اخبار داغ

پشت پرده تعطیلی جایگاه‌های سی. ان. جی در شهر کرمان؛

تأخیر در برگزاری مزایده توسط شهرداری یا استانداردسازی/ تناقض مسئولان در پاسخگویی

تأخیر در برگزاری مزایده توسط شهرداری یا استانداردسازی/ تناقض مسئولان در پاسخگویی
تعطیلی بیش از ۲ هفته‌ای تعدادی از جایگاه‌های سی. ان. جی شهر کرمان نه تنها سبب ایجاد صف‌های طولانی از خودروها در مقابل معدود جایگاه‌های فعال شهر شده، بلکه شرایط را برای ایجاد نارضایتی عمومی در شهر فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، بیش از ۲ هفته است که به دلایل گفته نشده برخی از جایگاه های CNG شهر کرمان تعطیل شدند و همین امر سبب ایجاد صف های طولانی در مقابل معدود جایگاه های فعال شهر کرمان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این شرایط افراد متقاضی دریافت گاز طبیعی فشرده ساعت ها از وقت خود را صرف ایستادن در صف های بی سر و ته می کنند حال آنکه عده ای از آن ها رانندگان تاکسی و اسنپی هستند که با استفاده از خودروی خود امرار معاش می کنند.

,

اگرچه زمستان جاری سرمایی سوزنده تر از سال های گذشته برای مردمان دیار کریمان به ارمغان آورده و به دنبال آن مصرف گاز شهری را به صورت طبیعی افزایش داده است اما دلیلی برای تعطیلی جایگاه های سوخت نمی شود.

,

امین رواقی رئیس امور جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: برای آنکه وضعیت ایمنی جایگاه های دولتی CNG تاحدودی بهبود یابد، شهرداری از آنها بهره برداری نمی کند، بر خلاف جایگاه های خصوصی که مالک وظیفه اداره این جایگاه ها را دارد، شهرداری توانایی اداره همه جایگاه ها را ندارد.

,

تاخیر در برگزاری مزایده از سوی شهرداری عامل تعطیلی ۲ هفته ای جایگاه های CNG کرمان

, تاخیر در برگزاری مزایده از سوی شهرداری عامل تعطیلی ۲ هفته ای جایگاه های CNG کرمان, تاخیر در برگزاری مزایده از سوی شهرداری عامل تعطیلی ۲ هفته ای جایگاه های , CNG, کرمان,

وی افزود: از این رو شهرداری ها در تلاش اند تا این جایگاه ها را به شخص ثالث یا شرکت های بهره بردار مجاز واگذار کنند، قرارداد قبلی شهرداری کرمان با پایان تابستان به اتمام رسید و متاسفانه مزایده آن به موقع برگزار نشد، با این حال یک دوره دیگر قرارداد قبلی تمدید شد و با تغییر مدیریتی که در شهرداری اتفاق افتاد این جایگاه ها زیر نظر سازمانی دیگر قرار گرفتند.

,

رواقی بیان کرد: همین امر سبب شد تا مسئولان جدید هم نتوانند مزایده را به موقع برگزار کنند و با توجه به اتمام قرارداد بهره بردار پیشین جایگاه را تحویل شهرداری داده، با توجه به اینکه بهره برداری توسط شهرداری برای آن ها بار حقوقی دارد جایگاه ها به طور موقت غیر فعال شدند.

,

رئیس امور جایگاه های CNG  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان گفت: مسئولان شهرداری درصدد هستند تا با اخذ مجوزهای بهره برداری هر چه سریع تر این جایگاه ها را به چند شرکتی که اعلام آمادگی کرده اند، واگذار کند.

,

وی یادآور شد: شرکت نفت ناظر بر عملکرد جایگاه های سوخت است اما در این تعطیلی به دنبال مقصر نیستیم چرا که این مشکلات بر اثر شیوع ویروس کرونا، محدودیت های تردد و واگذاری مدیریت این جایگاه ها به سازمانی دیگر ایجاد شده است.

,

رواقی اظهار کرد: گزارش تعطیلی جایگاه به مراجعی که وظیفه قانونی برای پیگیری این مسئله دارند، منعکس شده و متولیان در حال اخذ مجوزهای لازم هستند اما طی کردن پروسه های اداری نیازمند صرف زمان است.

,

بهره مندی از سوخت پاک و ارزان جایگاه های CNG در گرو تامین امنیت لازم

, بهره مندی از سوخت پاک و ارزان جایگاه های CNG در گرو تامین امنیت لازم, بهره مندی از سوخت پاک و ارزان جایگاه های , CNG, در گرو تامین امنیت لازم,

رئیس امور جایگاه های CNG  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان تاکید کرد: با همکاری مسئولان مجوزهای لازم در حال حاضر صادر شده و شرکت های متقاضی باید قراردادها را امضا کنند تا این جایگاه ها راه اندازی شود.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها یک جایگاه سوخت CNG در شهر کرمان وجود دارد که به علت خرابی غیر فعال است، این جایگاه نقص بزرگی دارد و تاکنون تعمیرات آن انجام شده و منتظر رسیدن دستگاه مربوطه از تهران هستیم.

,

رواقی متذکر شد: جایگاه های CNG حساسیت خاصی دارند، در این جایگاه ها فشار گاز بسیار بالا است و در عین حالی که سوخت پاک با هزینه ارزان تر را ارائه می دهند، نیازمند رعایت اصول ایمنی و تعمیرات به موقع هستند.

,

رئیس امور جایگاه های CNG  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان تصریح کرد: به همین دلیل گاهی اوقات برخی تعطیلی های طولانی مدت با هدف حفظ ایمنی ایجاد می شود، ما نمی توانیم سوخت ارزان و پاک را با هدف قرار جان مردم در اختیار آن ها قرار دهیم و باید حتما ایمنی این جایگاه ها تامین باشد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری نمی تواند بر جایگاه های سوخت نظارت مستمر داشته باشد، قادر به بهره برداری نیست چرا که ممکن است به علت تعدد جایگاه ها حوادثی رخ دهد از این رو لازم است مدیریت این جایگاه ها به شخص ثالثی واگذار شود.

,

استاندارد سازی های سالانه جایگاه های CNG شهر کرمان را تعطیل کرد

, استاندارد سازی های سالانه جایگاه های CNG شهر کرمان را تعطیل کرد, استاندارد سازی های سالانه جایگاه های , CNG, شهر کرمان را تعطیل کرد,

در ادامه به سراغ سلمان متحدین مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان رفتیم و علت تعطیلی برخی جایگاه های CNG شهر کرمان را جویا شدیم.

,

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: شهرداری در حال انجام استانداردسازی هایی در پمپ های CNG شهر کرمان است، هم زمان با این استاندارد سازی اورهال کردن سالانه این جایگاه ها نیز در حال انجام است.

,

وی افزود: البته باید توجه داشت که شهرداری به خودی خود اداره این جایگاه ها را برعهده ندارد و این جایگاه ها در مناقصه های سالانه به بخش خصوصی واگذار می شوند.

,

متحدین خاطرنشان کرد: حدود ۲ هفته است که این جایگاه ها تعطیل هستند، اقدامات لازم در حال انجام است و امیدواریم تا پایان هفته این جایگاه ها راه اندازی شده و به مردم ارائه خدمات دهند.

,

به گزارش راه آرمان، اگرچه تعطیلی ۲ هفته ای این جایگاه ها برای مردم ناگوار بود اما لازم است که شهرداری ها به عنوان سازمان متولی رسیدگی به این جایگاه ها پیش از پایان مدت قرارداد مزایده به فکر برگزاری مزایده و مدیریت جدید باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه