اخبار داغ

در گفت و گویی عنوان شد؛

جهاد شاگردان مکتب حاج قاسم در رفع محرومیت/ از بازاریابی محصولات روستا تا فرستادن جوانان به خانه بخت

جهاد شاگردان مکتب حاج قاسم در رفع محرومیت/ از بازاریابی محصولات روستا تا فرستادن جوانان به خانه بخت
گروه جهادی مکتب سلیمانی که فعالیت خود را از اواخر سال 1398 آغاز کرده است در زمینه های مختلف محرومیت زدایی از قطع دست دلالان در فروش محصولات روستاییان تا تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند اقدام کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم شکوهی مسئول گروه جهادی مکتب سلیمانی در گفتگو با راه آرمان در رابطه با فعالیت های این گروه جهادی گفت: اواخر دی ماه سال ۱۳۹۸ به همراه جمعی از دوستان گروه جهادی را با هدف خدمت رسانی به افراد نیازمند و آسیب دیده تشکیل دادیم،در عرصه های مختلف سیل زدگی،پزشکی،اقتصادی واشتعال زایی خدمات رسانی و اقداماتی داشته ایم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی بیان کرد: پس از سیل زهکلوت با راه‎اندازی آشپزخانه به مدت یک ماه هر روز بین مردم غذای گرم و آب معدنی توزیع شد، در مجموع طی یک ماه پس از وقوع سیل گروه جهادی مکتب شهید سلیمانی یازده روستا را تحت پوشش خدمات خود قرار داد.

,

شکوهی اظهار کرد: پس از سیل قلعه‌گنج با سیل سیستان و بلوچستان مواجه شدیم و بلافاصله چند موکب در شهرستان‎های جنوب کرمان راه ‎اندازی و پس از جمع‎آوری کمک‎های مردمی به مدت یک ماه آخر هر هفته آن‌ها را به استان سیستان و بلوچستان اعزام می‎کردیم.

,

مسئول گروه جهادی مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: اوایل شیوع ویروس کرونا گروه جهادی مکتب شهید سلیمانی با راه ‎اندازی کارگاه تولید ماسک  حدود ده هزار ماسک توزیع کرد و همچنین محلول ضد عفونی ‎کننده را جهت گندزدایی معابر و مساجد در اختیار معتمدین پنج شهرستان جنوبی قرار دادیم.

,

وی گفت: با کمک خیران به منظور درآمدزایی گروه جهادی، یک کارگاه بلوک ‎زنی در شهر فاریاب احداث کردیم، درآمد حاصل از این کارگاه جهت امورات معیشتی، عمرانی، فرهنگی و حتی ترک اعتیاد می باشد.

,

شکوهی با اشاره به دیگر فعالیتهای عام المنفعه ای نگروه جهادی بیان کرد : تاکنون در زمینه درمان بیماران قلبی که هزینه هر عمل جراحی بیش از پانزده میلیون تومان است، سه نفر را  به بیمارستان شهید رجایی تهران اعزام کردیم.

,

وی افزود: اخیراً نیز آیین ازدواج آسان برای سه زوج یتیم از شهرستان‎های فاریاب، کهنوج و رودبار را در جوار مزار شهدای گمنام کهنوج برگزار کردیم هزینه اولیه برگزاری این جشن دوازده میلیون تومان بود که توسط یک زوج قمی اعطا شد، و در نهایت مجموع کمک‎های مردمی و خیران به چهل میلیون تومان رسید که با این پول برای هر کدام از این زوج‎ها یک دستگاه یخچال، گاز، آبگرمکن و تخته فرش با هزینه ده میلیون تومان خریداری شد.

,

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی ابراز کرد: ما بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی برای  زنانی  که با استفاده از برگ‎های درخت نخل، کلاه، سبد و جاروی حصیری درست کرده و یا فرش و گلیم می‎بافند، انجام می‎دهیم به عنوان مثال دلالان در روستا‌ها سبد‌های حصیری را تنها شش هزار تومان از مردم می‎خریدند، اما ما توانستیم با حذف دلالان آن‌ها را تا سی هزار تومان به فروش برسانیم.

,

شکوهی گفت: در حال حاضر نیز احداث سه واحد مسکونی با بلوک و سقف سبک برای افراد بی ‎سرپرست در دست اقدام است که یکی از این افراد یک مادر ۶۰ ساله با پنج فرزند بوده که در کپر زندگی می‎کنند، هیچ کدام از افراد این خانواده دارای مدارک هویتی و شناسنامه نیستند به همین دلیل شامل کمک‎های کمیته امداد و بنیاد مسکن نمی‎ شوند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه