اخبار داغ

در جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری یزد مطرح شد

حمایت بسیج علمی یزد از 30 طرح و پروژه/ تشکیل۱۳ کارگروه در خانه نخبگان بسیج

حمایت بسیج علمی یزد از 30 طرح و پروژه/ تشکیل۱۳ کارگروه در خانه نخبگان بسیج
میرقانعی رئیس سازمان بسیج علمی یزد گفت: به طور متوسط بسیج علمی استان یزد سالانه از قریب به ۳۰ پروژه و طرح حمایت مادی و معنوی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از یزدرسا؛ رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد شب گذشته در اختتامیه جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری یزد با تبریک هفته بسیج گفت: جشنواره جهادگران علم و فناوری یزد با هدف شناسایی و ترویج فرهنگ جهاد علمی و الگوسازی و ایجاد خودباوری در جامعه فرهیختگان برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا؛,
 
,
سیدمحمد میرقانعی اظهار داشت در دستورات دینی ما بسیار سفارش به علم و علم آموزی شده است. بر همین اساس امام خمینی (ره) تاکیدات بسیاری در این زمینه داشتند و معتقد بودند که پیشرفت با اعتماد به خود میسر می شود.
,
 
,
وی گفت: رهبر انقلاب نیز در همین راستا می فرمایند که بسیج باید جلوتر از بقیه وارد مباحث علمی ‌شود. همچنین اولین توصیه ایشان در گام دوم انقلاب به جامعه و بخصوص جوانان بحث علم و پژوهش است.
,
 
,
 وی در ادامه افزود: بسیج علمی و پژوهشی در سال ۸۷ به منظور شبکه سازی و منسجم سازی فعالیت اقشار مختلف دانشور در بسیج تاسیس شد.
,
 
,
این مقام مسئول تاکید کرد: خوشبختانه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان برخوردار هستیم. موسسه شهید الله دادی در مجموعه بسیج با سابقه ۱۰ ساله در یزد فعالیت می‌کند. همچنین یکی از سرمایه‌های ما خانه علمی نخبگان بسیج است.
,
 
,
میرقانعی اضافه کرد: 24 پایگاه علمی در استان یزد ظرفیت بسیار ارزنده‌ای را شکل داده اند. همچنین وجود ۷۰ هزار دانشجو در استان یزد فرصت های بسیاری را در اختیار بسیج علمی قرار داده است. از سوی دیگر وجود مراکز علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان بسیار یکی دیگر از ظرفیت های استان یزد است.
,
 
,
 وی گفت: مراکز رشد خلاقیت و نوآوری که محلی برای تحقق ایده ها و  ساخت نمونه اولیه است می‌توانند به افراد و گروه‌های مختلف کمک کنند تا بتوانند در ادامه به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.
,
 
,
میرقانعی با اشاره به حمایت از طرح های نخبگان و محققین اظهار کرد: به طور متوسط بسیج  علمی استان یزد  سالانه  از قریب به ۳۰ پروژه و طرح حمایت مادی و معنوی می کند.
,
 
,
 
,
 
,
تشکیل۱۳ کارگروه در خانه نخبگان بسیج علمی استان یزد
, تشکیل۱۳ کارگروه در خانه نخبگان بسیج علمی استان یزد, تشکیل۱۳ کارگروه در خانه نخبگان بسیج علمی استان یزد,
 
,
 محسن حکیمی رئیس خانه نخبگان بسیج علمی استان یزد نیز در  این مراسم اظهار داشت: لازم است بسیج در پیشرفت علمی کشور همت ویژه‌ای داشته باشد.  البته تا کنون اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز جای کار وجود دارد.
,
 
,
وی با اشاره به راه اندازی  ۱۳ کارگروه در این مجموعه اظهار کرد: اقشار مختلف می توانند با عضویت در این کارگروه ها در خانه نخبگان بسیج به ایفای نقش بپردازند.
,
 
,
حکیمی بیان داشت: به عنوان مثال در استان یزد یزد ۵۵ هزار بیکار وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما همین مساله است. لذا در کارگروه اشتغال به دنبال این هستیم تا بستری را ایجاد کنیم که در سال‌های آینده این تعداد به حداقل برسد.
,
 
,
عضو هیات علمی دانشگاه یزد تصریح کرد: رویداد کارآفرینی ویژه دانش آموختگان نیز یکی از اقداماتی است که صورت گرفته تا دانش آموختگان در آستانه فارغ التحصیلی خودشان یک شغل ایجاد کرده و در آن به فعالیت بپردازند.
,
 
,
 وی با اشاره به اهمیت بحث معادن در استان یزد اظهار کرد: استان یزد یکی از استان صاحب معادن فراوان است و چالش خام‌فروشی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا اقدامات عملیاتی و هدف محور برای این مساله در کارگروه معدن در نظر گرفته شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه