اخبار داغ

با حضور معاون وزیر و سرپرست فدراسیون

گردهمایی دبیران هیئت های استانی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد

گردهمایی دبیران هیئت های استانی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد
با حضور معاون وزیر و سرپرست فدراسیون گردهمایی دبیران هیئت های استانی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گردهمایی دبیران هیئت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور، به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت بسیاری از استان های کشور به ویژه تهران، به صورت مجازی برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این گردهمایی که عصر یکشنبه 22 فروردین ماه بصورت وبینار (مجازی) برگزار گردید، سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون، مسعود ملکی سرپرست دبیری فدراسیون، محمد نجات‌مهر مشاور عالی فدراسیون، داوود آذرنوش سرپرست دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی، دبیران هیئت های استانی سراسر کشور، انجمن های سازمان ها و نهادها، نیروهای مسلح، ورزش کارگری، آموزش عالی، مسئولین و اعضای کمیته های فدراسیون حضور داشتند.
,
 
,
این نشست با تلاوت کلام الله مجید و طنین سرود ملی کشور عزیزمان ایران آغاز شد که در آن مجموعا 45 شرکت کننده حضور داشتند.
,
 
,
سپس مهرعلی باران چشمه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در این نشست و تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو، راهبردها  و برنامه های اساسی فدراسیون در سال 1400 را بیان نمود.
,
 
,
باران چشمه در سخنان خود اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که با اولویت قراردادن وحدت، همدلی و خرد جمعی در همه امور فدراسیون از همه طرفیت های کشور به نفع پیشبرد اهداف فدراسیون که همان ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق همگانی کردن ورزش زورخانه ای است، استفاده نماییم.
,
 
,
ایشان در ادامه افزود: فعال کردن دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگی پهلوانی و برنامه ریزی های دقیق در جهت جذب منابع مادی و معنوی، بهره مندی قهرمانان این رشته ورزشی از امکانات و ظرفیت های صندوق حمایت از قهرمانان و ورزشکاران، تعامل هدفمند و سازنده با فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای،  ایجاد موزه ملی ورزش زورخانه ای و... بسیاری از برنامه های ما برای رسیدن به اهداف اصلی فدراسیون یعنی ارتقاء جایگاه این ورزش و تثبیت آن در کشور است.
,
 
,
در ادامه این نشست مجازی احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان در جمع شرکت کنندگان حضور یافت و مطالب ارزشمندی را بیان نمود.
,
 
,
احمدی در سخنان خود اظهار داشت: این ورزش فقط در حرکات جسمی خلاصه نمی شود، بلکه ضمن آمیخته شدن با آموزه های اخلاقی، توأمان روح و جسم ورزشکار را در جهت اعتلای انسانی تکمیل می کند.
,
 
,
ایشان در ادامه افزود: یکی از ویژگی های بارز این ورزش مردمی بودن آن است. در واقع این ورزش جایگاه ویژه ای در نزد مردم دارد و پهلوانان از جایگاه مستحکمی در جامعه برخوردار هستند. باید در تلاش باشیم با احیای کارکردهای اجتماعی این ورزش که در قدیم الایام در جامعه بسیار کاربرد داشته است، ظرفیت های مردمی بودن آن را تقویت کنیم تا تعامل و حضور مردم در این ورزش را تحکیم بخشیده و جوانان که در این ورزش به انسانهای مفیدی در جامعه تبدیل شوند. پس باید برنامه های دقیقی پیش بینی و اجرا شود تا شرایط حضور گسترده و مشارکت مردم را در این ورزش فراهم کنیم.
,
 
,
احمدی خاطرنشان کرد: هیئت های استانی می بایست با سایر نهادهای استانی خود تعامل مفید و تاثیر گذار داشته باشند تا با کمک، همفکری و خرد جمعی موانع رشد این ورزش را شناسایی و با برنامه ریزی های مداوم همراه با وحدت، صمیمیت، برادری و اخوت شرایط مطلوبی که مقام معظم رهبری، مردم و اهالی این ورزش برای این رشته انتظار دارند را فراهم کنیم.
,
 
,
همچنین در این نشست سرپرست دبیری فدراسیون، سرپرست دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور، مسوولین برخی از کمیته های فدراسیون و دبیران آنها برنامه ها و مطالبی که می بایست از سوی دبیران هیئت های استانی پیگیری گردد را مطرح و ارائه نمودند.
,
 
,
در این نشست که بمنظور بررسی اهداف و برنامه های سال 1400 فدراسیون و همچنین هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف جاری و ایجاد وحدت رویه در جهت رشد وتوسعه ورزشهای زورخانه ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی، تشکیل شده بود، برخی از دبیران هیئت ها از جمله دبیران استان های همدان، گیلان، کرمانشاه و ... به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و پیشنهادات لازم را ارائه نمودند.
,
 
,
در پایان این نشست سرپرست فدراسیون ضمن تشکر و قدردانی از وزارت ورزش و جوانان به ویژه شخص احمدی معاون فرهنگی و توسعه همگانی وزارت ورزش و جوانان اعلام نمود، امیدواریم با حمایت های همه جانبه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سایر بخش های تخصصی و با حضور فعالانه هیئت های استانی شاهد تحقق برنامه های تعیین شده به ویژه تقویم های مسابقاتی، آموزشی و فرهنگی در سالجاری باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه