اخبار داغ

هاشمی در دیدار با اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد:

دیدید که با شعارهای بی‌پایه و اساس، در دو سال چه بلایی سر دانشگاه آزاد آوردند

دیدید که با شعارهای بی‌پایه و اساس، در دو سال چه بلایی سر دانشگاه آزاد آوردند
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی «اقیانوس مردمی» را برای انجام کارها ، عمیق، وسیع و ژرف خواند و گفت: هر جا که مردم وارد شوند، کارها را به بهترین نحو انجام می‌دهند و دانشگاه آزاد بهترین مصداق برای این ادعاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه در دیدار اعضای هیأت امنا و دبیران استانی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، با یادآوری فضای زمان تأسیس این دانشگاه، اظهار کرد: اصل اساسی نیاز مردم و جامعه بود و می‌دیدیم که دولت وقت با همه تلاش‌ها، ظرفیت جذب متقاضیان تحصیل را نداشت که جوانان بودند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی «نبود زمینه تحصیل جوانان را برای انقلابی که منادی اسلام بود» را زیبنده ندانست و گفت: با امام(ره) مطرح کردیم و ایشان با هوشیاری بالا قبول کردند و فرمودند با توکل بر خدا شروع کنید و من هم حمایت و هم کمک مادی می‌کنم.

,

وی با تشریح دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در 30 سال گذشته، به خاطره طرح این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: زمانی که مطرح کردیم، اعضا به همدیگر نگاه می‌کردند و می‌گفتند که مگر می‌شود که مردم دانشگاه تأسیس کنند.

,

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «تب دولتی کردن امور در سراسر کشور داغ بود»، گفت: حتّی چند مدرسه خصوصی را که از زمان سابق مانده بودند، دولتی کرده بودند.

,

وی با اشاره به رشد علمی و فنی جهان در همه زمینه‌ها گفت: مردم ایران با استعدادهای بالایی که در طول تاریخ داشته‌اند، می‌توانند سرآمد علم و دانش باشند که راه آن گسترش کیفی دانشگاه‌هاست.

,

هاشمی‌رفسنجانی با تقبیح کار شعاری در ترویج علم و دانش، گفت: دیدید که با شعارهای بی‌پایه و اساس ، در دو سال چه بلایی سر دانشگاه آزاد اسلامی آوردند.

,

وی با تأکید بر «فهم علمی آقای فرجی دانا در مقام وزارت علوم و فناوری و تحقیقات و شجاعت دکتر میرزاده در مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای باز کردن درب تحقیقات و تحصیلات عالیه روی جوانان کشور»، گفت: خدمت بزرگی به مردم ایران کرده‌اند که تحصیل جوانان در مقاطع عالیه را گسترش داده‌اند.

,

وی با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر «تولید علم»، گفت: همگان می‌دانند که تولید علم از طریق تحصیلات تکمیلی و توجه به تحقیقات میسر می‌شود.

,

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر« توجه به دانایی و بهره‌وری در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام»، گفت: می‌بینم که ایران ما با همه شرایط مساوی که نسبت به دیگر کشورها در آب و خاک و دانشگاه دارد، به خاطر ضعف تحصیلات مقاطع عالی، بهره‌وری پایینی از کارها دارد که علتش پایین بودن تخصص‌هاست.

,

وی رقابت علمی بین دانشگاه‌های کشور را به نفع مردم خواند و گفت: استادان و محققان سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید از ظرفیت‌های آن‌ها در جهت تقویت کارهای دانش بنیان استفاده شود.

,

وی «برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از امکانات، زمین‌ها و سرمایه‌های دانشگاه آزاد اسلامی» را در جهت تقویت تحقیق و پژوهش ضروری خواند و گفت: باید کارهای اجرایی درآمدزای دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت تحقیقات و پژوهش‌های علمی باشد و کم‌کم از وابستگی دانشگاه به شهریه‌ها بکاهیم.

,

ایشان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ملی است که باید در خدمت منافع ملی باشد

,

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی «استفاده علمی و تجاری از ابتکارات و اختراعات دانشجویان و استادان» را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: به عنوان مثال می‌توانیم با نگاه علمی به کمبود آب در کشور، کارهای مهمی انجام دهیم و تهیه آب شیرین از دریا یکی از نمونه‌هاست که باید کاری کنیم تا کشور ما طبیعتا کم باران است ، تشنه نماند.

,

وی با توصیه مسؤولین دانشگاه آزاد اسلامی «برای توجه به کارهایی که نیاز امروز و آینده کشور است»، گفت: باید از سرمایه ملی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت کشور استفاده نماییم.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه