اخبار داغ

فریادهایی که شنیده نمی‌شود؛

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد فریادهای عشایر روستای بورک سیلاب کلوار را نمی‌شنوند؟+تصاویر و فیلم

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد فریادهای عشایر روستای بورک سیلاب کلوار را نمی‌شنوند؟+تصاویر و فیلم
مسئولان استان به ویژه امور عشایر استان فریادهای زنان و دختران جوان عشایر روستای بورک سیلاب کلوار بویراحمد را نمی‌شنوند که باید کیلومترها برای رسیدن به آب شرب آن هم آب غیربهداشتی پیاده‌روی کنند و مًشک آب بر دوش بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از ضروریات زندگی هر منطقه ای داشتن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است، به گونه ای که مردم نیز برای رسیدن به این آب سالم دچار زحمت نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اما هنوز در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم و عشایری هستند که برای رسیدن به اب آشامیدنی باید ساعت ها پیاده روی کنند تا به چاه آب برسند و در ان جا نیز به دلیل جمعیت زیاد باید ساعت ها در صف بمانند تا نوبت به آن‌ها برسد.

چاه ابتاگ حوزه عشایری روستای بورک بخش سیلاب کلوار شهرستان بویراحمد تنها منبع آب شرب برای صد ها خانوار عشایری این روستا است، که متاسفانه در بدترین شرایط بهداشتی در حال استفاده از این چاه هستند.

,
,
,
, ,

در نیمه اول هر سال نیز شاهد حضور و اتراق بیش از 100 خانوار عشایری در اطراف این چاه هستیم که شرایط بهداشتی آن را نیز بدتر می کند و می تواند یک زنگ خطر جدی برای شیوع کرونا و دیگر بیماری ها در این منطقه باشد.

با وجود قول های مکرر امور عشایر استان در سال های گذشته اما همچنان مردم و عشایر این منطقه باید از یک چاه، آب شرب خودشان را تهیه کنند.

مسئولان استان  به ویژه امور عشایر استان بارها قول بهسازی  این چاه آب و انتقال آن را به یک مخزن داده اند اما همچنان در حد حرف باقی مانده است و مردم این منطقه نیز در بدترین شرایط از این آب استفاده می کنند.
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

مردم منطقه روستای بورک سلاب کلوار از مسئولان استان گلایه مند هستند که با وجود پیگیری های زیاد اما چرا تاکنون بهسازی این چشمه انجام نشده است.
,
,

سید عزیزالله حسینی نیکو  بهورز خانه بهداشت روستای بورک حوزه سیلاب کلوار  نیز در این خصوص در گفت و گو با این پایگاه خبری گفت: شرایط در این منطقه بسیار نامناسب است 22 سال در این منطقه فعالیت می کنم و هر بار این موضوع را از مسئولان پیگیری کرده ام اما به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

,

, ,

وی گفت: بارها قول دادند که چاه را بهسازی و آب آن را به مخزن ذخیرسازی هدایت کنند اما هیچ اقدامی نشده است ، در صورتی که اقدام اساسی  صورت نگیرد احتمال شیوع بیماریهای واگیردار بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ بنده شخصا رئیس امور عشایر را بردم و از محل مورد نظر بازدید و بررسی انجام داد اما باز هم نتیجه ای حاصل نشد.

حسینی عنوان کرد: از مسئولان استان، امور عشایر و استاندار می خواهیم که فریادهای مردم این منطقه را بشنوند و فکری برای این شرایط کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه