اخبار داغ

میزان نامعلوم مشارکت آمریکایی ها در انتخابات/

آمارهای ضد و نقیض در مورد مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات سنا/چرا میزان مشارکت اعلام نمی‌شود؟

آمارهای ضد و نقیض در مورد مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات سنا/چرا میزان مشارکت اعلام نمی‌شود؟
انتخابات سنا در واقع "نه " مردم آمریکا به سیاستمداران در جواب تندروی ها و دخالت های سیاستمداران در امور سایر کشور ها بوده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حزب جمهوری‌خواه آمریکا با پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور توانست کنترل مجلس سنای این کشور را در دست بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ به این سو است که جمهوریخواهان کنترل مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را در دست گرفته‌اند.

,

میچ مک‌کانل، سناتور جمهوریخواه به جای هری رید دموکرات، از این پس رهبری سنا را به عهده خواهد داشت. آقای مک‌کانل توانست رقیب دموکرات خود را شکست دهد و پس از اعلام پیروزی‌اش گفت "مردم دیگر به این دولت، اعتماد ندارند."

,

محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا نیز با رسیدن به حدود ۴۰ درصد، به پایین‌ترین سطح خود از ابتدای ریاست جمهوری‌ او رسیده و این امر در شکست دموکرات‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

,

جمهوریخواهان در این دوره از انتخابات از این مساله نهایت استفاده را کردند و در تبلیغات انتخاباتی به نارضایتی از آقای اوباما و سیاست‌هایش اشاره کردند و گفتند که این انتخابات، همه‌پرسی برای مقبولیت آقای اوباماست.

,

بر اساس این گزارش و مطابق برخی نظرسنجی‌ها در انتخابات 4 نوامبر میزان مشارکت حتی از 37 درصد پیشین در انتخابات سال 2010 نیز کم‌تر خواهد بود.

, بر اساس این گزارش و مطابق برخی نظرسنجی‌ها در انتخابات 4 نوامبر میزان مشارکت حتی از 37 درصد پیشین در انتخابات سال 2010 نیز کم‌تر خواهد بود.,

, ,

نظرسنجی موسسه پیو نیز نشان می‌دهد بیکاری، عدم بهبود وضعیت اقتصادی، افشای برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا و احتمال مداخله نظامی جدی‌تر امریکا در جنگ‌های خاورمیانه، میلیون‌ها امریکایی به ویژه جوانان را که سال‌های 2008 و 2012 به اوباما رای داده بودند، نسبت به وی بدبین کرده است.

,

در حال حاضر و با گذشت ساعت‌ها از اعلام رسمی نتایج انتخابات ، هنوز میزان مشارکت در انتخابات سنا اعلام نشده است ولی بر اساس نظرسنجی ها این مشارکت حتی شاید به 20درصد رسیده است.

, در حال حاضر و با گذشت ساعت‌ها از اعلام رسمی نتایج انتخابات ، هنوز میزان مشارکت در انتخابات سنا اعلام نشده است ,

کشوری که در طول تاریخ ادعای دموکراسی کرده است و همواره انتخابات دیگر کشورها را زیر سوال می‌برد،‌ این روزها خود گرفتار یک بحران شده است که می‌توان نام آن را بحران مشارکت مردم در انتخابات نام گذاشت.

,

این میزان مشارکت نشان می دهد برخلاف آنچه که آمریکا ادعا می کند، مردم این کشور اعتقادی به دولت خود نداشته و نسبت به عملکرد سیاستمداران آمریکا بی اعتماد هستند.

,

سیاست‌های اخیر در آمریکا که باعث جنگ افروزی در دنیا شده است و از طرف دیگر مردم را با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو کرده است یکی از مهمترین دلایلی است که مردم آمریکا نسبت به سیاست‌های کشور خود بی اعتنا شده اند.

,

روی کار آمدن جمهوری خواهان نیز نتوانسته است مشکلات مردم را حل کند و بی اعتمادی مردم به جمهوری خواهان به اندازی دموکرات‌هاست؛ چرا که میزان مشارکت مردم در این انتخابات به پایین ترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است.

,

, ,

تبعیض نژادی در آمریکا که سالانه صدها نفر قربانی در این کشور داشته است یک دیگر از دلایل بی اعتمادی مردم و مشارکت اندک آنها در انتخابات بوده است.

,

تلاش‌های سیاستمداران امریکایی برای جلب رضایت مردم بی ثمر بوده است و تا کنون نتوانسته اند میزان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهند.

,

اگرچه در ظاهر جمهوری خواهان تندرو تر از دموکرات‌ها هستند اما نتایج این انتخابات و مشارکت اندک مردم در انتخابات سنا نشان می دهد سیاستمداران آمریکایی مسیر تندروی را در پیش گرفته اند و فرقی نمی کند که دموکرات باشند یا جمهوری خواه.

,

این در حالی است که امریکا طی سال های گذشته بیشتر از هر زمان دیگر در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرده و رفتارهای دیگر کشور ها که مخالف سیاستهای آمریکا در دنیا باشد را تندروی می دانند.

,

نتایج این انتخابات تا کنون نشان می‌دهد که نتایج دموکراسی غربی چیزی جز بی اعتمادی مردم نسبت به سیاست‌های این کشور را در پی نداشته است و اگر این دموکراسی نمود عملی داشت نتیج مثبت آن را در این انتخابات نشان می داد و مردم حداقل به اندازه دوره‌های قبل در این انتخابات مشارکت می‌کردند.

,

انتخابات سنا در واقع "نه " مردم آمریکا به سیاستمداران در جواب تندروی ها و دخالت های سیاستمداران در امور سایر کشور ها بوده است.

,

در واقع مسئولان آمریکایی با عدم انتشار میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس سنا، به دنبال مدیریت جریان خبری مشارکت کم مردم در انتخابات سنا هستند.

,

مشارکت اندک مردم در انتخابات سنا برگ دیگری در کارنامه سیاسی آمریکا است که افتضاحی دیگر را برای آنها رقم زده است و دست سیاستمداران دیگر برای مردم آمریکا رو شده است.

,

اگر مسئولان آمریکایی ادعای دموکراسی داشته و صادقانه با مردم خود صحبت‌می کنند چرا میزان مشارکت مردم در این انتخابات را بیان نمی کنند و با مدیریت خبر بیشتر بر روی کاهش محبوبیت اوباما میان مردم مانور می دهند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه