اخبار داغ

در پی بی توجهی مسئولان؛

بهارستان هنرمندان کرمان 20 سال در انتظار بهسازی و توسعه

بهارستان هنرمندان کرمان 20 سال در انتظار بهسازی و توسعه
ساخت مقبره‌ای برای مشاهیر و مفاخر کرمان به تابستان سال 1379 خورشیدی برمی‌گردد، هم اکنون که 20 سال از آن زمان می‌گذرد، همچنان در پیچ و خم بی‌توجهی مسئولان باقی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بهارستان هنرمندان کرمان از سال ها پیش قرار بود بهسازی، بازسای و توسعه یابد اما متاسفانه با گذشت بیست سال از آن روزی که برای اولین‌بار حرفی از احداث بهارستان هنرمندان در کرمان به میان آمد، می‌گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از راه آرمان؛ بهارستان هنرمندان کرمان از سال ها پیش قرار بود بهسازی، بازسای و توسعه یابد اما متاسفانه با گذشت بیست سال از آن روزی که برای اولین‌بار حرفی از احداث بهارستان هنرمندان در کرمان به میان آمد، می‌گذرد., راه آرمان,

در سال 96 در پی نامه یکی از هنرمندان دلسوز، متعهد و ریزبین کرمانی به استاندار وقت درخواست زیباسازی بهارستان هنرمندان را دارد، استاندار نیز در اسرع وقت دستور پیگیری ویژه این موضوع را صادر می‌کند و موارد مورد تاکید را به شهرداری کرمان و سایر نهادهای مربوطه اعلام می‌دارد، اما متأسفانه این کار با رفتن استاندار وقت اجرایی نشده و معطل می‌ماند.

,

, ,

بهارستان هنرمندان کرمان 20 سال در انتظار بهسازی و توسعه

, بهارستان هنرمندان کرمان 20 سال در انتظار بهسازی و توسعه, بهارستان هنرمندان کرمان 20 سال در انتظار بهسازی و توسعه,

سیدمحمدعلی گلاب‌زاده، رئیس مرکز کرمان‌شناسی  از جمله کسانی است که از ابتدای کار احداث بهارستان پیگیر آن بوده، در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در زمان استانداری آقای دهمرده کلنگ این پروژه  بر زمین زده که حدود 12،13 سال می‌گذرد و هیچ‌کس، کاری نکرده است.

, سیدمحمدعلی گلاب‌زاده، رئیس مرکز کرمان‌شناسی  از جمله کسانی است که از ابتدای کار احداث بهارستان پیگیر آن بوده، در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در زمان استانداری آقای دهمرده کلنگ این پروژه  بر زمین زده که حدود 12،13 سال می‌گذرد و هیچ‌کس، کاری نکرده است.,

وی افزود:میلیارد، میلیارد طرح و پروژه در این شهر اجرا می‌شود،  اما هنوز کاری برای بهسازی این پروژه صورت نگرفته است.

, وی افزود:میلیارد، میلیارد طرح و پروژه در این شهر اجرا می‌شود،  اما هنوز کاری برای بهسازی این پروژه صورت نگرفته است.,

رئیس مرکز کرمانشناسی بیان کرد: ماجرای ساخت مقبره‌ای برای مشاهیر و مفاخر کرمان به تابستان سال 1379 خورشیدی برمی‌گردد.

, رئیس مرکز کرمانشناسی بیان کرد: ماجرای ساخت مقبره‌ای برای مشاهیر و مفاخر کرمان به تابستان سال 1379 خورشیدی برمی‌گردد.,

گلاب زاده عنوان کرد: مقبره‌ی موسوم به «سید حسین» در حاشیه‌ی جنگل قائم که بزرگانی چون ارفع کرمانی و فواد کرمانی در آن دفن شده‌اند قرار شد به بهارستان هنرمندان کرمان تبدیل شود.

, مقبره‌ی موسوم به «سید حسین» در حاشیه‌ی جنگل قائم که بزرگانی چون ارفع کرمانی و فواد کرمانی در آن دفن شده‌اند قرار شد به بهارستان هنرمندان کرمان تبدیل شود.,

وی تصریح کرد: از همان زمان، پیگیری‌هایی برای تهیه‌ی دستورالعمل خاکسپاری در این قطعه انجام شد. شورای سرپرستی بهارستان هنرمندان نیز تشکیل و آیین‌نامه‌ای برای آن تدوین شد.

, وی تصریح کرد: از همان زمان، پیگیری‌هایی برای تهیه‌ی دستورالعمل خاکسپاری در این قطعه انجام شد. شورای سرپرستی بهارستان هنرمندان نیز تشکیل و آیین‌نامه‌ای برای آن تدوین شد.,

رئیس مرکز کرمانشناسی خاطرنشان کرد: طرح این بهارستان به شورای شهر وقت رفت و  از سوی شورا نیز مورد استقبال قرار گرفت تا اینکه در زمان استانداری دهمرده، کلنگ این بهارستان رسما به زمین زده شد.

, رئیس مرکز کرمانشناسی خاطرنشان کرد: طرح این بهارستان به شورای شهر وقت رفت و  از سوی شورا نیز مورد استقبال قرار گرفت تا اینکه در زمان استانداری دهمرده، کلنگ این بهارستان رسما به زمین زده شد.,

گلاب زاده گفت: در آن زمان ابوالقاسم سیف‌‌الهی، شهردار کرمان بود و قرار شد بهارستان مکانی شود همچون هفت وادی، مشابه حافظیه‌ی شیراز!

, گلاب زاده گفت: در آن زمان ابوالقاسم سیف‌‌الهی، شهردار کرمان بود و قرار شد بهارستان مکانی شود همچون , هفت وادی، مشابه حافظیه‌ی شیراز! ,

وی عنوان کرد: در طرح اولیه، بخش‌هایی از جمله آمفی‌تئاتر روباز و المان‌ و آب‌نما و حسینیه نیز برای آن تعریف شده بود. این طرح اما با اعتباراتی که قطره‌چکانی به آن تزریق می‌شد پیش می‌رفت و حالا پس از 20 سال، می‌توان از آن به‌عنوان موزه‌ای از ناکارآمدی در کرمان یاد کرد.

, وی عنوان کرد: در طرح اولیه، بخش‌هایی از جمله آمفی‌تئاتر روباز و المان‌ و آب‌نما و حسینیه نیز برای آن تعریف شده بود. این طرح اما با اعتباراتی که قطره‌چکانی به آن تزریق می‌شد پیش می‌رفت و حالا پس از 20 سال، می‌توان از آن به‌عنوان موزه‌ای از ناکارآمدی در کرمان یاد کرد. ,

رئیس مرکز کرمانشناسی افزود: طی چهار سال اخیر اما، با تشکیل خانه‌هنرمندان در کرمان، بهسازی و تکمیل بهارستان هنرمندان، به‌عنوان یکی از جدی‌ترین مطالبات فعالان این حوزه از سوی خانه در حال پیگری است.

, رئیس مرکز کرمانشناسی افزود: طی چهار سال اخیر اما، با تشکیل خانه‌هنرمندان در کرمان، بهسازی و تکمیل بهارستان هنرمندان، به‌عنوان یکی از جدی‌ترین مطالبات فعالان این حوزه از سوی خانه در حال پیگری است.,

قطعه بهارستان هنرمندان همچنان در احتظار مانده است

, قطعه بهارستان هنرمندان همچنان در احتظار مانده است, قطعه بهارستان هنرمندان همچنان در احتظار مانده است,

عبدالرضا قراری مدیرعامل خانه هنرمندان کرمان همچنین در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این طرح قرار شد در قبال مجموعه  طرح گردشگری جنگل قائم بازطراحی شود، اما متاسفانه این پروژه گردشگری هنوز اجرایی نشده  به انضمام  قطعه بهارستان هنرمندان به این مسئله موجب زمان بر شدن این پروژه شده ا ست.

,

وی در پاسخ به این سوال که اعتبارات این پروژه چگونه تامین می شود، اذعان کرد: قطعا باید شهرداری آن را تامین کند زیرا آرامستانها زیرمجموعه شهرداری هستند و اگر پروژه ای در آن مکان تعریف شود چه مطالعاتی چه توسعه ای باید شهرداری و شورای شهر  پیش بینی کنند و بخشی نیز دولت از جمله استانداری و فرمانداری از مجاری قانونی که وجود دارد  می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

,

, ,

 

,

مدیرعامل خانه هنرمندان کرمان تصریح کرد: در این مکان از شاعران، نویسندگان زیادی از جمله استاد توحیدی، استاد امام، ارفع، مظهری و ... در این قطعه دفن شده اند و به هر حال این مکان موقعیت خاصی نزد جامعه هنری دارد.

,

قراری بیان  کرد: یکی از مسائل مورد مناقشه این است که با توجه به این مشکلاتی که در سطح بندی هنرمندان وجود دارد متاسفانه آن مرزها در دولت های متفاوت رعایت نشده است.

,

وی گفت: تعریف هنر و هنرمند سرشناس و نخبه مدام بازتعریف می شود و هر دولت جدیدی که بر سر کار می آید تعاریف قبل را فرو می پاشد و خود تعریف جدیدی از آن می کند.

,

مدیرعامل خانه هنرمندان کرمان یکی از مشکلات دیگر را این گونه بیان کرد: برخی می خواهند فراقانونی عمل کنند و آن چارچوب و قانونی که وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه دارد نادیده می گیرند.

,

قراری افزود: انتظارات جامعه هنری انتظارات گسترده ای است یعنی از سطح هنرجویی تا اساتیدی که به دلیلی فوت می کنند این مطالبه وجود دارد که باید در آن مکان دفن شوند اما شرایط و آئین نامه این اجازه را نمی دهد و این هم یکی از مسائل حساس است زیرا در زمان دفن هنرمند که خانواده او داغدار هستند طبعات اجتماعی خاصی این مسئله بوجود می آورد و این یکی از مسائل حادی است که حوزه فرهنگ و هنر با آن درگیر است.

,

طرح توسعه جنگل قائم باید از قطعه بهارستان هنرمندان جدا شود

, طرح توسعه جنگل قائم باید از قطعه بهارستان هنرمندان جدا شود, طرح توسعه جنگل قائم باید از قطعه بهارستان هنرمندان جدا شود,

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که اخیرا پیش آمد جلسات متعددی با معاون عمرانی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار و شورای شهر در این زمینه برگزار شد اما مشکل اصلی دو چیز است یکی اینکه این طرح به توسعه جنگل قائم پیوند خورده است و به نظر ما باید این طرح منفک شود و یک بحث مطالعاتی سریعی برای آن در نظر گرفته شود و تا حد امکان آن مسائل عمرانی به شکلی انجام شود که ظرفیت برای تدفین افزایش یابد.

,

مدیرعامل خانه هنرمندان کرمان اذعان کرد: از طرف دیگر اطلاع رسانی از سوی جامعه هنری به شکلی صورت گیرد که همه جوامع هنرمندانی که تعریف هنری را به خود اطلاق می کنند نمی توانند شرایط دفن را در این مکان داشته باشند.

,

شورای شهر و شهردار باید اراده کافی برای تکمیل پروژه داشته باشند

, شورای شهر و شهردار باید اراده کافی برای تکمیل پروژه داشته باشند, شورای شهر و شهردار باید اراده کافی برای تکمیل پروژه داشته باشند,

قراری خاطرنشان کرد: شور ای شهر و شهردار باید اراده کافی برای این کار داشته باشند و بهبود این قضیه اعتبار گسترده ای نمی خواهد به نظر من این کار در آن انتظاری که جامعه هنری دارد و در آن سطحی که وجود دارد برنامه ریزی و ساماندهی در به نتیجه رساندن طرح وجود دارد.

,

وی بیان کرد: این قطعه از آرامستان جدید ریشه مفاخر هنری است و طبق آئین نامه ملی شخصیت هایی در این قطعه دفن می شوند که از جامعه هنری و هنرمند باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه