اخبار داغ

دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران مطرح کرد؛

مزد پیشنهادی کارگران برای سال بعد؛ ۶میلیون و ۸۵۰هزار تومان

مزد پیشنهادی کارگران برای سال بعد؛ ۶میلیون و ۸۵۰هزار تومان
دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور گفت: رقم پیشنهادی ما برای حقوق کارگران در سال آینده ۶میلیون و ۸۵۰هزار تومان است که با توجه به اعداد و ارقام تورم استخراج شده و در حال بررسی در جلسات شورای عالی کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ابوی  اظهار کرد: معیشت کارگران، یکی از اصلی‌ترین مشکلات جامعه کارگری است که در شرایط فعلی امیدی به رفع آن نداریم و برخلاف برخی ادعاها، همه کارگران ذره ذره افزایش تورم و سختی‌های ناشی از آن را با تمام وجود لمس کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه حقوق دریافتی کارگران، به زور پاسخگوی یک هفته از زندگی آن‌هاست، گفت: نتیجه این حقوق کم، این است که تمامی کارگران مقروض بوده و مجبور هستند با اضافه کاری یا کار در شیفت‌های بعدی این خلا را پر کنند.
,
 
,
دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: علاوه بر این بسیاری از کارگران ممکن است مجبور شوند تا زیورآلات خانواده‌شان را برای گذران زندگی روزمره بفروشند.
,
 
,
ابوی گفت: مدت زیادی است که گوشت از سبد خرید غذایی بسیاری از کارگران حذف شده و نکته نگران کننده اینجاست که در قشر کارگری متوسط نیز این مسئله وجود دارد.
,
 
,
دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به این موضوع که جامعه کارگری توقعی جز ثبات قیمت کالاهای اساسی از سوی دولت ندارد، خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما در این موضوع به خوبی یکدیگر را درک می‌کنند و بسیاری از کارفرمایان با دیدن شرایط معیشت کارگران شان بسیار نگران هستند.
,
 
,
وی بیان کرد: طبیعتا این مشغله های ذهنی بر روی کیفیت کار نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.
,
 
,
ابوی ادامه داد: تمامی این مشکلات مربوط به زندگی روزمره کارگران است و اگر در این میان فرزندشان ازدواج کند، تامین هزینه‌های عروسی و جهیزیه تبدیل به مصیبتی بزرگ خواهد شد.
,
 
,
دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: همچنین اگر کارگری دچار بیماری شود، با مشکلات عمده در بخش درمان و عدم پاسخگویی بیمه تامین اجتماعی روبرو خواهد شد.
,
 
,
وی اضافه کرد: به دلیل عدم همخوانی میزان حقوق پرداختی تامین اجتماعی با شبکه بهداشت کشور و کم بودن مقدار آن، انگیزه کادر درمان شاغل در این مراکز و در نتیجه کیفیت خدمات پزشکی پایین است.
,
 
,
دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران کشور اظهار داشت: رقم پیشنهادی ما برای حقوق کارگران در سال آینده ۶میلیون و ۸۵۰هزار تومان است که با توجه به اعداد و ارقام تورم استخراج شده و در حال بررسی در جلسات شورای عالی کار است.
,
 
,
ابوی عنوان کرد: در صورت تصویب این رقم، بازهم این حقوق ۵۰درصد میزان خط فقرخواهد بود.
,
 
,
وی درباره تحویل بسته‌های معیشتی به کارگران گفت: علاوه بر بسته‌های اهدایی از سوی دولت، آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمک‌های مردمی بسیاری در قالب طرح مواسات و همدلی به کارگران صورت گرفت.
,
 
,
دبیر کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران گفت: در شهر مشهد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵هزار بسته معیشتی توسط انجمن صنفی به کارگران اهدا شده است.
,
 
,
 انتهای پیام
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه