اخبار داغ

افزایش صادرات چین به رغم جنگ تجاری آمریکا

افزایش صادرات چین به رغم جنگ تجاری آمریکا
علی‌رغم جنگ تجاری آمریکا و همه‌گیری بیماری کووید 19 صادرات چین افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راشاتودی، مازاد تجاری چین از 535 میلیارد دلار فراتر رفت که بیشترین میزان از سال 2015 تاکنون محسوب می‌شود. این در حالی است که آمریکا جنگ تجاری را با این کشور به راه انداخته و بیماری کووید 19 اقتصاد کشورها را فلج کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
براساس آخرین آمارهای گمرک میزان تجارت کشور چین در ماه دسامبر نسبت به مشابه سال قبل 18.1درصد افزایش یافت که از پیش‌بینی‌های قبلی که 15درصد بود 3.1 درصد بیشتر شد.
,
 
,
میزان واردات ماه دسامبر هم 6.5 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته و از میزان واردات ماه نوامبر که 4.5 درصد بود بیشتر شده است.
,
 
,
براساس این گزارش مازاد تجاری این کشور در ماه دسامبر 78.17 میلیارد دلار بود که در آمارهای ریسینتیو بیشترین میزان از سال 2007 تاکنون است.
,
 
,
در سال جاری میزان صادرات چین 3.6 درصد افزایش یافت و میزان واردات 1.1 درصد افت کرد و باعث شد که چین تنها اقتصاد بزرگ در جهان باشد که رشد اقتصادی مثبت را در سال 2020 تجربه می‌کند.
,
 
,
این گزارش می‌افزاید، صادرات چین از بازگشایی دوباره اقتصاد این کشور و نیز افزایش بیش از اندازه تقاضا برای ماسک و دیگر کالاهای مرتبط با بیماری کووید 19 که در این کشور ساخته می‌شود بهره برده‌اند.
,
 
,
چین تنها اقتصاد بزرگ در جهان است که رشد اقتصادی مثبت را در سال 2020 تجربه کرد.
,
 
,
سخنگوی چین اعلام کرد: واردات و نیز صادرات فراتر از پیش‌بینی‌ها شرایط بهتری داشت و تجارت خارجی این کشور رکوردهای جدیدی را ثبت کرد.
,
 
,
علی‌رغم تعرفه‌های طولانی‌ مدتی که در جنگ تجاری واشنگتن علیه این کشور اعمال شد چین توانست مازاد تجاری 3 میلیارد دلاری با آمریکا داشته باشد و در ماه دسامبر صادرات این کشور به 4.6 میلیارد دلار رسید. در حالیکه واردات از آمریکا در سقف 1.6 میلیارد دلار باقی ماند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه