اخبار داغ

اعتراض به انتخابات غیرقانونی هیات موسس خانه مطبوعات گلستان؛

مدیرکل ارشاد گلستان دودستگی ایجاد نکند/ خانم مدیرکل به دنبال منافع سیاسی است

مدیرکل ارشاد گلستان دودستگی ایجاد نکند/ خانم مدیرکل به دنبال منافع سیاسی است
انتخابات هیات موسس خانه مطبوعات استان گلستان روز گذشته در حالی برگزار شد که با ابهامات فراوانی از جمله غیرقانونی بودن، دعوت گزینشی، استقبال سرد اهالی رسانه، ترک چند تن از اعضا و اعتراضات فراوان همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ انتخابات غیرقانونی هیات موسس خانه مطبوعات استان گلستان روز شنبه ساعت ۱۰ برگزار شد و از بین بیش از ۲۰۰ فعال رسانه ای استان گلستان کمتر از ۳۰ نفر در این انتخابات حضور پیدا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

ارشاد گلستان نتایج آرای کسب شده را به دلیل شرمساری از عدم مشارکت اهالی رسانه اعلام نکرد.

,

جالب است فعالین رسانه‌ای شهرستان‌های استان و شرق و غرب گلستان اطلاعی از انتخابات نداشتند.

,

ارشاد استان هم می‌گوید؛ این مجمع عمومی را آگهی کرده در حالیکه هیچ کس این فراخوان را هنوز به چشم خود ندیده است.

,

مدیرکل ارشاد گلستان دودستگی ایجاد نکند

, مدیرکل ارشاد گلستان دودستگی ایجاد نکند,

علی منصوری رضی و سید مهدی حسینی دو عضو هیات موسس خانه مطبوعات استان در اعتراض به سیاسی کاری مدیرکل در این نشست حضور نیافته و جلسه را ترک کردند ضمن اینکه غلامرضا رجایی مدیر خبرگزاری فارس گلستان نیز جلسه را ترک کرد.

,

علی منصوری رضی درباره انتخابات هیئت موسس خانه مطبوعات که امروز 25 بهمن ماه در گرگان برگزارشد، اظهار کرد: به مسئولان ارشاد استان گفتم که تاسیس یک خانه مطبوعات جدید کار درستی نیست و فقط دو اعضای خانه جدید و قدیم را در مقابل هم قرار می دهد.

,

, ,

وی ادامه داد: همه نوع همکاری را هیئت موسس قبلی با شما (ارشاد)کردند و با نامه نگاری به دادگستری از این اعضای موسس قدیم خواستید که امضا بکنند و خانه مطبوعات جدید بلامانع باشد که اداره ثبت قبول نکرد.

,

مدیرمسئول هفته نامه گلستان مهر تصریح کرد: به مسئولان ارشاد پیشنهاد دادم اگر میخواهید هیئت موسس انتخاب کنید، من از طرف همه اعضای هیئت موسس قبلی قول می دهم و  شما جلسه ای را با حضور همه خبرنگارها برگزار کنید، ما انتخابات را با نظارت شما برگزار میکنیم و هرکس رای آورد عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات می شود.

,

وی بیان کرد: شاید با عوض کردن کارکرد خانه مطبوعات جدید ثبت شود اما این حل مسئله نخواهد بود و مشکل جدیدتری بین خانه مطبوعات جدید و قدیم  بوجود می آید.

,

اما مدیر مسئول هفته نامه پژواک سخن معتقد است برگزاری جلسه هیئت موسس خانه مطبوعات قانونی نبوده است.

,

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت:من از مسئولان ارشاد خواستم تضمین بدهند برای ثبت خانه مطبوعات جدید، از اداره ثبت بلامانع بودن آن را استعلام بگیرند وگرنه دوخانه مطبوعات به چه کار اهالی رسانه می آید.

,

ارشاد گلستان تضمین نمی دهد

, ارشاد گلستان تضمین نمی دهد,

وی با بیان اینکه لجاجت مدیریت قبلی ارشاد برثبت خانه مطبوعات و رسانه ها و ناآگاهی از نوع ثبت آن متاسفانه اهالی رسانه را به این روز کشاند، گفت: آن روز فقط گفتند چند نفر را می خواهیم که بعنوان هیئت موسس معرفی کنیم و برای ثبت آن چیزی نگفته بودند.

,

حسینی بیان کرد: من به این کار ایراد گرفتم هیئت موسس انتصابی بود انتخابی نبود اما در آن زمان به صورت انتخابی تشکیل شد و الان هم گفتیم تضمین بدهید که گرفتار این پیچ و خم ها به لحاظ قانونی نشویم و آنها تضمین ندادند.

,

وی اذعان کرد: به نظر می رسید می خواهند هیئت موسس را با افرادی خاص شکل بدهند و هرکس را که خواستند اضافه و کم کنند.

,

خانه مطبوعات فعلی منافع خانم مدیرکل را تامین نکرد/ ارشاد باید خانه قبلی را ابطال کند

, خانه مطبوعات فعلی منافع خانم مدیرکل را تامین نکرد/ ارشاد باید خانه قبلی را ابطال کند,

رئیس خانه مطبوعات گلستان هم در گفتگو با خبرنگار گلستان ما درباره حواشی ثبت خانه مطبوعات، اظهار کرد: خانم مدیرکل از قانون چیزی نمی داند و فقط براساس منافع سیاسی خود و دوستانش تصمیم می گیرد. او خود را به چاه می اندازند و تصمیم اشتباه را  با یک تصمیم اشتباه دیگر ادامه می دهد.

,

عرب احمدی اذعان کرد: اشتباهی را سیستم خود ارشاد در گذشته انجام دادند و یک خانه مطبوعاتی را به شکل غیرقانونی به نام افرادی خاص ثبت کردند حالا می گوییم اینکار انجام شد و ارشاد بعنوان دستگاه ناظر آن را تایید کرد اما هنوز آن را باطل نکرده به دنبال ثبت خانه مطبوعات جدید است؟

,

, ,

وی تاکید کرد: چون خانه مطبوعات فعلی منافع ایشان را تامین نکرد هیچگونه اقدامی هم برای ثبت آن انجام ندادند ولی در کمال ناباوری می بینیم که در مصاحبه ای اعلام کردند که ما به خانه مطبوعات فرصت دادیم اما آنها نیامدند و فرصت را ازدست دادند در حالی که ما نمی توانیم بدون ارشاد برای ثبت اقدام کنیم.

,

عرب احمدی یادآور شد: ما اعضای هییت مدیره خانه مطبوعات مدارک کامل خود را به ارشاد ارائه دادیم، مشکل در ارشاد، اداره ثبت و دادگستری است که باید حل  می کردند.

,

وی گفت: آن زمان که خانه مطبوعات را به نام افراد ثبت کردند هیچ کس متوجه نشد و  بعد از برکناری انها فهمیدند که چنین اتفاقی افتاده و الان همه به جای اینکه آن مشکل را حل کنندبه دنبال ثبت کردن با زور خانه مطبوعات جدید هستند.

,

عرب احمدی خاطر نشان کرد:  باید از خانم مدیرکل پرسید در دوسال اخیر مدارک ثبت خانه مطبوعات دست کیست؟ ما اساسنامه خانه مطبوعات را در آذر ماه 97 به انتخابات گذاشتیم و اهالی رسانه رای دادند اما شما عرضه ثبت نداشتید ومدارک تحویل شماست، ثبت کردن اساسنامه با ارشاد است.

,

ناتوانی مدیرکل و عدم مدیریت صحیح باعث مشکلات در تنها صنف حوزه رسانه شد

, ناتوانی مدیرکل و عدم مدیریت صحیح باعث مشکلات در تنها صنف حوزه رسانه شد,

رئیس خانه مطبوعات گفت: خانم مدیرکل مصاحبه می کند که براساس اساسنامه انتخابات هیئت موسس باید انجام شود در حالی که اصلا چیزی را ثبت نکردند که انتخاباتی انجام شود؟

,

به گفته عرب احمدی؛ چون خانم مدیرکل و مشاورانش منافعشان در خانه مطبوعات تامین نمی شود و در هر دوره انتخابات شکست می خورند  و نمی توانند  افرادی که میخواهند رای بیاورند انتخابات را عقب می اندازندو به دنبال راه چاره ای هستند.

,

وی متذکرشد: ناتوانی مدیرکل ارشادو عدم مدیریت صحیح باعث مشکلات در تنها صنف حوزه رسانه شده، آنها و حامیان سیاسیشان میخواهند از خانه مطبوعات بعنوان ابزار دردستشان در سالهای آینده استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه ما با همه ناملایمات و عدم همکاری ها جشن روز خبرنگار را برگزار کردیم، گفت: ا ما نه می توانستیم از کسی کمک بگیریم و نه می توانستیم بودجه ای بگیریم چون ثبت قانونی نبودیم و حتی نمی توانستیم به نام خانه مطبوعات حسابی بانکی افتتاح کنیم.

,

وی تاکید کرد: چطور ایشان در سه سال اخیر در مراسمات مام شرکت می کرد و سه از این برنامه ور د محافب مختلف حمایت کرد و حتی در مصاحبه ها از ما حمایت می کرد، وظیفه ارشاد حل مشکلات خانه مطبوعات است چرا ارشاد نامه ای برای ابطال خانه مطبوعات قبلی به اداره ثبت نمی زند؟

,

نباید بحث ثبت خانه مطبوعات به درازا بکشد

, نباید بحث ثبت خانه مطبوعات به درازا بکشد,

یحیی آذرسا مدیرسابق خانه مطبوعات گلستان هم به خبرنگار گلستان ما گفت:تنها مجمعی که به نظرم خوب اداره و به ابهامات اهالی رسانه پاسخ داده شد همین مجمع امروز بود.

,

وی بیان کرد: معتقدم هیئت مدیره فعلی تا یک جاهایی  خوب پیش رفتند نباید بحث ثبت به درازا بکشد هدف رفع دغدغه اهالی رسانه است که باید اصل قرار گیرد.

,

شرایط حضوروبیناری فراهم شود نه اینکه اهالی رسانه شهرستان حذف شوند

, شرایط حضوروبیناری فراهم شود نه اینکه اهالی رسانه شهرستان حذف شوند,

رضا جامی سردبیر پایگاه خبری راه اترک در شرق گلستان اما از عدم حضورش در انتخابات امروز خبرداد و به خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه مدیرکل ارشاد از حضور همه اهالی رسانه بخصوص پیشکسوتان در انتخابات سخن گفته بود اما حتی اطلاع رسانی به ما نشد.

,

وی ادامه داد:شرق گلستان همواره مورد بی مهری قرار می گیرد.

,

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه هم به خبرنگار گلستان ما، گفت: از این انتخابات خبرنداشتم و به نظر می رسد که خانه مطبوعات به مرکز استان تعلق دارد و بین دو سه گروه مرکز استان دست به دست می شود.

,

امین کوهی با بیان اینکه نگاه شخصی در خانه مطبوعات است حکمفراست و متاسفانه هیچ کار و خدماتی برای خبرنگاران انجام نمی شود، ادامه داد: ۵ الی ۶ سال قبل اعضا خانه به مناسبت هفته خبرنگار با راه انداختن کاروانی از تعداد خودشان به شهرستانها برای تجلیل و... به دیدار مسئولین آن شهرستان رفتند اما از خبرنگاران آن شهرستانها که عضو خانه بودند دعوت نکردند.

,

, ,

وی اذعان کرد: برخی هم نمیخواهند خبرنگاران شرق متوجه شوند و حضور داشته باشند.

,

کوهی تاکید کرد: عدم حضور و دعوت از خبرنگاران شرق موجب تشکیل خانه حداقلی از آرا شده و مشروعیت کمتری خواهد داشت.آنها نمی خواستند کسی حضور داشته باشد وگرنه مانند انتخابات خانه مطبوعات که یک ماه قبل لغو شد به اعضای خانه و خبرنگاران فعال پیامک میدادند که حاضر باشند.

,

فعال رسانه شرق گلستان وی با اشاره به شرایط کرونایی تصریح کرد: باید برای حضور اهال رسانه در شهرستان ها به ویدئو کنفرانس و انلاین تمهیداتی اندیشیده می شد نه اینکه بخواهند آنها را حق خودشان محروم کنند.

,

گفتنی است؛ خانه مطبوعات استان گلستان هیات موسس دارد و انتخاب مجدد آن سیاسی کاری مدیر کل ارشاد است تا همفکران سیاسی اش را در هیات مدیره بگذارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه