و اهل تشیع و سنت حول مشترکات خود که بی حد و شمار است باید ایستاده و از تفرقه و اختلاف نظرهای واهی و غیر سازنده دوری کرده و حول پرچم واحد اسلام، صف واحد و مشترکی در مقابل دشمنان اسلام باشند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: بارها مشاهده کرده ایم که برای دشمنان شیعه و سنی تفاوتی ندارد و هدف آنان نابودی اسلام در سراسر پهنه گیتی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه