اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

زمینه‌سازان تعطیلی پروژه های سینما و تلویزیون چه می‌خواهند؟/ «دلسوزی یا باج خواهی» عده ای منفعت طلب!

زمینه‌سازان تعطیلی پروژه های سینما و تلویزیون چه می‌خواهند؟/ «دلسوزی یا باج خواهی» عده ای منفعت طلب!
در نگاه نخست، شاید دادن بیانه های تعطیلی پروژهای تصویری از روی دلسوزی و صرف حفظ سلامت بازیگران و عوامل تولید داده شده است؛ ولی خبرهای «درگوشی» حکایت از داستان و ماجرای پشت پرده دیگری دارد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها خبر و قصه تکراری اهالی فرهنگ و هنر، بدون شک تعطیلی های مکرر سینماها و مراکز فرهنگی در این روزها و ماه های کرونایی است که منجر به ورشکستگی و یا بلاتکلیفی اکثر مدیران این مراکز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وقتی از سوی ستاد ملی مبازره با کرونا دستور تعطیلی چند باره فعالیت های فرهنگی هنری داده می شود، از طرفی باید به فکر معیشت این افراد نیز باشیم؛ چرا که اکثر سینماگران، تئاتری ها و اهالی موسیقی شغلی رسمی برای آن ها تعریف نشده تا مشکلات بیکاری این چند ماهه آن ها به نحوی با بیمه برطرف شود. از سویی عدم استقبال مردم برای رفتن به سینما و تئاتر حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام مجاز، عملا این پروژها و مراکز را به تعطیلی کشانده است.

,

در این بین اهمیت و جایگاه تلویزیون در ایام کرونا بیش از گذشته به چشم می آید؛ رسانه ملی با پخش برنامه ها و سریال های متعدد در این روزها وظیفه بیشتری در قبال سرگرمی مردم برعهده دارد.

,

سعید نمکی وزیر بهداشت، در نامه‌ای به دکتر علی‌عسکری رئیس رسانه ملی با توجه به ضرورت نیاز شبکه‌های مختلف به تولید برنامه‌ها و سریال‌های سرگرم‌کننده و ترغیب مردم به خانه ماندن، بر تولید سریال‌های جدید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و آن را در شرایط کرونا تاثیرگذار و مفید دانست.

, سعید نمکی وزیر بهداشت، در نامه‌ای به دکتر علی‌عسکری رئیس رسانه ملی با توجه به ضرورت نیاز شبکه‌های مختلف به تولید برنامه‌ها و سریال‌های سرگرم‌کننده و ترغیب مردم به خانه ماندن، بر تولید سریال‌های جدید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و آن را در شرایط کرونا تاثیرگذار و مفید دانست.,

پیش از این نیز رئیس‌جمهور بر لزوم ساخت برنامه‌های جدید و سرگرم‌کننده در رسانه ملی در شرایط کرونا تاکید کرده بود.

,

با شروع موج سوم کرونا و شیوع بیشتر این بیماری در جامعه و اخبار متعدد از ابتلای برخی بازیگران و عوامل تولید فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، هیات مدیره خانه سینما، شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، شورای مرکزی کانون کارگردانان در بیانه هایی خواستار تعطیلی هرچه زودتر تمام پروژه های تصویری شدند.

,

از طرفی برخلاف نظر خانه سینما و مراکزی که شروع به دادن بیانه های مختلف کرده اند، اگر پروژه ها و سریال های مختلف تلویزیونی که با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی سر صحنه مشغول به کاراند، متوقف شوند، برای مردمی که در خانه تنها سرگرمی شان دیدن همین سریال ها و برنامه هاست، داستان ویژه ای تدارک دیده ایم؟ علاوه بر سرگرمی مردم، معیشت بسیاری از بازیگران و عوامل تولید همین برنامه ها نیز با تعطیلی این سریال ها به خطر می افتد.

, از طرفی برخلاف نظر خانه سینما و مراکزی که شروع به دادن بیانه های مختلف کرده اند، اگر پروژه ها و سریال های مختلف تلویزیونی که با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی سر صحنه مشغول به کاراند، متوقف شوند، برای مردمی که در خانه تنها سرگرمی شان دیدن همین سریال ها و برنامه هاست، داستان ویژه ای تدارک دیده ایم؟ علاوه بر سرگرمی مردم، معیشت بسیاری از بازیگران و عوامل تولید همین برنامه ها نیز با تعطیلی این سریال ها به خطر می افتد.,

برخی از بازیگران و کارگردان های سینما و تلویزیون نیز نظرات متفاوتی با بیانیه های خانه سینما داشتند؛ امین زندگانی، بازیگر سینما و تلویزیون دراین خصوص اظهار داشت: « وقتی وارد جنگی ویروسی به نام کرونا می‌شویم و این توقع که تولید محتوای فرهنگی را تعطیل کنیم خنده‌دار و به دور از دوراندیشی و عقل سلیم است. مثل این می‌ماند که به کادر درمانی و پزشکی بگوییم کارتان خطرناک است و بروید خانه و کار نکنید. الان وقت جنگیدن ما است و سپاه بهداشت و درمان در یک خط و سپاه فرهنگی در خط دیگر موظفند مردم و هموطنان عزیزی که در دوران قرنطینه خودخواسته و قرنطینه اعلام شده در خانه بمانند را سرگرم کنند.»

, امین زندگانی,

, ,

زندگانی در ادامه می گوید: « این زکات آن روزهایی است که ما در رفاه و امنیت کامل داشتیم از شهرت‌مان استفاده می‌کردیم و از اینکه در شغلی که دوست داریم فعالیت و کار می‌کنیم لذت می‌بردیم. شاید خیلی‌ها به حرف‌های من واکنش نشان دهند و بگویند حرف شاید احمقانه‌ای است اما من فکر می‌کنم ارزش مادیات آنقدری نیست که بخواهیم صرفاً به خاطر پول، وارد این خطر جانی بشویم. »

, . ,

منوچهر هادی، کارگردان سینما و تلویزیون نیز بعد از بیانیه چند صنف خانه سینما و درخواست توقف فیلمبرداری‌ها تا پایان پیک کرونا گفت: «از گوشه و کنار صحبت از تعطیلی پروژه های سینمایی، نمایش خانگی و تلویزیونی می‌شود. به بهانه دلسوزی و نگرانی برای اهالی فیلم و سریال. کسانی که توصیه می کنند کارها متوقف شود، آیا تمهیدی برای معیشت عوامل سینما و... هم در نظر گرفته اند؟ آیا فکر می‌کنید ما نگران جان و سلامتی خود نیستیم. آیا از سینماگران اگر کسی مبتلا به کرونا شده و یا از دنیا رفته او را به زور سر کار آورده اند یا تهدید شده اند؟

, منوچهر هادی,

, ,

نخیر همه این عزیزان عقل و شعور دارند و به خواست و میل خودشان هست که کار می‌کنند و اکثر آنها مجبورند برای گذران زندگی و معیشتشان در این شرایط هولناک سلامت خودشان را به خطر بیندازند و کار کنند.

, .,

عزیزان دلسوز اول مسایٔل مالی هنرمندان حوزه تصویر را حل کنید بعد پیشنهاد تعطیلی پروژه ها را بدهید. البته که این وظیفه دولت و مسیٔولین هست ولی از آنجا که ایشان هیچ مسیٔولیتی جز توصیه به زدن ماسک ندارند، که آن را هم باید خودمان خریداری کنیم بیخیالشان می‌شویم، یعنی شدیم، مدتهاست. پس ما را به حال خودمان بگذارید اگر هم عمرمان به دنیا نبود، نبود مگر مهم است؟ »

,

در نگاه نخست، شاید دادن بیانه های تعطیلی پروژهای تصویری از روی دلسوزی و صرف حفظ سلامت بازیگران و عوامل تولید داده شده است؛ ولی خبرهای «درگوشی» حکایت از داستان و ماجرای پشت پرده دیگری دارد.

, در نگاه نخست، شاید دادن بیانه های تعطیلی پروژهای تصویری از روی دلسوزی و صرف حفظ سلامت بازیگران و عوامل تولید داده شده است؛ ولی خبرهای «درگوشی» حکایت از داستان و ماجرای پشت پرده دیگری دارد.,

متاسفانه برخی بازیگران و کارگردان های سینما و تلویزیون به بهانه کرونا، برای حضور در پروژه ها و سریال های تلویزیونی دستمزد بالاتری از رسانه ملی طلب می کنند و اصطلاحا دارند از آب گل آلود ماهی می گیرند. حتی برخی از همان کارگردان هایی که خواستار تعطیلی پروژه ها شده اند، با مراجعه به مدیران تلویزیون پیشنهاد ساخت سریال با برآوردهایی دو سه برابر گذشته داده اند. شاید پشت پرده دلسوزی این بیانه ها، در عمل باج خواهی عده ای است که این وسط فقط به فکر پرکردن جیب خودشان هستند.

, متاسفانه برخی بازیگران و کارگردان های سینما و تلویزیون به بهانه کرونا، برای حضور در پروژه ها و سریال های تلویزیونی دستمزد بالاتری از رسانه ملی طلب می کنند و اصطلاحا دارند از آب گل آلود ماهی می گیرند. حتی برخی از همان کارگردان هایی که خواستار تعطیلی پروژه ها شده اند، با مراجعه به مدیران تلویزیون پیشنهاد ساخت سریال با برآوردهایی دو سه برابر گذشته داده اند. شاید پشت پرده دلسوزی این بیانه ها، در عمل باج خواهی عده ای است که این وسط فقط به فکر پرکردن جیب خودشان هستند.,

انتهای پیام/

,

مصطفی پورکیانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه