اخبار داغ

کم توجهی به رسالت پرورشی موجب آسیب رفتاری دانش آموزان میشود

کم توجهی به رسالت پرورشی موجب آسیب رفتاری دانش آموزان میشود
مبلّغ بین‌الملل و پژوهشگر علوم دینی گفت:کم‌توجهی معلمان به رسالت پرورشی را یکی دیگر از آسیب‌هایی دانست که رفتار دانش‌آموزان را تحت‌الشعاع قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسمت وسو،حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری‌ سهروردی، مبلّغ بین‌الملل و پژوهشگر علوم دینی  با تأکید بر اینکه نظام رفتار، گفتار و پندار انسان تحت تأثیر پیام‌های سمپاتیک و پاراسمپاتیک قرار می‌گیرد، گفت: این در حالی است که برای ایجاد تأثیرات فرهنگی در قشر کودک و نوجوان امروز، ما تنها بر مؤلفه‌های سمپاتیک یا مستقیم همچون معلم، روحانی، مسجد یا مربی تمرکز کرده و از تأثیرات مؤلفه‌های پاراسمپاتیک یا غیر مستقیم غافل بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمت وسو,

وی افزود: باید توجه داشت که نوع پوشش، گفتار و رفتارهای عناصری همچون گروه هم‌سالان و یا هم‌کلاسی‌های مدرسه و حتی نوع مبلمان مدارس به عنوان مؤلفه‌های غیر مستقیم و پاراسمپاتیک بر نوجوان و کودک امروز بسیار مؤثر است و سبب ایجاد تغییرات در رفتار و منش او می‌شود.

,

این پژوهشگر علوم دینی با تأکید بر اینکه متأسفانه ما در تحلیل پیام‌های پاراسمپاتیک کم‌کاری کرده‌ایم، اظهار کرد: نباید از این نکته نیز غافل شویم که اثرگذاری پیام‌های مستقیم، سریع ولی زودگذر است و در مقابل، پیام‌های غیرمستقیم دیر اثر می‌گذارند ولی ماندگاری بیشتری دارند.

,

فراموشی رسالت پرورشی دربرخی مدارس

, فراموشی رسالت پرورشی دربرخی مدارس,

وی بیان کرد: متأسفانه برخی معلمان با تمرکز بر آموزش، رسالت پرورشی خود را فراموش کرده و فرصت آنالیز رفتار دانش‌آموزان را از خود صلب کرده‌اند و لذا معیارهای خوبی و بدی در مدارس تنها ملاک‌های آموزشی و کسب نمره شده است، در حالیکه معلم باید خود را درگیر بررسی آسیب‌های رفتاری دانش‌اموزان کند و در کنار آموزش، به این مباحث نیز بپردازد.

,

جهانگیری سهروردی یادآور شد: یکی از معضلاتی که در سیستم آموزشی امروز کشور وجود دارد، اندیشه‌محوری است که به جای اندیشیدن‌محور شدن اتفاق افتاده و عملاً خلاقیت را از دانش‌آموزان گرفته است.

,

در آموزش منطقه‌محوری رفتاری به افراد جامعه کم‌کاری کرده‌ایم

, در آموزش منطقه‌محوری رفتاری به افراد جامعه کم‌کاری کرده‌ایم,

حجت‌الاسلام جهانگیری‌ سهروردی تصریح کرد: این جمله معروف که «مدرسه، خانه دوم است» ترکیب زیبایی است اما متأسفانه امروز دانش‌آموزان با حجم بالای تکالیفی که از سوی معلمان برای آنان تعیین می‌شود روبرو شده و می‌توان گفت که محیط خارج از مدرسه نیز برای آنان تفاوتی با مدرسه ندارد و همین امر در سیستم رفتاری آن‌ها نیز تأثیر گذاشته و نوجوان و کودک با اعضای خانواده خود نیز همانند گروه همسالان خود رفتار می‌کند.

,

وی اظهار کرد: متأسفانه ما در آموزش منطقه‌محوری رفتاری به افراد جامعه کم‌کاری کرده‌ایم، چراکه بسیاری از مردم به این امر واقف نیستند که هر منطقه و محلی، پوشش و حتی رفتار خاص خود را می‌طلبد.

,

این مبلّغ بین‌الملل با اشاره به اینکه در نظر گرفتن لباس فرم مدارس اقدامی بسیار مناسب در جهت ایجاد تأثیرات پاراسمپاتیک رفتاری در دانش‌آموزان است، ادامه داد: در همین راستا پوشش جداگانه مدارس برای دانش‌آموزان به صورت غیر مستقیم به آنان می‌آموزد که خانه از مدرسه جداست و رفتارهای خانه و مدرسه نیز باید متفاوت باشد.

,

حجت‌الاسلام جهانگیری‌ سهروردی در ادامه سخنان خود کم‌توجهی معلمان به رسالت پرورشی خود در کنار آموزش را یکی دیگر از آسیب‌هایی دانست که رفتار دانش‌آموزان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

,

 

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه