اخبار داغ

استاد درس خارج فقه در کرمان پاسخ داد؛

چگونه خود را برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده کنیم؟

چگونه خود را برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده کنیم؟
احمد شیخ بهایی گفت: برای آماده شدن ورود به ماه رمضان از نظر روحی و معنوی اگر گناهی را مرتکب شدیم، توبه کنیم؛ چنانچه حق الناسی به گردنمان است، آن را ادا کنیم؛ اگر بدهی به کسی داریم، آن را بپردازیم و چنانچه کسی را رنجیده ایم از او حلالیت بطلبیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: آنچه که در روزهای پایانی ماه شعبان باید انجام دهیم، آماده شدن برای ورود به ماه رمضان از جهات مختلف است؛ در این روزهای باید بررسی کنیم که به چه میزان به مسائل احکام روزه آشنا هستیم و اگر مسئله تقلیدمان حل نشده است، این مسئله را برطرف کنیم که مقلد کدام مرجع تقلید هستیم و به فتوای او عمل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

استاد درس خارج فقه در کرمان با بیان اینکه به این مهم توجه کنیم که خمس و زکات مال نداشته باشیم و حساب سال خود را اصلاح کنیم، عنوان کرد: چنانچه روزه از سال قبل بدهکار هستیم حتما آنها را به جا آوریم؛ همچنین اگر از نظر جسمی مشکلی را داریم که ممکن است مانع گرفتن روزه شود، به دنبال معالجه آن باشیم تا بتوانیم روزه هایمان را بگیریم.

,

وی با اشاره به اینکه چنانچه در ایام ماه رمضان باید به مسافرت برویم، محدوده هایمان را کنترل کنیم، ابراز کرد: از نظر روحی و معنوی اگر گناهی را مرتکب شدیم، توبه کنیم؛ چنانچه حق الناسی به گردنمان است، آن را ادا کنیم؛ اگر بدهی به کسی داریم، آن را بپردازیم و چنانچه کسی را رنجیده ایم از او حلالیت بطلبیم.

,

این استاد حوزه افزود: از هم اکنون برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کنیم و این مسئله بسیار مهم است؛ چرا که شیوه زندگی در این ماه تغییر می کند و نمی توانیم مانند شب های قبل خواب و یا بیدار باشیم؛ باید به گونه ای بخوابیم که سحر بتوانیم بلند شویم و سحر نیز نباید منحصر به خوردن باشد؛ بلکه می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که در سحر، سحری بخوریم، نماز شب بخوانیم و دعای سحر بخوانیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه برنامه های در طول روز خود را به گونه ای تنظیم کنیم که کمتر در معرض آفتاب قرار بگیریم و بهتر است که فعالیت بدنی نداشته باشیم، اظهار کرد: برنامه برای تلاوت قرآن و کمک های مؤمنانه نیز داشته باشیم.

,

استاد درس خارج فقه در کرمان گفت: امام رضا علیه السلام در آخرین جمعه ماه شعبان خطاب به اباصلت هروی درباره اعمالی که انسان را برای ورود به ماه صیام آماده می کند چنین فرمودند"ای اباصلت! همه ما برای ورود به ماه رمضان نیازمند کسب آمادگی روحی و معنوی هستیم و این مسأله با رعایت آداب و شرایطی همچون؛ استغفار، دعا کردن، تلاوت قرآن وتوبه از گناهان گذشته محقق می‌شود".

,

وی ادامه داد: امام هشتم(ع) در راستای درک بهتر آثار و برکات ماه ضیافت الله در آستانه ورود به این ماه تاکید دارند همه مؤمنان اماناتی را که از دیگران به گردن دارند برگردانند، حصار کینه ها و کدورتها را بردارند،‌ تقوای الهی پیشه کنند و با توکل به خدای متعال از هر گناهی دوری کنند. از دیدگاه این امام همام آنچه مؤمنان را در این ماه بیش از پیش متوجه خدا می کند، کسب تقوای الهی است.

,

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: یک وجه گرفتن روزه، سلامتی جسم است و وجه دیگر این است که روزه دار به فکر گرسنگان و تشنگان باشد؛ بنابراین سعی کنیم که در این ایام سهمی غیر از خمس و … را برای نیازمندان و کمک به دیگران قرار دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه