اخبار داغ

در نشست خبری انجمن مهرانه زنجان مطرح شد؛

نیاز بیش از پیش مهرانه به کمک‌های مردمی/ افزایش ۳ برابری هزینه داروی بیماران سرطانی

نیاز بیش از پیش مهرانه به کمک‌های مردمی/ افزایش ۳ برابری هزینه داروی بیماران سرطانی
نشست خبری انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) زنجان ظهر امروز (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت) با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه در این نشست ضمن سپاس ویژه و قدردانی از مردم خیر و نیکوکار استان زنجان که در طول 15 سال فعالیت به بهترین نحو در خدمت انجمن مهرانه بوده‌اند، گفت: دستاورد این حضور و کمک مردم، پوشش درمانی عزتمندانه بیماران مبتلا به سرطان، احداث کلینیک تخصصی، فعالیت‌های پیشگیرانه سرطان و الگو شدن انجمن در سطح کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از انجمن مهرانه اظهار داشت: وی در این بازدید گفت که «همه چیز انجمن، درجه یک» است و باید توجه داشته باشیم که این جمله از زبان شخصی گفته شده که تعارف ندارد.

,

وثوق، انجمن مهرانه را افتخار بسیار بزرگی برای استان زنجان بیان کرد و افزود: مهرانه امروز برترین خیریه موضوع سرطان در حوزه بزرگسالان در سطح کشور است.

,

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه این انجمن 2 نوع خدمت ارائه می‌کند، گفت: خدمت اول برای بیماران داخل استان است که به انجمن مراجعه می‌کنند البته با توجه به اینکه مهرانه در شهرهای تکاب، بیجار و میانه هم دفتر دارد، بیماران این 3 شهر نیز جزء بیماران داخل استان محسوب می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه خدمت دوم برای بیماران خارج از استان است، اظهار داشت: این خدمت نیز در 2 بخش است که بخش اول، رادیوتراپی بیماران از تمام نقاط کشور بوده و آنچه که به بیماران داخل استان ارائه می‌شود به آن‌ها نیز ارائه می‌شود و بخش دوم، میهمانسرای مهرانه در تهران است که میهمانسرا نیز در اختیار بیماران سرطانی از تمام نقاط کشور است.

,

وثوق با بیان اینکه تاکنون برای 8899 بیمار از داخل استان (با احتساب 3 شهر تکاب، بیجار و میانه) پرونده تشکیل شده و از سال 93 که کلینیک به بهره‌برداری رسیده نیز 22 هزار مورد مراجعه به کلینیک بوده است.

,

 

,

*‌ 100 درصد نیاز دارو و درمان بیماران سرطانی داخل استان توسط مهرانه پرداخت می‌شود

, *‌ 100 درصد نیاز دارو و درمان بیماران سرطانی داخل استان توسط مهرانه پرداخت می‌شود, *‌ 100 درصد نیاز دارو و درمان بیماران سرطانی داخل استان توسط مهرانه پرداخت می‌شود,

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه مهرانه 100 درصد نیازهای دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان داخل استان را پرداخت می کند، گفت: این 100 درصد شامل آنچه که نیاز بیمار است، می‌شود یعنی ممکن است درصدی را خود بیمار به عنوان فرانشیز پرداخت کند.

,

وی با تاکید بر اینکه مهرانه، بیماران داخل استان را عزتمندانه، پوشش می‌دهد به‌گونه‌ای که دغدغه‌ای غیر از بیماری ندارند، خاطرنشان کرد: رادیوتراپی و شیمی‌درمانی با دستگاه‌های پیشرفته در کلینیک مهرانه انجام می‌شود.

,

وثوق با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بعد از شیوع بیماری کووید 19 تمام بیماران مبتلا به سرطان که احتیاج به شیمی‌درمانی دارند از بیمارستان‌های ولی‌عصر(عج) و آیت‌اله موسوی به بخش کلینیک مهرانه انتقال داده شده و خدمات شیمی‌درمانی را فقط از کلینیک خود انجمن دریافت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه بخش پیشگیری مهرانه به دلیل رو در رو بودن، بعد از شیوع کرونا تعطیل شده است، ابراز کرد: برنامه‌های پیشگیری، دستاوردهای بزرگی به همراه داشت که امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا دوباره ادامه داشته باشد.

,

 

,

*‌ دستگاه فوق پیشرفته تشخیص سرطان (pet scan) تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

, *‌ دستگاه فوق پیشرفته تشخیص سرطان (pet scan) تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد, *‌ دستگاه فوق پیشرفته تشخیص سرطان (pet scan) تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد,

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با اشاره به برنامه‌های اتی انجمن گفت: تلاش بر این است که فرهنگ حاکم بر استان زنجان را به استان‌های دیگر نیز تعمیم دهیم حتی اگر آن‌ها خودشان نخواهند هم این کار را انجام دهیم.

,

وی افزود: بر این اساس سایر استان‌های کشور نیز تا 5 سال آینده مراکزی مانند مهرانه خواهند داشت و هم‌اکنون نیز استان‌هایی مانند سمنان و اردبیل با الگوبرداری از زنجان، چنین مرکزی دارند.

,

وثوق با بیان اینکه تا 6 ماه آینده، دستگاه فوق پیشرفته تشخیص سرطان (pet scan) در مهرانه، بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: هزینه تامین این دستگاه 12 میلیارد تومان است و آن را به استان‌های بزرگ کشور می‌دادند که افتخار آن نصیب زنجان نیز شد و محل استقرار آن به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا 6 ماه اینده به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه دستگاه دیگری به ارزش 3 میلیارد تومان تامین شده که در کنار آن قرار می‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها با ارز دولتی تامین شده است، تصریح کرد: اگر با ارز آزاد بود که هزینه آن به بیش از 70 میلیارد تومان می‌رسید.

,

وثوق ابراز کرد: در صورت بهره‌برداری از این دستگاه، کمک بزرگی به پزشکان و هم بیماران برای تشخیص دقیق و به‌موقع سرطان می‌کند.

,

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اتی انجمن، تامین دستگاه فوق پیشرفته درمانی سرطان است که حداکثر تا 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

,

 

,

*‌ افزایش 3 برابر هزینه‌های مهرانه

, *‌ افزایش 3 برابر هزینه‌های مهرانه, *‌ افزایش 3 برابر هزینه‌های مهرانه,

وثوق با بیان اینکه هزینه داروی بیماران سرطانی در سال 98 ماهانه به طور متوسط 550 میلیون تومان بود، اظهار داشت: این میزان در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه که به کشور تحمیل شده به یک میلیارد و 400 میلیون تومان (حدود 3 برابر) افزایش یافته است.

,

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که درآمد مهرانه در سال 98 ماهانه به طور متوسط یک میلیارد تومان بود که در سال گذشته به یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافته و متاسفانه هزینه داروها 3 برابر شده است.

,

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان ابراز کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که در سال 1400 پیش‌بینی می‌کنیم این است که هزینه داروها ماهانه به یک میایارد و 700 میلیون تا 2 میلیارد تومان برسد.

,

وی با بیان اینکه اولویت اول و آخر مهرانه، تامین هزینه داروی بیماران تحت هر شرایطی است، گفت: مطالبات داروخانه‌ها تا قبل از شیوع کرونا به‌روز بود اما انون مهرانه بدهکار شده است.

,

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه برای تامین دستگاه pet scan مشکل مالی داشتیم، اظهار داشت: این دستگاه نیاز به 12 میلیارد تومان هزینه داشت که 6 میلیارد تومان با کمک خیّران و 6 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی، تامین شد که اقساط ماه‌های فروردین و اردیبهشت این تسهیلات نیز به تعویق افتاده است.

,

 

,

*‌ نیاز بیش از پیش مهرانه به کمک‌های مردم

, *‌ نیاز بیش از پیش مهرانه به کمک‌های مردم, *‌ نیاز بیش از پیش مهرانه به کمک‌های مردم,

وی خاطرنشان کرد: مهرانه از نظر مالی به چالش کشیده شده و نیاز به کمک بیش از پیش مردم نیکوکار و خیّر دارد اما علی‌رغم تمام مشکلات هزینه را از بیماران، کم نکرده‌ایم اما دست یاری به سمت مردم دراز می‌کنیم چرا که راه حل این مشکل، مردم هستند و مهرانه از ابتدا تاکنون متکی به مردم بوده است.

,

وثوق با اشاره به برنامه‌هایی که هر سال در ماه مبارک رمضان در مسجد جامع و سایر مساجد برگزار می‌شد و آورده‌هایی نیز داشت، یادآور شد: 2 سال است که این برنامه به دلیل کرونا برگزار نمی‌شود و درامد مهرانه را تحت تاثیر قرار داه است لذا از مردم خیّر و نیکوکار استان تقاضا داریم که کمک‌های ریز خود به مهرانه را دریغ نکنند.

,

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه لغو مراسم ترحیم نیز درآمدهای مهرانه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: مراسم ترحیم اکنون به صورت آنلاین در سالن همایش‌های مهرانه و با حضور صاحبان عزا (بستگان درجه یک) برگزار می‌شود که آورده برای انجمن دارد.

,

وی یادآور شد: اکنون که صاحبان عزا در اطلاعیه‌های خود می‌نویسند هزینه مراسم به خیریه‌ها تقدیم شد، حداکثر کمک‌شان به مهرانه 2 میلیون تومان است.

,

 

,

*‌ بخش پزشکی هسته‌ای در مهرانه ایجاد می‌شود

, *‌ بخش پزشکی هسته‌ای در مهرانه ایجاد می‌شود, *‌ بخش پزشکی هسته‌ای در مهرانه ایجاد می‌شود,

جواد گرانمایه، مدیر کلینیک مهرانه نیز در ادامه این نشست گفت: بخش بزرگی به عنوان بخش پزکی هسته‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که دستگاه pet scan یکی از زیرمجموعه‌های این بخش است.

,

وی با بیان اینکه بخش پزشکی هسته‌ای در محلی به مساحت 1200 مترمربع احداث می‌شود، اظهار داشت: این محل هم‌اکنون به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

,

گرانمایه خاطرنشان کرد: یُد درمانی نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که در پزشکی هسته‌ای ایجاد می‌شود که برای درمان بیماران تیروئیدی است و در زنجان چنین مرکزی نداشتیم که 4 تخت برای بیماران تیروئیدی در نظر گرفته‌ایم.

,

مینوش مقیمی، عضو هیات‌مدیره انجمن خیریه مهرانه نیز در خصوص تزریق واکسن کرونا به بیماران کرونایی گفت: بیماران سرطانی در اولویت واکیسناسیون قرار گرفته‌اند که با ثبت‌نام در سایت مربوطه واکسینه می‌شوند.

,

وی در خصوص تاثیر واکسن به درمان بیماران سرطانی اظهار داشت: اگر بیماران سرطانی شیمی‌درمانی نشوند مشکلی نیست اما اگر بخواهند شیمی‌درمانی شوند باید چند روز با زمان تزریق واکسن آن‌ها فاصله بیفتد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه