اخبار داغ

فعال صنعت بیمه تشریح کرد؛

آخرین تغییر و تحولات بیمه شخص ثالث/ پاسخ به یک شایعه بیمه‌ای

آخرین تغییر و تحولات بیمه شخص ثالث/ پاسخ به یک شایعه بیمه‌ای
سنگدوینی، گفت: طبق قانون جدید افراد باید ماشین را به تعویض پلاک ببرند تا تخفیف جدید ثبت شود، برای مثال اگر ماشینی به صورت قولنامه‌ای و بدون تعویض پلاک اقدام به خرید ماشین کند تمام تخفیف‌های بیمه شخص ثالث به دارنده پلاک ماشین تعلق می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ناصر سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، در خصوص آخرین تغییر و تحولات صنعت بیمه، اظهار کرد: در گذشته قانون نسبت به برخی مسائل بیمه شخص ثالث سکوت کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
فعال صنعت بیمه گلستان، خاطرنشان کرد: در گذشته اگر فردی برای مثال در سال ۹۰ ماشینی را خریداری می کرد و در طول ۱۰ سال نیز چند بار ماشین معامله می شد این تخفیف ها به شخص جدید منتقل می شد که این موضوع در قانون جدید اتفاق نمی افتد.
,
 
,
وی، افزود: طبق فرض دیگر اگر فردی سال ۹۰ ماشینی را از کارخانه خرید کرده، سند ماشین و پلاک به نام آن فرد است، از سال ۹۶ از طریق تعویض پلاک ماشین را به مالک جدید واگذار کرده طبق قانون جدید، ۶ سال قبل برای دارنده پلاک قبلی است و از سال ۹۶ به بعد که مالک عوض شده می تواند از بیمه جدید استفاده کند.
,
 
,
سنگدوینی با بیان اینکه طبق قوانین جدید بیمه ای ملاک تعلق تخفیف بیمه ای پلاک است، اذعان کرد: طبق قانون جدید افراد باید ماشین را به تعویض پلاک ببرند تا تخفیف جدید ثبت شود، برای مثال اگر ماشینی به صورت قولنامه ای و بدون تعویض پلاک اقدام به خرید ماشین کند تمام تخفیف های بیمه شخص ثالث به دارنده پلاک ماشین تعلق می گیرد.
,
 
,
این فعال صنعت بیمه در خصوص تعلق خسارت وارده به افراد بیمه کننده، ابراز کرد: وقتی پلاک و ماشین را بیمه می کنیم فرد را بیمه نمی کنیم، در هر صورت خسارت به ماشین تعلق می گرد هر چند که قرار بود در مقطعی ملاک کدملی شود که این اتفاق هنوز صورت نگرفته است.
,
 
,
وی ادامه داد: بهتر است مشخصات افراد مختلف که از ماشین استفاده می کنند ثبت شود اما تاثیری در پرداخت خسارت ماشین ندارد.
,
 
,
سنگدوینی، گفت: در گذشته انتقال تخفیف با ثبت سند در محضر امکان پذیر بود اما طبق قانون جدید تخفیفات بیمه نامه برای فرد است و انتقال تنها به بستگان درجه یک ممکن خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه