اخبار داغ

خبرهایی از صحن علنی امروز مجلس؛

تذکر ابوترابی به نماینده پارس‌آباد در مورد جدایی مغان از اردبیل

تذکر ابوترابی به نماینده پارس‌آباد در مورد جدایی مغان از اردبیل
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در صحن علنی مجلس راجع به پیشنهاد جدایی مغان از اردبیل به یکی از نمایندگان استان اردبیل تذکر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سبلانه، واکنش ها به استان شدن مغان و یا الحاق این منطقه به استان آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سبلانه, سبلانه,

امروز در صحن علنی مجلس میر قسمت موسوی اصل، نماینده مجلس گرمی که رئیس جمع نمایندگان استان اردبیل است نطقی را بر علیه پیشنهاد تفکیک شدن مغان از اردبیل ارائه کرد.

,

 وی گفت: استان اردبیل استانی جوان، مرزی، ولایتمدار و از جهت فرهنگی منسجم و یکدست است که اخیرا با توجه مسئولان دولت جمهوری اسلامی برای الحاق منطقه آزاد تجاری ارس، این استان اردبیل در مسیر توسعه و پیشرفت فوق العاده ای قرار گرفته است و در این شرایط به وحدت بیشتری نیاز دارد.

,

 

,

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل القای تجزیه یا تقسیم استان در حال رشد و توسعه اردبیل را معقول و منطقی و به مصلحت ندانست.

,

پس از نطق نماینده مردم گرمی تعدادی دیگر از 52 نماینده ای که پیشنهاد جداشدن مغان از اردبیل را امضا کرده بودند از تصمیم خود منصرف شدند.

,

همچنین امروز نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به خاطر پیشنهاد استان شدن مغان یک تذکر هم از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت کردند.

,

حبیب برومند نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به اظهارات، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس ، گفت:  علت ناراحتی برخی همکاران را نمی توانم متوجه شوم اگر اینجانب کار غیر قانونی و غیر شرعی انجام داده ام حق دارند که ناراحتی خود را نشان دهند اما اگر تمایل دارند القا کنند که درخواست ایجاد استان مغان و جدایی این شهرستان از اردبیل و الحاق آن به تبریز نوعی تجزیه طلبی است پس استان البرز و گلستان نیز تجزیه طلب بودند و باید تأکید کرد این اهانتی به ملت ایران است.

,

ابوترابی فرددر پاسخ به تذکر برومند گفت: خوشبختانه استان اردبیل از استان هایی است که 7 نفر از بهترین همکاران ما نماینده منتخب مردم متحد این استان هستند و در اینگونه مسائل مهم و کلان که مرتبط با استان است به طور حتم نظر مجموعه نمایندگان و مجمع نمایندگان مورد توجه مجلس و دولت قرار می گیرد و با یک نگاه مشترک و هماهنگ تصمیمات مقتضی اتخاذ و اجرا خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه