اخبار داغ

مدیرکل پست استان بوشهر:

شبکه پستی در جزیره خارگ صرفه اقتصادی ندارد/ افزایش ۷۰ درصدی ترافیک پستی به دلیل کسب و کار اینترنتی

شبکه پستی در جزیره خارگ صرفه اقتصادی ندارد/ افزایش ۷۰ درصدی ترافیک پستی به دلیل کسب و کار اینترنتی
پارسیده گفت: پست خارگ اصلاً اقتصادی نیست، اما با وجود مشکلات و موانعی مانند تلاطم دریا و نبود وسایل نقلیه‌ی دریایی ارسال مرسولات به خارگ انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ با توجه به ارسال پیام‌های مکرر توسط شهروندان به پایگاه خبری تحلیلی سپاس خبر، در مورد ارسال مرسولات پستی و مشکلاتی که برای برخی افراد ایجاد شده است، با مدیرکل پست استان بوشهر به گفت و گو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

علی پارسیده با ۲۳ سال سابقه کاری در دستگاه دولتی که ۵ سال سابقه مدیریتی دارد.

,

, ,

سپاس: پست چه خدماتی به هموطنان ارائه می دهد؟

, سپاس: پست چه خدماتی به هموطنان ارائه می دهد؟, سپاس:,

پارسیده: مجموعه خدمات پست به دو دسته، خدمات متعارف پستی و خدمات نیابتی پستی تقسیم می‌شود. خدمات متعارف پستی خدماتی است که از قدیم الایام بوده، به‌روز شده و تغییراتی داشته و خدماتی در همان راستای متعارف پستی که با حالت ویژه ایجاد شده که سریع‌تر و یا تسهیلاتی در حوزه خدمات پستی که در دنیا و اتحادیه پستی تعریف شده ارائه می گردد، مثل پست سفارشی، پست پیشتاز، پست ویژه و پست عادی، در ذیل آن قرار می‌گیرد.

, پارسیده:,

خدمات نیابتی، سازمان‌ها خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند که یا ظرفیت و یا شرایط آن را ندارند، با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان‌ها انجام می‌شود مثل خدمت ثبت‌نام کارت ملی، قبول و توزیع سند تک‌برگ و یا خدماتی از قبیل ثبت شرکت‌هایی که در قالب تفاهم‌نامه‌ای با سازمان‌ها در محل پست یا در محل سازمان، منعقد می‌شود.

,

سپاس: پست در زمینه رونق مشاغل چه برنامه‌ای دارد؟

, سپاس: پست در زمینه رونق مشاغل چه برنامه‌ای دارد؟, سپاس:,

پارسیده: در سال‌های اخیر پست تلاش کرده است به عنوان سکوی تجارت الکترونیک خود را معرفی کند و با توجه به فرصت فیزیکی مناسب همچنین داشتن ۲۶۰ واحد پستی در استان یک گستردگی و دسترسی خوب برای مردم ایجاد ‌کند. ضمن اینکه قرار است خدمات متعارف و نیابتی را انجام دهد، در حوزه کسب و کار هم می‌تواند مؤثر باشد.

, پارسیده:,

در کنار فضای فیزیکی که پست از قبول تا توزیع داشته است، فرصت‌های نرم افزاری (مجازی) نیز ایجاد کرده است مثل بازار الکترونیک، خرده فروش‌ها و یا کسب و کارهای کوچکی که توان مالی راه اندازی وب‌سایت و یا نگهداری آن را ندارند، کسانی که راغب به فروش کالایی در حوزه‌ای خارج از جغرافیای محل زندگیشان هستند ولی نمی‌توانند امورات مالی آن را انجام دهند مثل اینکه مرسوله را بفرستند و پول حاصل از این تجارت را دریافت کنند.

,

پست برای اینگونه افراد، فرصت رساندن مرسوله وکالای آن‌ها به درب منزل و گرفتن پول آن را ایجاد کرده است.

,

وب‌سایت www.ebazaar-post.ir  می‌تواند به خرده فروش‌ها و عمده فروش‌ها پنل کاربری اختصاص دهد تا به‌تواند محصولاتش را به فروش برساند.

, www.ebazaar-post.ir,

اگر بازار فروشی وجود داشته باشد که همه‌ی این فضاها را ایجاد تحویل و ارسال مرسوله کرده باشد و فقط پست مرسوله را درب منزل برساند، این فرصت در پست محیا شده است.

,

بیشترین کسب و کارهای ایجاد شده در یک‌ساله اخیر با وجود شرایط کرونایی، افزایش ۷۰ درصدی کسب و کارهای الکترونیکی بوده است.

,

, ,

سپاس: پروژه Gnaf  در استان بوشهر اجرا شده است؟

, سپاس: پروژه Gnaf  در استان بوشهر اجرا شده است؟, سپاس:,

پارسیده: پروژه Gnaf جزو پروژه‌های ملی است و جزو تکالیف عمومی دولت است که سال‌هاست برنامه ریزی شده و با مجری‌گری پست، سازمان‌هایی که اطلاعات مکانی، نقشه یا توصیفی دارند با اتصال به دیتای پست تبدیل می‌شوند به یک دیتا سنتری که بتواند اطلاعات مکانی افراد را به راحتی در اختیار سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی قرار دهد.

, پارسیده:,

پست بدون سرویس Gnaf  با وجود ضریب خطای ۵ درصدی،کارش را دارد به نحو خوبی انجام می‌دهد و خروجی این دیتا سنتر که سازمان‌های دیگر استفاده کننده از آن هستند مطلوب است. پروژه Gnaf در کشور ۴۰ درصد اجرایی شده و در تعداد زیادی از شهرهای کشور با استفاده از نقشه‌های پارسلی (parcel map) در حال استفاده است و لازم به ذکر است که این پروژه با نقشه‌های قبلی قابل استفاده نیست. کشور ما در استفاده از نقشه‌های پارسلی قوی نیست اما اخیراً سازمان نقشه برداری کشوری تفاهم‌نامه‌ای با پست و وزارت ارتباطات منعقد نموده است که این سازمان متعهد شده، نقشه‌های جدید را پالایش کنند و آنجایی که پارسلی نیست را سریعتر نهایی کنند تا خروجی این پروژه موفقیت آمیز باشد.
این پروژه در سطح استان ۳۰ درصد اجرایی شده و در سامانه Gnaf اطلاعات مکانی ۳۰ درصد از شهر بوشهر قابل احصاء و دسترسی می‌باشد. البته برخی از روستاهای استان و قسمتی از شهرستان دشتستان که نقشه‌ی پارسلی دارند نیز این پروژه اجرایی شده است.

,
,

, ,

سپاس: رویکرد پست استان بوشهر در زمیینه توسعه خدمات نوین چگونه است؟

, سپاس: رویکرد پست استان بوشهر در زمیینه توسعه خدمات نوین چگونه است؟, سپاس:,

پارسیده: هر جا بحث پست می‌شود مخصوصاً در این دوره یکی دو ساله و با وجود شیوع ویروس کرونا، آن خدمات گسترده‌ای که پست ارائه داده مخصوصاً در حوزه کسب و کار،کمتر دیده شده است. رویکرد پست کشور و پست استان به سمتی است که فرایند کسب و کارهای اینترنتی و همچنین فرایند فروش تا توزیع صنایع دستی استان را  تسهیل کند.

, پارسیده:,

امروز پست این ظرفیت را دارد، تفاهم‌نامه‌هایی که با حوزه‌ی بانوان استانداری منعقد کرده است، بانوانی که محصولاتی تولید می‌کنند ولی نمی‌توانند به فروش برسانند و یا حتی بازار آنها خیلی کوچک است، پست ظرفیت لازم را در اختیارشان قرار داده و اعلام کرده‌ایم کسانی که علاقه‌مند هستند در این حوزه فعالیت کنند، ما کمک کننده باشیم و بتوانیم موانع توزیع محصولاتشان را برداریم. تمام تلاش‌مان این است که کسب و کار موجود در استان را با ظرفیت‌های پستی که داریم، توسعه دهیم.

,

سپاس: روزانه چه مقدار مرسوله پستیی وارد استان می‌شود؟ کدام شهرستان بیشترین و کدام شهرستان کمترین میزان دریافتی مرسولات پستی دارد؟

, سپاس: روزانه چه مقدار مرسوله پستیی وارد استان می‌شود؟ کدام شهرستان بیشترین و کدام شهرستان کمترین میزان دریافتی مرسولات پستی دارد؟, سپاس:,

پارسیده: با توجه به اینکه کار پستی دو بخش است که یکی وارده و دیگری صادره است، وارده‌ی استان سال گذشته حدود ۳۰۰۰ مرسوله روزانه بوده و در حال حاضر روزانه ۸۰۰۰ مرسوله است و در مقایسه با مدت مشابه ۷۰ درصد رشد داشته است. بخش صادره استان، حدوداً روزانه ۶۰۰۰ مرسوله پستی می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریباً ۹۰ درصد رشد داشته‌ایم. مجموع این ارقام ما را به این نتیجه رسانده که در حوزه کسب و کار موفق بوده‌ایم و توانستیم به اهدافی که داشتیم برسیم.

, پارسیده:,

هرجا گستردگی بیشتری دارد قاعدتاً ورودی و خروجی آن نیز بیشتر است و با احتساب این مهم بیشترین ترافیک استان در شهر بوشهر، دشتستان و در وارده شهرستان جم است. شهرستان جم به دلیل حجم بالایی از غیر بومی‌ها، تقریباً تمام خریدهایشان اینترنتی دارد انجام می‌شود و بعضاً در مواقعی از شهرستان دشتستان نیز بیشترین ورودی را دارد.

,

حوزه شمالی استان(گناوه و دیلم) اتفاق جالبی که پیش آمده این‌است که، با وجود فروشندگان عمده و خرده‌ای که دارند، جزو بیشترین مصرف کننده‌ها و دارای بیشترین خریدهای اینترنتی در حوزه‌ی شمالی استان هستند و آمار ورودی این حوزه به نسبت بندری بودن آنها قابل توجه است. از طرفی میزان صادره این دو شهرستان تا سال گذشته به‌صورت انبوه بوده و حتی بعضاً در شبکه پستی هم نمی‌آمد و شاید مقدار ناچیزی از آن وارد سیستم پست می‌شد، اما امروزه تعداد خرده فروش‌ها در گناوه زیاد شده است. علت آن نیز اینست که متوجه شده‌اند خرده فروشی سود بیشتری دارد و هر شخص کانال یا سایتی راه‌اندازی کرده و در سطح کشور محصولات خود را به فروش می رسانند. این یعنی ارزش افزوده بیشتری در استان تولید شده، البته این از مأموریتی که به شبکه پستی واگذار شده جدا می باشد.

,

شهرستان دشتستان و تنگستان در ارسال محصولات نخیلات خوب کار کرده‌اند و علت آن  فرصت مناسبی استکه پست هم در بحث نرخ گذاری و هم در بحث تسهیلات، ایجاد کرده است.

,

امسال نسبت به سال گذشته میزان ارسالی خرما و مشتقات آن در حدود ۲۰۰ درصد افزایش داشته که علتش حمایت پست از بازار الکترونیکی و اقبالی بود که برای فروشندگان نخیلات استان در بازارهای الکترونیکی فراهم گردیده است.

,

شهرستان تنگستان با توجه به وسعت و جمعیت کمترین میزان وارده و صادره‌ی مرسوله پستی را داشته و بعد از آن شهرستان دشتی و بعد نیز شهرستان دیر است.

,

به نسبت رتبه بندی کشوری و میزان ترافیک مرسوله‌های پستی، استان بوشهر جایگاه و رتبه پنجم کشور را دارد و استان این ظرفیت را دارد که با توسعه حوزه پستی و تعامل با دستگاه‌های موازی، وضعیت استان در این مقوله جایگاه مناسب تری را کسب نماید.

,

, ,

سپاس: مرسولات پستی در چه مدت زمان به دست گیرندگان می‌رسد؟

, سپاس: مرسولات پستی در چه مدت زمان به دست گیرندگان می‌رسد؟, سپاس:,

پارسیده: زمان استاندارد از قبول تا توزیع را پست باید طبق آن زمان تعهد کاری داشته باشد با این وجود، مرسولات قراردادی معمولاً زمان‌شان بلند مدت‌تر از مرسولات متعارف پستی است که مردم در باجه‌های پستی در بخش خصوصی و دولتی مشاهده و مراجعه می‌کنند.

, پارسیده:,

مرسولات ویژه به تهران، باید ۲۴ ساعته به مقصد برسد و حداکثر ۴۸ ساعته توزیع شود،و مرسولات پیشتاز باید ۴۸ ساعته به مقصد برسد و حداکثر ۷۲ ساعته توزیع شود.

,

شبکه پست استان بوشهر با ۷۰ درصد رشد وارده مرسوله مواجه شده که در سال‌های گذشته مشابه نداشته و زیرساخت‌ها برای آن هم از لحاظ فضا، خودروهای حمل مرسوله و نیروهای پستی فراهم نشده بود.

,

با تمام محدودیت‌ها شبکه‌‌ی پستی، مسائل را مدیریت کردیم و امروز مدعی هستیم اگر ۴۸ ساعتی که تعهد مرسولات پیشتاز است را نتوانستیم تعهد کنیم قطعاً ۷۲ ساعته آن را انجام می دهیم.

,

سپاس: مرسولات در چه صورت معطله می‌شود؟

, سپاس: مرسولات در چه صورت معطله می‌شود؟, سپاس:,

پارسیده: مرسوله در صورتی معطله می‌شود که طبق قانون دو بار مراجعه کرده باشیم و دو بار گواهی آگهی نصب کرده باشیم که در دو تاریخ مراجعه کردیم درب منزل و گیرنده مرسوله حضور نداشته است در این صورت مرسوله معطله می‌شود و یا اینکه مشتری درخواست می‌کند اگر مرسوله من آمد در پست نگهداری کنید و به آدرس نیاورید، یا اینکه بعضی از مشتری‌های پست علاقه‌مند هستند زودتر از مراحل پستی مرسوله را دریافت نمایند و با حضور فیزیکی در پست می‌توانند مرسوله خود را زودتر تحویل بگیرند.

, پارسیده:,

اخیراً تغییراتی اعمال کردیم که زمان رساندن مرسوله را به حداقل برسانیم و رضایت‌مندی مشتری را در زمان تعهد شده به دست آوریم.

,

تجزیه‌ی مبادلات مرکز استان را توسعه دادیم، از فضای ۷۰۰ متری آن را تبدیل کردیم به یک فضای ۳۰۰۰ متری که هم خودروهای پستی از برون استانی و هم درون استانی بتوانند براحتی دسترسی  و کمترین مشکلات را داشته باشند و در یک فضای بزرگتر بتوانیم مرسولات را تجزیه و بارگیری نماییم.

,

امروز اعلام می‌کنیم به مردم استان، مرسولاتی که از شهرستان‌ها به مرکز استان می‌آید و چه از استان‌های دیگر به مرکز استان می‌آید، همان روز آماده سازی می‌شود و فردای آن روز بین نقاط مبادله بعدی توزیع می‌شود و زمان انتظار را که قبلاً ۴۸ ساعت بود، به حداقل یعنی ۲۴ ساعت رساندیم.

,

, ,

سپاس: سفارشات از طریق فضای مجازی چگونه است؟

, سپاس: سفارشات از طریق فضای مجازی چگونه است؟, سپاس:,

پارسیده: خرید و فروش اینترنتی در بخش صادره استان، ۱۲۰ درصد رشد داشته است و علت آن نیز اینست که کسب و کارهای اینترنتی زیاد شده است. در بخش ترافیک وارده مرسولات اینترنتی به استان در حدود ۸۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

, پارسیده:,

در بخش صادره مرسولات اینترنتی، کسب و کارهای اینترنتی که با پست قرارداد دارند، توافق کرده‌ایم که مرسوله‌ای را که قبول می‌کند، با توجه به اینکه وب سرویس را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم یعنی می‌تواند بارکد پستی را تولید کند، قبض پستی را تولید کند و روی مرسوله بچسباند ولی باید مرسوله را باز به پست تحویل دهد و پست از لحاظ قوانین پستی و از لحاظ استحکام لفاف و آن ممنوعیت‌های پستی که وجود دارد آنها را بررسی کنیم و اگر درست هست با نظارت پست بسته بندی می‌شود.

,

مرسولات اینترنتی که به استان وارد می‌شود نیز پست مبدأ وظیفه نظارت برآن را برعهده دارد. کسب و کارهایی که با پست قرارداد توافق ندارند نیز، مرسولات خود را به باجه پست می‌آورند و با نظارت پست بسته بندی و ارسال می‌شود.

,

در بحث نظارت بر روی کالاهای قاچاق، پست تعریفی برای این موضوع ندارد و صرفاً ممنوعات پستی را بررسی می‌کنیم و اگر مرسوله در قالب ممنوعات قرار نگیرد، ارسال می‌شود. سعی‌مان بر اینست که قوانین کشوری را رعایت کنیم.

,

اگر کسی مدارک گمرکی ارائه نماید که ظن قاچاق نداشته باشد، قادریم هر چقدر که مرسوله داشته باشد برای وی ارسال کنیم.

,

, ,

سپاس: با توجه به شیوع بیماری کرونا، چه تاثیری بر ارسال مرسوله‌های پستی داشته است؟

, سپاس: با توجه به شیوع بیماری کرونا، چه تاثیری بر ارسال مرسوله‌های پستی داشته است؟, سپاس:,

پارسیده: به‌نظر می‌رسد هر کسب و کاری در دوره شیوع ویروس کرونا آسیب دید، شبکه پستی با یک درآمد قابل توجه مواجه شد. اگر چه مدعی هستیم آن بخش از درآمد، پوشش هزینه‌های پستی را ندارد به این دلیل که پست یک سازمان خودگردان است و از کمک‌ها و بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کنیم.

, پارسیده:,

شبکه پستی کشور و به طبع آن استان بوشهر، با رشد ترافیک الکترونیکی و خدمات ارسال سوغات و کالای تجاری، کار پست چندین برابر شد، نامه رسان پست در مدت مشابه سال قبل بیشتر از ۸۰ نامه توزیع نمی‌کرد، اکنون ۱۵۰ نامه در روز توزیع می‌کند.

,

باجه‌های پست در سال گذشته روزانه ۷۰ مشتری داشتند ولی امروز ۳۷۰ مشتری دارد و ۷۰ درصد این ترافیک به خاطر کسب‌وکارهای اینترنتی است که رونق گرفته و از شبکه پستی برای ارسال مرسولاتش استفاده می‌کند.

,

در استان بوشهر قبلاً فقط یک نقطه تمرکز داشتیم و آن هم شهر بوشهر بود، که در حال تفکیک این نقاط هستیم، نقطه جنوبی استان تبدیل شده به نقطه‌ی تمرکز شهرستانهای دیر، کنگان و جم، به دلیل حجم بالای مرسولات پستی این نقاط افزایش یافت و علی‌رغم مشکلات مربوط به ویروس کرونا مراقبت‌هایی را نیاز داشت که گاهاً نیاز بود مرسولات پستی را تا ۴۸ ساعت نگاه داریم تا گندزدایی انجام شود و بعد اقدام به ارسال مرسوله می‌کردیم.

,

تعداد ابتلاهای پست استان به ویروس کرونا علی‌رغم مواجه بیشتر کارکنان پست با مردم فقط ۱۶ نفر بود که همه بعد از دوره درمان به سر کارهایشان برگشته‌اند ولی متأسفانه ۷ نفر از همکاران پستی را در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند و جزو بیشترین افرادی بودند که با مردم ارتباط داشتند.

,

 

, ,

سپاس: آیا شبکه پست و نقل و انتقال مرسولات پستی نیازمند تغییر به قول است؟

, سپاس: آیا شبکه پست و نقل و انتقال مرسولات پستی نیازمند تغییر به قول است؟, سپاس:,

پارسیده: اعتقاد داریم که شبکه پستی باید به شدت و سرعت به سمت مکانیزاسیون برود و تغییرات اساسی در این شبکه رخ دهد. شبکه پستی به‌دنبال هوشمند سازی است، به‌دنبال مکانیزه کردن تجزیه مبادلاتش است. در استان تخلیه و بارگیری مرسولات یدی بوده است و در حال حاضر اعتباری از پایتخت گرفتیم و بنا داریم تسمه نقاله و لیفتراک تهیه کنیم و این خیلی به سلامت مرسولات کارمندان و هم‌چنین به سرعت انتقال آنها کمک می‌کند.

, پارسیده:,

انتقادی که به دولت در خصوص بودجه‌ریزی وارد است، ردیف‌های بودجه‌ای شبکه پستی می باشد. سالهاست این بودجه حذف شده و تولید درآمدهای پستی نیز در حال حاضر به اندازه هزینه‌های آن نیست. برای اینکه بتوانیم هوشمندسازی و مکانیزاسیون شبکه پستی را داشته باشیم می‌طلبد که دولت از نظر بودجه‌ به پست کمک کند تا پست به اهدافش برسد.

,

درحال انجام تغییراتی هستیم و آن نیز اینست که چندین خودرو برقی به شبکه پستی استان اضاف خواهد شد و نامه‌رسان ها را مجهز می‌کنیم به خودرو تا دیگر از موتور سیکلت استفاده نکنند. همه اینها به این دلیل است که این فرایند از روش سنتی خارج شود و به سمت مکانیزه شدن پیش برود.

,

تأکید می‌کنم که ما بدنبال توسعه خدمات پستی هستیم و از این نظر تمام درخواست‌ها چه درخواست تمبر، کد پستی، خدمات تحویل و کسب و کارهای اینترنتی همه از طریق اپلیکشین پست می‌توانند به صورت غیرحضوری بهره ببرند.

,

سپاس: مردم خارگ در ارسال مرسوله‌های پستی دچار چه مشکلاتی هستند، چه تدبیری برایی رفع مشکلاتت مرسوله‌های پستی به خارگ دارید؟

, سپاس: مردم خارگ در ارسال مرسوله‌های پستی دچار چه مشکلاتی هستند، چه تدبیری برایی رفع مشکلاتت مرسوله‌های پستی به خارگ دارید؟, سپاس:,

پارسیده: در بخش خارگ مدت زمانی چالشی جدی داشتیم و امروز معتقدیم که ۹۰ درصد روان سازی شده و هرروز ارسال مرسولات به خارگ انجام می‌شود.

, پارسیده:,

خارگ جزیره است و شبکه پستی نه قایق دارد نه کشتی دارد و باید از بسترهای دیگری استفاده کند. غالباً کشتی‌هایی که به طرف خارگ می‌روند دچار مشکل می شوند و همین امر ارسال مرسوله به خارگ را با کندی مواجه می کند.

,

دنبال این هستیم که حداقل زمان ممکن را برای ارسال مرسوله به خارگ داشته باشیم، بعضاً مرسولات پستی خارگ را به گناوه منتقل و از آنجا با قایق به خارگ رسانده‌ایم و فقط به این خاطر بوده که به تعهدات خود پای بند بوده‌ایم.

,

برای اینکه فرایند ارسال مرسوله به درستی انجام شود، همه موارد به  شبکه پستی وابسته نیست. ایر سازمان‌ها و بخش خصوصی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

,

پست خارگ اصلاً اقتصادی نیست، اما با وجود مشکلات و موانعی مانند تلاطم دریا و نبود وسایل نقلیه‌ی دریایی ارسال مرسولات به خارگ انجام می‌شود.

,

, ,

سپاس: در حال حاضر ارتباط بین پست و سایر دستگاه‌های دولتی، برای ارسال بسته‌های اداری از طریق پست چگونه است؟

, سپاس: در حال حاضر ارتباط بین پست و سایر دستگاه‌های دولتی، برای ارسال بسته‌های اداری از طریق پست چگونه است؟, سپاس:,

پارسیده: با حوزه فرودگاهی و دریایی مذاکره کردیم و در حال حاضر تنها بخشی که دارد به ما کمک می‌کند یک کشتی در بوشهر است و در حالت قهری همان قایق‌هایی که در گناوه در شرایط اضطرار به ما کمک می‌کنند. اگر چه روش درستی نیست و هیچ امنیتی وجود ندارد و هیچ بیمه‌ای برای این نوع انتقال وجود ندارد و اگر اتفاقی بیوفتد تمام مرسولات پستی از بین رفته و پست باید غرامت همه آنها را نیز پرداخت کند.

, پارسیده:,

از مدیران نفتی و گازی تا به حال نتوانستیم هیچ کمکی بگیریم. انتظار داشتم در حوزه فرودگاهی نیز به ما کمک کنند و حتی مرسولات را از تهران مستقیم به خارگ منتقل نماییم اما چون پروازهای آنها ظرفیت نداشتند و اینکه هر روز نیست، نمی‌شود به این سرویس اکتفا کرد.

,

بدنبال این هستیم که پست شهرستان عسلویه را به دلیل وجود فرودگاه مستقل کنیم و این اتفاق افتاده و تمام مرسولات را با پرواز از تهران به عسلویه مستقیم ارسال می‌کنیم. این فرصت بسیار خوبی برای مردم آن منطقه است و حتی بدنبال این هستیم که کنگان، دیر و جم را نیز به فرودگاه عسلویه متصل کنیم و از این ظظرفیت نیز استفاده کنیم.

,

هرجا که ظرفیتی باشه و تفاهمی باشه، پست حاضر است همکاری کند حتی در شرایطی که هزینه اضافی انجام دهد.

,

جزو دستگاه‌هایی هستیم که تا به حال حتی یک شکایت نیز از ما نشده است و انصافاً دیگر دستگاه‌ها نیز با ما همکاری داشته‌اند و تعامل با سایر دستگاه‌ها خوب بوده ولی نیازمند هم‌افزایی بیشتری هستیم. حتی نیروی انتظامی که ممیزی‌های سخت خود را در بحث مربوط به کالاهای خارجی داشته است، ولی با وجود برخی انتقادها در بحث توقف خودروهای پستی با ظن قاچاق، نیروی انتظامی در این خصوص بسیار خوب عمل کرده است و انتظار داریم تعامل بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

,

 

, ,

۱۲۰ درصد رشد صادره ناشی از کسب و کارهای اینترنتی، با کمک استاندار بوشهر و نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استان اتفاق افتاده است و اگر نمی‌خواستند کمک کنند هرگز به این رشد نمی‌رسیدیم.

,

در یکساله اخیر  پست استان بوشهر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بابت هزینه ارسال مرسوله به تهران و اصفهان را از طریق ارجاع به بخش خصوصی متقبل شده است. پست با ایجاد این ظرفیت برای بخش خصوصی توانسته شغل ایجاد کند.

,

درخواست داریم، حوزه‌های انتظامی و امنیتی به کسب و کار استان که در حال رونق است، کمک کنند تا بتوانیم از ظرفیت پستی برای ارسال مرسولات به این کسب و کارها خدمات رسانی کنیم تا ارزش افزوده ناشی از این کسب و کار وارد استان شود.

,

خبر خوب اینست که از رسوب مرسولات بواسطه توسعه تجزیه مبادلات جلوگیری کردیم و امروز با سرعت بیشتری مرسوله به دست گیرنده می‌رسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه