اخبار داغ

ادعای معاون بهبود امور دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد:

خودکفایی استان یزد در تامین گوشت قرمز

خودکفایی استان یزد در تامین گوشت قرمز
معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در استان یزد سالانه۲۱هزارتن گوشت قرمز تولید و میزان مصرف گوشت قرمز سالانه استان هم۲۱هزارتن می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی غیب اللهی در گفتگو با یزدرسا ، با رد هرگونه کمبود گوشت قرمز در سطح استان یزد اظهار داشت: میزان دام سبک و سنگین موجود در استان ۸۰۳ هزار راس دام سبک، ۱۴۵ هزار راس گاو و گوساله و ۱۵ هزار نفر شتر می باشد که باعث شده هیچ کمبودی در این زمینه در سطح استان وجود نداشته باشد ونیازی به واردات گوشت قرمز نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی ادامه داد: میزان تولید گوشت قرمز استان به صورت سالیانه ۲۱هزارتن می باشد که با میزان مصرف سالیانه استان که۲۱هزارتن می باشد توازن دارد.
,
 
,
غیب اللهی با رد هرگونه کمبود نهاده دامی در سطح استان یزد نیز تصریح کرد: نهاده های دامی هم به واحده های صنعتی و هم به واحدهای سنتی وفاقد پروانه طبق سهمیه اختصاص می یابد.
,
 
,
وی با تائید این مطلب که بین نهاده تخصیصی به واحدهای صنعتی دارای پروانه و واحدهای بدون پروانه تفاوت وجود دارد خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی به صورت روزانه به ازای هر راس گاو۲کیلو و۷۰۰گرم ذرت ، یک کیلو و۴۰۰گرم جو و یک کیلو و۳۰۰گرم سویا دریافت می کنند ولی واحدهای سنتی و واحدهای فاقد پروانه، یک کیلو ذرت و یک کیلو۴۰۰گرم جو و ۳۰۰گرم سویا اختصاص می یابد.
,
 
,
معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پایان اظهار داشت: توزیع نهاده ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی می باشد و هیچ گونه مشکلی در زمینه کمبود نهاده دامی وجود ندارد و سهمیه ای که واحدهای صنعتی دارای پروانه اختصاص می یابد نیز مناسب است اما واحدهای سنتی و فاقد پروانه مجبور هستند علاوه برنهاده دریافتی، مابقی نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند.
,
 
,
انتهای پیام/ک 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه