اخبار داغ

رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان مطرح کرد؛

بسیج در جامعه پزشکی یعنی نادیده گرفتن خود و خدمت به همنوع/ دعای خیر بیماران بی بضاعت جبران مافات می کند

بسیج در جامعه پزشکی یعنی نادیده گرفتن خود و خدمت به همنوع/ دعای خیر بیماران بی بضاعت جبران مافات می کند
احمدی نژاد متخصص بیهوشی و فلوشیپ ICU گفت: من اعتقاد دارم اگر دعای خیر بیماران بدرقه راهمان باشد همان مبلغ کمی که از بیمارستان دریافت می کنیم جبران مافات می کند و انسان از زندگی لذت می برد و اما کسانی که تنها هدفشان کسب در آمد باشد آن رضایت قلبی از زندگی را نخواهند داشت و این را من به عینه دیده ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی احمدی نژاد متخصص بیهو شی و فلوشیپ ICU و عضو بسیج جامعه پزشکی در گفتگو با راه آرمان، به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: در حقیقت بنیان و اساس بسیج یاری رساندن به محرومان چه از لحاظ مالی، علمی، امنیتی  و خدماتی  می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: بسیج در تمامی زمینه های آموزشی، خدماتی، امنیتی و پزشکی وارد می شود.

,

رئیس بیمارستان باهنر کرمان افزود: برای بسیج جامعه پزشکی، راهبردهایی تعریف شده که از جمله بحث آموزش مردم در زمینه بیماری های مختلف چه در بحث ویزیت جراحی و ارجاع بیماران و تخفیفاتی که بایستی داده شود، اما همه اینها مستلزم این است که نهادهای دیگر با بسیج جامعه پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

,

احمدی نژاد در ادامه بیان کرد: ابتدای فعالیت خود را در مناطقی از جمله کهنوج شروع کردم که حتی آب لوله کشی نداشت، طرحی برای مبارزه با مالاریا ارائه دادم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

,

وی ادامه داد: بعد از آن به مدت یکسال در شهرستان بردسیر به عنوان متخصص بیهوشی و سپس به دلیل گرایش فوق تخصصی  در شهرستان کرمان در حال فعالیت هستم.

,

متخصص بیهو شی و فلوشیپ ICU در رابطه با پذیرش بیماران کم بضاعت به خبرنگار ما گفت: پذیرش چنین بیمارانی در بهداشت و درمان تعریف شده است و کلا این مسیر راهکار دارد و افرادی که مراجعه می کنند اگر واقعا تحت پوشش کمیته امداد باشند خود اداره هزینه ها را تقبل می کند همچنین بیمارستان درصدی از فرانشیز را به آنان تخفیف می دهد این افراد شناخته شده اند.

,

احمدی نژاد تصریح  کرد: اما بیمارانی که بدون هیچگونه پوششی مراجعه می کنند به دو دسته تقسیم می شوند.

,

رئیس بیمارستان شهید باهنر گفت: بیمارانی که اورژانسی هستند از ابتدای بدو ورود تا ارائه کلیه خدمات از آنها مطالبه مالی صورت نمی گیرد، اما در هنگام تسویه صورت حسابی در اختیارشان قرار می گیرد که اگر قادر به پرداخت نباشند به بخش مددکاری بیمارستان معرفی شده که وظیفه آن تخفیف و معرفی بیمار به نهادهای خیریه ای که افراد بی بضاعت را پوشش می دهند می باشد و یا نهایتا اگر محرز شود که شرایط مالی بیمار بسیار بغرنج است به کمیته امداد معرفی می شود.

,

عضو بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به این سوال که بسیج را از لحاظ علم پزشکی چگونه تعریف می کنید، گفت: بسیج به معنای کلی یک سیل خروشان رو به جلو است که در تمامی زمینه ها دیده می شود، یعنی نادیده گرفتن خود و کمک به دیگران، این در علم پزشکی دقیقا شامل این مسئله می شود .

,

احمدی نژاد تصریح کرد: در بحث کرونا می بینیم که تمامی پرسنل درمان بطور مکرر مبتلا شده اما با این همه جان خود را کف دست گذاشته و همچنان در بخش کرونا مشغول به خدمت هستند.

,

وی افزود: این تفکر بسیجی حاکم است و پزشکان خود را برای خدمت به مردم نادیده می گیرند و تمام هم و غمشان کمک به همنوعان است.

,

رئیس بیمارستان شهید باهنر ابراز کرد:در  سال 77  در پزشکی عمومی فارغ التحصیل شدم و سال 82 متخصص بیهوشی و نهایتا در سال 86 فوق تخصص ICU را دریافت کرده و هم اکنون نیز در بیمارستان باهنر مشغول به ارائه خدمات می باشم.

,

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: قبل از اینکه عضو بسیج شوم می دانستم که یک پزشک متعهد است که بدون چشم داشتی نسبت به بیمار خود باید به او خدمت کند.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از افتخارات من این است که در تمام مدت 29 سال در بیمارستان دولتی کار کردم، افزود: به هر حال وظیفه ما کمک به همنوع است با توجه به اینکه در کنار آن درآمدی نیز از بخش دولتی دریافت می کنم همین من را بس است.

,

متخصص بیهوشی و فلوشیبICU  در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای برای برخی از پزشکانی که در این شرایط کرونایی غیر اخلاقی با بیماران برخورد می کنند، دارید، اذعان کرد: در تمام اقشار این قضیه غیر اخلاقی دیده می شود حتی در آموزش و پرورش که جزو پاکترین نهاد است برخی از معلمان ممکن است با شاگردان خود بداخلاقی کنند و جامعه پزشکی نیز از این مسئله مستثنی نیست منتهی خواسته ای که مردم از جامعه پزشکی دارند معقول و منطقی است .

,

احمدی نژاد، با بیان اینکه در تاریخ پزشکی به پزشک به عنوان یک حکیم نگاه می شد، عنوان کرد:پزشکانی که در سیستم دولتی کار می کنند همگی آنها هدفشان خدمت کردن به مردم است و عده محدودی هستند که مثل تمام اقشار دیگر دنبال کسب درآمد نامشروع هستند.

,

وی تصریح کرد: من اعتقاد دارم اگر دعای خیر بیماران بدرقه راهمان باشد همان مبلغ کمی که از بیمارستان دریافت می کنیم جبران مافات می کند و انسان از زندگی لذت می برد و اما کسانی که تنها هدفشان کسب در آمد باشد آن رضایت قلبی از زندگی را نخواهند داشت و این را من به عینه دیده ام.

,

عضو بسیج جامعه پزشکی در انتها به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: چون در بخش ICU  کار می کنم بیماری داشتم که پدر مسنی از اطراف کرمان و کم بضاعت بود به او کمک کردم تا زمان ترخیص دخترش یک هدیه ای به من داد که در ابتدا درخواست او را رد کردم اما او اصرار کرد  و گفت این هدیه را خودم دوخته ام و دوست دارم که شما آن را قبول کنید و من آن را قبول کردم آن هدیه یک پته کوچکی بود که دخترک بادستان خودش دوخته بود که برای من بسیار ارزشمند است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه